تحت تکفل قرار گرفتن در بیمه تامین اجتماعی

 علیرضا (توانیاب) : سلام من معلولیت دارم و تحت پوشش بهزیستی هستم و توسط بهزیستی بیمه یارانه ای تامین اجتماعی پرداخت می کنم و دفترچه بیمه مشاغل آزاد می پردازم . (سرانه درمان همون بهزیستی تامین اجتماعی ،  پدرم بازنشسته تامین اجتماعی است ) .ایا باید من را به عنوان تحت تکلف خودش به تامین اجتماعی معرفی کند که بعد ۱۲۰ سال فوت کرد ۳۰ درصد حقوق را به من بدهند و بعد فوت مادرم  بعد ۱۲۰ سال کل آن را به من بدهند ؟

یا نیازی نیست پدرم من رو معرفی کند به بیمه که بعدا بتوانم حقوق بگیرم و دو سوال مهم تر آیا اصلا من که دارم بیمه بهزیستی پرداخت می کنم امکانش هست بیمه بهانه کند و حقوق تحت تکفا بهم ندهند ؟  سوال دوم مهم : ایا من ازدواج کنم باز هم حقوق تحت تکلف را می دهند یا نه قطع می شود ؟ و اصلا تا چه زمان بهم حقوق می دهند دنیا ارزش نداره و همیشه سایه پدر ها و مادر ها بالاسرهمه باشه ولی همینطوری پرسیدم ممنون میشم مفصل توضیح بدین ؟

1.     اگر بخواهید تحت تکفل پدرتان قرار بگیرید باید پدرتان شما را به این عنوان به تامین اجتماعی معرفی کند . شعبه تامین اجتماعی شما را به کمیسیون پزشکی می فرستد و در صورت ازکارافتادگی کلی تحت تکفل ایشان قرار می گیرید .

2.     اگر تحت تکفل ایشان قرار بگیرید ، بیمه بهزیستی تان (حرف و مشاغل آزاد) سریعا قطع می شود .

3.     اگر تحت تکفل باشید با ازدواج تان نیز مستمری تان قطع نمی شود . 

جدیدتر قدیمی تر