شکایت از پیمانکار

 محسن : با سلام ! بنده حدود دو سال و نیم است که در دانشگاه علوم پزشکی به صورت شرکتی مشغول به کار می باشم . تقریبا 18 ماه با شرکت ایکس قرارداد داشتم و حقوق و مزایا را کامل گرفته و برگه تسویه را سفید امضا کردم .

بعد از آن دانشگاه علوم پزشکی با یک شرکت دیگر قرارداد بست که حقوق ما را بدهد آن شرکت هم تا کنون با ما قراردادی امضا نکرده به همین دلیل حقوق و مزایای ما و مفاد قرارداد مشخص نیست ولی شرکت حق بیمه را کامل پرداخت می کند و حقوق حداقل دستمزد کارگری را برایم واریز می کند در صورتی که من کارشناس فناوری اطلاعات می باشم و از طرف دانشگاه نیز ابلاغ کارشناس مسئول فناوری اطلاعات را دارم  . همچنین در طول این مدت مدارک و مستندات کافی برای ایکنه ثابت کنم کارشناس فناوری اطلاعات بوده ام نیز دارم  .

1.     آیا می توانم شکایت کنم و حقوق و مزایای شغل کارشناس را دریافت نمایم ؟

2.     آیا می توانم از شرکت قبلی نیز شکایت کنم و حقوق و مزایای کاری که انجام می دادم را دریافت کنم ؟

3.     با توجه به اینکه نیروی شرکتی دانشگاه علوم پزشکی می باشم وقتی من با شرکت قراردادی ندارم ولی شرکت بیمه و حقوق برای من واریز می کند من باید از دانشگاه علوم پزشکی شکایت کنم یا از شرکت؟ با تشکر فراوان از راهنماییتان ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     تا آنجائیکه می دام اصلا شغل هایی مانند کارشناس فن آوری اطلاعات ، کارشناس تحلیلگر سیستم ، کارشناس فرابری داده ها و شغل های از این قبیل نباید در قالب حجمی یا شرکتی در مراکز دولتی ارائه گردد . با این حال تمامی این شرکت ها موظفند طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا کنند و مطابق با ارزشیابی شغل مورد نظر ، حقوق و مزایای ثابت را پرداخت نمایند. می توانید شکایت کنید. البته دقت کنید مشکلی برای امنیت شغلی تان ایجاد نگردد.

2.     بله می توانید از شرکت قبلی هم شکایت کنید .

3.     باید از شرکت طرف قرارداد یا پیمانکار شکایت کنید.

جدیدتر قدیمی تر