دیه شکستگی انگشتان

 فریبرز یکانی : بنده  8 مرداد 97 با موتور در حین کار به داخل جوی آب به عمق 80 سانت واژگون شدم که متاسفانه سرم شکست و 20 تا بخیه خورد . 2 تا از مهره های گردنم شکست ، بازوی دست راستم شکست و همین شکستگی منجر به قطع شدن عصب مچ و عصب باز کننده انگشتان دستم گردید.  ضمنا در داخل استخوان بازویم پلاتین گذاشتند. در ادامه آرنج دست چپم شکست و پین گذاشتند و حدود 17 بخیه زدند.

انگشت شست دست چپم شکست و پین گذاشتند . به علت اینکه موتور روی من افتاده بود 2 تا از انگشتان دست راستم از قسمت بند بالا به اگزوز می چسبه که منجر به سوختگی درجه یک میشه به طوری که استخوان های هر دو انگشتم می زنه بیرون و همین 2 تا انگشتم از بند اول به هم چسبیده و تاندون انگشت دومی به علت همین سوختگی به استخوان انگشتم چسبیده و  از بند ناخن خم نمی شود و همه این مصیبت سوختگی نیاز به عمل جراحی تاندون و جراحی پلاستیک دارد و هنوز دکتر وقت عمل نداده است .

1.     سوالم اینه چرا من را تا به امروز 12 آذر 97 پرشک قانونی نفرستادند ؟

2.     در پرونده بیمارستانی من این موارد قید نشده {شکستگی سرم وبخیه هاش--سوختگی انگشتام و جاهای دیگر دستم و پاهام---اسیب زانوی چپم به طوری که تا همین الان درد دارم ومی لنگم---تاری دیدم در اثرضربه به سر چون عینکی شدم---درد در ناحیه دنده های پشتم تا الان} ؟ من از تمام این موارد عکس دارم آیا می توانم به پزشک قانونی یا دادگاه اراَئه بدهم که ترتیب اثر بدهند .

3.     آیا بعد از عمل انگشتاهم هزینه عمل به من تعلق می گیرد .

4.     دکتر دستم گفت اگر عصب مچم وانگشتانم تا 1 الی 2 سال بر نگشت دیگه خوب نمی شه آیا از کار افتاده حساب می شوم {دست راست هستم}|دست چپم هم بیشتر از 130 درجه باز نمی شود ومحدودیت حرکت دارد .

5.     سال 92 با یک موتور سوار تصادف کردم و مچ دست چپم شکست که بخاطر دل سوزی از موتوری شکایت نکردم و بخاطر نداشتن پول. پلاتین سه میلیونی نذاشتم و الان مچ درد دارم ایا با ارایه مدرک از بیمارستان می توانم دیه اش را بگیرم .

6.     اگر حدودی دیه بنده را بگویید ممنونتون میشوم

7.     در پایان من 10 سال شیفت شب برای یک روزنامه معتبر در بخش توزیع با موتور بودم با ساعت کاری متغیر از 2 الی 8 ساعت تو بارون وبرف -بدون بیمه وعیدی وسنوات وحتی مرخصی وسختی کار--الانم از برج 5 تا برج 9 و ماه های آینده هیچ گونه منبع درآمدی مثل بیمه بیکاری یا کمک هزینه ای نداشتم . دفتر روزنامه هم ما رو فراموش کرده  است . تمام 10 میلیون پس اندازم با داشتن 2 فرزند مدرسه ای ومستاجری وقسط و.... تموم شده است .می خواستم بدونم میشود از روزنامه شکایت کرد .البته پخش روزنامه دست پیمانکار هست ، من از سال 1384 تا 1385 به مدت یک سال و نیم بیمه بودم آیا بیمه بیکاری به من تعلق می گیرد  ؟ من بیمه عمر جامع ایران دارم از کدام مزیتش می توانم استفاده کنم که به اصل بیمه نامه امم لطمه نزنه .با تشکر فراوان وپذیرش عذر خواهی بنده بابت تلف کردن وقت شریفتون ؟

پاسخ به سوالات زیر به شرح زیر است :

1.     خودتان باید درخواست بدهید و به پزشکی قانونی مراجعه کنید . اگر کارفرما بیمه مسئولیت داشته باشد نیازی به پزشکی قانونی نیست وگرنه باید از کارفرما شکایت کنید و با نامه کلانتری یا دادسرا به پزشکی قانونی مراجعه کنید .

2.     باید به پزشکی قانونی ارائه کنید و البته تشخیص اینکه مرتبط با حادثه است با پزشکی قانونی است .

3.     اگر بیمه داشته باشید هزینه عمل تعلق می گیرد و گرنه باید به صورت مجزا به دادگاه شکایت کنید بر علیه کارفرما . البته بستگی دارد چند درصد شما مقصر باشید و چند درصد کارفرما

جدیدتر قدیمی تر