درخواست اجرائیه برای پرداخت سابقه بیمه

 فاطمه ت : با سلام مجدد و ضمن تسکر از مقالات عالیتون ! من بعد پنج سال قالی بافی و با سابقه پنج ساله ش جایی مشغول بکار شدم. آن شش ماه اول بیمه ام نکردند .من هم از همان بیمه قالی استفاده کردم . بعدش شرکت بیمه ام کرد و پنج ماه بیمه ام را رد کرد. بعد هم اخراج ناجوانمردانه شدم. شکایت کردم و نیامدند و رای بنفعم شد که آن شش ماه را باید بیمه ام کنند .

من آن شش ماه را مطالبه کردم که بتوانم لااقل اگر برم نمی گردانند بکار حقوق بیکاری بگیرم . چون با پنج ماه می گفتند نمی شود و حداقل شش ماه لازم بود ولی خودم روی رای اعتراض زدم چون عیدی و سنواتم را کم در نظر گرفتند .رای حل اختلاف دوباره به نفعم شد . پرونده ام را بردم کاریابی برای بیمه بیکاری.الان از شعبه بیمه ام زنگ زدند بیا با اجراییه . من اجراییه ندارم و نمی دانم از حالا به بعد چکار کنم و اینکه آن شش ماه که خودم پرداخت داشتم چی می شود قضیه اش? ممنون ؟

·         باید با رای اداره کار به دادگستری مراجعه کنید و تقاضای اجرائیه برای گرفتن عیدی و سنوات از کارفرما و پرداخت حق بیمه کنید . یک نسخه از اجرائیه بابت حق بیمه را باید به اجرائیات شعبه تامین اجتماعی بدهید .

·         بابت پرداختی خودتان برای بیمه قالیبافی فقط به عنوان سابقه تان موثر است و نمی توان برای بیمه بیکاری آن را محاسبه کرد .

جدیدتر قدیمی تر