شکایت بابت تاخیر در تادیه

 جهان حسنی : سلام و درود ! اینجانب در یک شرکت خصوصی (ارایه دهنده خدمات نرم افزاری)  استخدام و در بدو ورود

1.     یک قرارداد سه ماهه امضا شد

2.     یک قرارداد یک ساله (از طرف من امضا و از طرف ایشان امضا منوط به قبولی و تایید سه ماهه آزمایشی قرار بود امضا شودالبته من نسخه از این قرارداد ندارم)

3.     یک تعهد نامه که تا پایان قرارداد با ایشان همکاری شود

4.     تضمین حسن انجام کار به میزان 8 میلیون (سفته) قرار داد سه ماهه بنده در تاریخ 970716 به اتمام رسید و پس از سه ماه آزمایشی به من اعلام شد مجدد بایستی قرارداد سه ماه آزمایشی دوم امضا کنم که من موافقت نکردم و در آن شرکت بدون قرارداد ( البته در اختیار من قراردادی نبود و آن شرکت قرارداد یکساله که من امضا و آنها امضا نکرده بودند را داشتند) تا اینکه من در تاریخ 970827 مطابق عرف به مدیر مستقیم اعلام کردم که من درخواست استعفا دارم و تا یک ماه نیز می خواستم در شرکت حضور داشته باشم.

5.     در پایان ماه حقوق تمامی همکاران پرداخت شد و تمامی پرداختی های بنده ( هزینه های تنخواه و حقوقمسدود شد)بنده درخواست مساعده نمودم که رد شدتا اینکه در تاریخ 970910 به دلیل فشار اقتصادی شدید بنده ترک کار کردمدر حال حاضر مطالبات بنده حدود  میلیون است که ایشان می خواهند مبلغ دو میلیون و دویست هزار تومان به عنوان هزینه مصاحبه و آموزش از بنده کم کنند . لازم به توضیح ایشان آموزشی به من ندادند . می خواستم بدانم اگر شکایت کنم می توانم حقوقم را کامل دریافت نمایم تا این مبلغ را کم نکنند ؟

6.     حدود 4 ماه است حقوق من تاخیر شده است . با عنایت به اوضاع تورم اگر شکایت کردم این موضوع را نیز مطرح نمایم ؟ سپاس بیکران از سایت شما ؟

پاسخ سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     باید دید چه مدارکی دارید . قراداد که ندارید . مدرکی می خواهید که کارکردتان را نشان دهد مثل لیست بی.ه . حق ندارند هزینه ای بابت مصاحبه و آموزش کسر نمایند .

2.     بعد از صدرو رای هیات تشخیص یا حل اختلاف اداره کار ، در صورتی که رای به نفع مشا بود می توانید بابت تاخیر در تادیه شکایت کنید .

جدیدتر قدیمی تر