شکایت از کارفرمای آبمیوه فروشی

 مصطفی بهرامی : سلام ! من به مدت یکسال در مغازه آبمیوه و بستنی کار می کنم . صاحبکارم از ابتدا بهم قول بیمه و حقوق بالا داده بود . یعنی اصلا با این شرایط قرار شد من بمونم وادامه به کار بدهم . متاسفانه قراردادی هم به علت دوستی که با هم داشتیم ننوشتیم . الان بعد از یکسال نه بیمه ام کرده و نه حقوق بالا نسبت به ساعتی که سر کارم بهم می دهد . حدود 14 یا 15ساعت کار می کنم بدون تعطیلی و با مرخصی  ؟! خیلی کم و بدون نهار یا شام یعنی بعهده خودم است . حقوقم روزی 50 تومان است . که الان حدود سه یا چهار ماه است حقوقم را تیکه تیکه می دهد .  من می توانم شکایت کنم بابت حقوق و حق بیمه که نگرفتم یا اصلا شکایتم به جایی می رسد ؟ ممنون می شوم اگر پاسخ بدهید ؟

·         بله می توانید شکایت کنید و کار سختی نیست .

·         اولین قدم این است که مدارک کافی داشته باشید . اگر حقوق به حسابتان ریخته شود بهترین مدرک است وگرنه ظاهرا مدرک دیگری ندارید .

·         بهتر است ابتدا به شعبه بیمه نزدیک به محل کارتان اطلاع دهید تا از محل کارتان بازرسی شود و صحت کارکردتان تائید گردد .

·         مدارک استعلامی از وزارت بهداشت برای کار در آبمیوه فروشی نیز مدرک خوبی است .

·         بابت حقوق ، مزایای ثابت مانند حق اولاد ، بین مسکن و خواروبار ، اضافه کار و مبلغ بازخرید مرخصی و ... شکایت کنید .

·         صبور باشید ! به نتیجه می رسید .

·         ممکن است اخراج شوید . بهتر است سعی کنید ابتدا کار دیگری پیدا کنید .

جدیدتر قدیمی تر