مقصر تصادف زنجیره ای

 با سلام ! بنده با خوروی متوقف به عرض جاده دوبانده پیچ به چپ بدون هیچ علایم هشدار دهنده و جاده فاقد روشنایی بود . تقریبا ۱۰ دقیقه قبل از بنده تصادف کرده بودند و فاقد سر نشین بود و بخاطر فرار آنی اشخاص به تنها معبر قابل عبور مجبور به گرفتن ترمز و پیچاندن فرمانم شدم تا با خودرو متوقف برخورد کنم نه اشخاص !

بعد برخورد خودرو خود را با فاصله از آن خودرو برده با روشن کردن چراغ و فلاشرها دادن چراغ و گذاشتن تابلو ۲:۴۰ دقیقه مانع از برخورد خودروی دیگر با خودروی متوقف شدم . حتی دست چپم مسدوم بود و بنده با آمبولانس نرفتم و با آوردن خودروی نیسان بعد از آمدن افسر پراید متوقف را از جاده خارج کردم . راننده خودرو مصدوم بود ولی بنده با خودروی بدون سرنشین تصادف کرده بودم . عملا نباید به پارکینگ می رفتم !

با تاکید افسر خودرو را به پارکینگ انتقال دادم . افسر فوق با ۳ روز تاخیر و تغییر ماهیت صحنه هر سه خودرو را در حال حر کت و ترسیم کروکی ناقص کرده است . بنده را نسبت به پراید ۱۰۰ درصد مقصر اعلام کرده و از دادن کروکی به بنده امتناع کرد و حتی راننده وانت را مجاب به ندادن کروکی کرده بود . بعد از ۱۰ روز گرفتم از روز اول با ۱۹۷ و بازرسی پلیس راهور و پلیس راه در خصوص احقاق حقم مکالمه تلفنی و خواستار رسیدگی کردم که هیچ کاری نکردند . لطفا کمکم کنید ماشین بنده هم افت قیمت کرده و خسارتم زیاد هست و هم باید به خودروی پراید که عامل اصلی تصادفات بوده خسارت بدهم ؟

1.     در تصادفتان با پراید باید 50 50 می شد اگر انگونه که گفته اید بوده است . شما چون متحرک بوده اید و آنها ثابت بوده اند مقصرید . حتی اگر معبر روشنایی نداشته است شما که باید با نور خودرو آن را می دیدید . البته چون آنها هم باید خودرو را کنار می بردند یا به صورتی اطلاع رسانی می کردند مقصر بوده اند و 50 50 منطقی تر است . البته تمام صحبت هایم براساس حرف های شماست و باید صحبت های طرف مقابل را نیز شنید .

2.     یک افسر باتجربه از خط ترمز و وضعیت تصادف خودروها می تواند مقصر را شناسایی کند . به نظر من تنها راهی که دارید اعتراض به رای مزبور است تا موضوع در کمیته 3 نفره شورای حل اختلاف بررسی شود .  

جدیدتر قدیمی تر