محاسبه دیه شکستگی و خردشدگی

 مهدی نوری : با عرض سلام وخسته نباشید خدمت کارشناس محترم که قبل از مطرح کردن سوالم لازم به ذکر می باشد بابت خدمت انسان دوستانه شما استاد گرانقدر تقدیر و تشکری کرده باشم که هدف شما از این کار باز کردن پاره ای از مشکلات این ملت است و نیت شما خداپسندانه می باشد که خدا به شما اجر عنایت بفرماید .

 حال استاد بنده سوالم را مطرح می کنم : بنده در مورخه ۲۷/۰۴/۹۷ در تصادفی که کردم البته بنده سر نشین بودم و رفیق بنده راننده کامیون ایسوزو بود که با برخوردی که با تریلر پارک شده کنار اتوبان که تصادف شدیدی بود به بنده صدمات جدی وارد شد که درذیل عرض می نمایم . درضمن مقصر ماشین ما بود که از پشت به تریلی برخورد کردیم که دراین سانحه به رفیقم که راننده بود صدمه ای وارد نشداما بنده ۱۲ روز کما بودم  و۲۰ روز در آی سی یو که این تصادف منجر به این صدمات به بنده شد:

1.     قطع شدن پای راست از بالای زانو

2.     شکستگی لگن سمت راست

3.     شکستگی استخوان ران پای راستم که منجر به تعبیه پلاتین و پیچ شد .

4.     خردشدن استخوان درشت نی و نازک نی پای چپ که منجر به تعبیه پلاتین و پیچ در پای چپ شد و متلاشی شدن بافت نرم پای چپم شد.

5.     شکستگی مهره های ۴ و ۵ ستون فقرات ! البته طبق نظر پزشک معالج که مورد تائیدیه پزشک قانونی می باشد .

6.     ۵ تا از مهره های ستون فقراتم شکسته بود که مدارک بیمارستانی و پزشک مورد تائید پزشک قانونی هم به موضوع شکستگی ۵مهره در پرونده پزشکی بیمارستانی و نامه پزشک قانونی اشاره کرد که پزشک قانونی فقط مهره های ۵ و ۶ که در بالا ذکر کردم را قبول کرده است .

7.     پاره شدن کبد

8.     جمع شدن خون در سمت کلیه چپ و تعبیه دستگاه چست یوب

9.     شکستن دندان جلو از بالا دندان سوم سمت چپ

10. عمل جراحی روی شکم لاپورتومی

11. عمل جراحی روی شکم میزانپری

12. قطع شدن عصب انگشت بزرگ پای چپ

13. قطع شدن عصب مچ پای چپ

14.  قطع شدن عصب چهار انگشت کوچک پای چپ که طبق نوار عضله مورخه ۲۰/۱۰/۹۷که گرفته شد ۳۰ درصدانگشتهای پایم برگشته است .

15. لخته شدن خون در یکی از رگهای ریه که منجر به آمبولی ریه شده که الان ۸ ماه تحت درمان می باشم و دو ماه بعد از عید هم باید تحت درمان باشم .

استاد این ضایعاتی است که در تصادف به بنده وارد شده است حال یک سوال از جنابعالی داشتم که احساس می کنم ازبنده حقی از طرف پزشک قانونی ضایع شده که در این ضمینه نیز بنده را اگر امکان داشته باشد لطفا راهنمایی بفرمائید .

·         درتصادف یک قسمت خیلی کوچک از نرمی گوشم پارگی داشت که به مرور زمان جوش خورده است

·         زیر چانه تقریبا کمی متمایل به راست پوستم اضافه گوشت به اندازه دوسانت آورده است .

·          پارگی تاندون کتف چپ که حتی باعث برآمدگی استخوان ترقوه شده که با لمس کردن دست مشاهده می شود . الان که حدوده ۸ ماه از تصادف هم می گذرد هنوزم درد دارد که این سه موردی که ذکر کردم دکتر پزشک قانونی ذکر نکرده و از بنده قبول نمی کند .

 لطفا بنده را راهنمایی کنید  ! به ارواح خاک مادرم که جوان فوت کرده نه بیمه ای دارم نه حقوقی !  با یک وانت امرار معاش می کردم که آن را هم در تصادفی که کردم خرج زندگی کردم وخودم هم یک دختر۱۱ساله دام و مستاجر می باشم . استاد این مطلب یادم رفت که عرض کنم ماشینی که من داخل آن بودم برای رفیقم نبود . ایشون هم خودش کمک راننده بود و بیمه ماشین هم بیمه ایران هست و من حدود ۳ ماه قبل از دادگاه درخواست مبلغی بابت امرار معاش کردم که موافقت شد و علی الحساب مبلغ صدوهفت میلیون و نهصدوپنجاه هزار تومان به بنده دادند که اونم تو سپرده خابوندم سودشو می گیرم و زندگی خودم را می گذروام که از اون مبلغ پول ۲۷ میلیون خرج زندگی وهزینه های پزشکی وپروتزی که در هلال احمر انجام دادم خرج شده است .

 آیا من می توانم از راننده که بنده سوار ماشینش بودم بابت هزینه های پزشکی شکایت کنم چون تو این ۸ ماه تصادف نه خودش و نه پدر و مادرش نه در بیمارستان و نه در منزل به عیادت من نیامدند . اگر یک بار می آمدند من شکایت نمی کردم ؟! به نظر شما استاد نیاز به گرفتن وکیل می باشد تا حقم ضایع نشود و در ضمن به نظر جنابعالی دیه بنده با احتساب اینکه طول درمان من تا مورخه ۲۰/۰۲/۹۸ امکان دارد طول بکشه که می شود ۱۰ ماه چقدر می شود ؟ لطفا راهنمایی بفرمائید ممنون از شما که وقت گران بهای خودتونو گذاشتین وبه عرایض این بنده حقیر گوش فرا دادین و در خاتمه برای جنابعالی آرزوی طول عمری با عزت از خداوند منان مسئلت می نمایم ؟

1.     به نظرم سومی را باید قبول می کردند . مورد اول و دوم را معمولا قبول نمی کنند .

2.     بابت هزینه های درمان و ایام بیکاری باید می توانید به دادگاه عمومی یا کیفری از راننده شکایت کنید . البته داشتن وکیل در این زمینه به شما کمک می کند .

جدیدتر قدیمی تر