شکایت برای دریافت دیه

 علی درویشی : سلام ! پدر بنده از کارگران خدمات شهری شهرداری در زمان جنگ در منطقه عملیاتی و جنگی در تاریکی شب که به علت بمباران هوایی پیاپی شهر انجام می شود در حین انجام وظیفه در اثر تصادف با وسیله نقلیه ناشناسی پس از انتقال به بیمارستان در اثر خونریزی شدید از دست می دهد و نه تنها شهید محسوب نشده است حتی دیه آن نیز پرداخت نشده است .

 چون پیگیری های یگان خدمتی ایشان یعنی شهرداری نیز منجر به شناسایی وسیله نقلیه و راننده خاطی نشده است سوال بنده این است با توجه به مستندات موجود نظیر گزارش حادثه و پرداخت مستمری به ورثه مبنی بر فوت بر اثر حوادث ناشی از کار ،امکان درحکم شهید محسوب شدن مرحوم که بخشی از تقصیرات متوجه کارفرما به علت در اختیار نگذاشتن وسایل کار نظیر لباس شبنما و همچنین چراغ قوه در منطقه ای که به علت جنگی بودن در خاموشی مطلق بوده چند درصد خواهد بود و آیا با مرور زمان هنوز امکان پرداخت دیه به علت فوت در انجام وظیفه و حوادث ناشی از کار رفتگری نیز چند درصد احتمال دارد ؟ گویا حوادث ناشی از کار به علت داشتن ماهیت قضایی ؟

·         ایشان به عنوان شهید شناخته نخواهد شد .

·         امگان گرفتن دیه هست . باید به دادگاه شکایت کنید و با رای دادگاه می توانید از صندوق تامین خسارات بدنی دیه بگیرید.

جدیدتر قدیمی تر