دریافت بیمه بیکاری از صندوق آینده ساز

 افسانه جعفری : با سلام ! کارفرمای من در سال ۸۲ که ده سال بیمه تامین اجتماعی داشتم من و عده ای از پرسنل را وادار به تغییر صندوق نمود و به همه گفت تمامی سوابق ما به صندوق آینده ساز انتقال داده می شود و این کار انجام شد و هیچ مشکلی نبود تا اینکه در سال ۹۲ تصمیم به خروج از شرکت نمودم و طبق وزارت کار با بیست سال سابقه کار می بایست ۴۸ ماه بیمه بیکاری دریافت می کردم ولی صندوق آینده ساز بعد از هجده ماه حقوق بیکاری من را قطع نمود و وقتی معترض شدم صندوق گفت ده سال بیمه تامین اجتماعی را نپذیرفته و در صورتی مورد قبول است که مابه التفاوت ده سال تامین اجتماعی را پرداخت نمایم تا بیست سال قابل قبول باشد در صورتی که ایشان در این یازده سال بعد از عضویت هیچ گونه اطلاع رسانی به بنده نداشته است .

 حالا با این تفاصیل بنده باید مبلغ انتقال وجه ده سال تامین اجتماعی را که یازده سال از مدت آن گذشته را که با جریمه به بالای دویست میلیون جریمه رسیده را پرداخت نمایم و قابل توجه این که طبق قانون تغییر صندوق به صندوق اولا باید رضایت شخص را دریافت نمایند و دوما این انتقال در عرض یکماه و بلافاصله باید انجام می گرفته در صورتی که صندوق آینده ساز تازه در سال ۹۳ و با یازده سال تاخیر فرم رضایت و انتقال بیمه تامین اجتماعی به آینده ساز را انجام داده است حال سوال بنده این است این قصور ثابت شده است یا خیر؟ و در ضمن بیمه بیکاری ده سال تامین اجتماعی من چگونه قابل دریافت می باشد ممنون ؟

1.     بهتر است سابقه تامین اجتماعی تان را به صندوق آینده ساز منتقل ننمائید چون این صندوق مشکلاتی دارد که ممکن است در آینده برایتان دردسر درست کند .

2.     بهتر است سابقه صندوق آینده ساز را اگر می توانید به تامین اجتماعی منتقل نمایید .

3.     مشکل شما را افراد زیادی قبلا داشته اند و ظاهرا بعضی افراد با شکایت به دویان عدالت اداری در این زمینه به نتیجه رسیده اند.

4.     به خاظر بیمه بیکاری سابقه تان را به این صندوق منتقل ننمائید.

جدیدتر قدیمی تر