تعیین درصد ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی

 مهیار : با سلام احترام ! در سال ۱۳۸۵ طی حادثه ناشی از کار منجر به ۳۰ درصد از کارافتادگی و پرداخت غرامت نقص عضو طبق رای تجدید نظر کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی گردید و مجدد در سال ۱۳۹۵ دچار حادثه ناشی از کار مشابه سال ۸۵ بر عضو دیگر بدنم شده ام که در حال پیگیری و جراحی هستم .

1.     در صورت ارسال پرونده به کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی و صدور رای مجدد و تعیین ۳۰ در صد ازکارافتادگی برای حادثه جدید جمع ترکیبی در صد از کار افتادگی چگونه محاسبه می شود ؟ آیا غرامت نقص از عضو پرداخت می گردد و یا مستمری از کارافتادگی جزئی و یا اینکه مشمول هر دو می شوم  ؟

2.     باتوجه به حادثه کار سال ۸۵ و ترس از اخراج از سوی کارفرما در مراجع قضایی برای گرفتن دیه شکایت نکرده ام . آیا با گذشت ۱۴ سال امکان شکایت وجود دارد یا خیر چگونه باید پیگیری نمایم  ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     بستگی به درصد ازکارافتادگی دارد . این دو درصد از طریق جدول با همدیگر جمع می شوند . اگر کمتر از 8 درصد مجددا بهتان بدهند همان غرامت نقص عضو را می گیرید و اگر بین 8 درصد تا 51 درصد بگیرید مجموها ازکارافتاده جزئی می شوید و اگر بیشتر از 51 درصد بگیرید ازکارافتاده کلی می شوید .

2.     اگر مدارک درمانی داشته باشید با مراجعه به دادسرا می توانید . هر چند چون علائم بسیاری از جراحات از بین رفته است دیه تان قطعا خیلی کمتر از حالت واقعی می شود .

جدیدتر قدیمی تر