مدارک مورد نیاز برای دریافت دیه

 عباس : درود بر شما راهنمایان . من از سال۹۳ در فروشگاهی مشغول به کار بودم . یکی از کارهای من وصول مطالبات بود که درسال۹۴ در راه فروشگاه مشتری پشت چهاراه با موتورسیکلت زمین خوردم و انگشت شصتم شکست به دکتر مراجعه کردم  ، چند روزی دستم را آتل گرفت و بعد دستور داد به بیمارستان مراجعه کنم جهت انجام عمل جراحی تا داخل انگشت شصتم پلاتین بگذارند. به بیمارستان رفتم گفتند گزارش حادثه باید داشته باشی که من نداشتم . گفتم کسبه شاهد بودند که زمین خوردم مسول بیمه گفت استشهاد محلی بیاور ، استشهاد آوردم بعد نامه داد برای کلانتری جوابش را گرفتم برایشان آوردم، بستری شدم وتحت عمل جرای قرار گرفتم و کل هزینه ها توسط بیمه پرداخت شد و بعد از مرخص شدن کارفرما گفت بیا مغازه فقط بشین روی صندلی تلفن جواب بده من هم همین کار را انجام دادم . امروز که سال۹۷بعد از گذشت ۴سال بخاطر حقوقهای معوقه از کارفرما شکایت کردم خواستم برای دیه دستم شکایت کنم گفتن اون استشهادیه که اون روز ارائه کردی به بیمارستان تا کل هزینه هایت با بیمه محاسبه شود همان گزارش حادثه محسوب میشود و آن مدارک را بیاور . من به بیمارستان مراجعه کردم گفتند فقط پرونده پزشکی شما اینجاست برو بیمه به بیمه تامین اجتماعی مراجعه کردم گفتند ما مدارک سال۹۴را امحا کردیم .مدارکی که خودم دارم عکس رادیولوژی دستم و نسخه هایی که به دکتر مراجعه کردم . از اداره بیمه خواستم که چطور شما این مدارک را اسکن نکرده امحا کردید گفتند پرونده ها زیاد است کسی اسکن نمی کند.لطفا راهنمایی کنید من از چه راهی میتوانم دیه انگشت دستم را از کارفرما طلب کنم .آیا امکانی هست یا نه باید قید دیه را بزنم. سپاس از لطف شما در پناه حق ؟

·    تامین اجتماعی مدارک را حتی بعد از 10 سال امحا نمی کند . مدارک به صورت کامل در سیستم اسکن می گردد . کارمند مربوطه احتمالا شما را سر دوانیده است .

·    بیمارستان نیز یک نسخه از استشهادیه را نگه می دارد وگرنه نمی تواند پولش را از بیمه بگیرد و تا 10 سال نیز نابود نمی کند .

·         برای گرفتن دیه حتما باید گزارش حادثه داشته باشید .

جدیدتر قدیمی تر