نمونه قرارداد راننده در اختیار

 نورالدین حسن پور : با سلام و عرض ارادت ! با توجه به اینکه بنده به مدت یازده سال می باشد که به صورت راننده خودروی استیجاری ، بدون قرارداد کتبی مابین بنده و شرکت پیمانکاری ، در اداره مخابرات شهرستان خوی مشغول به کار می باشم و در این مدت از کلیه مزایای قانون کار فقط بیمه تامین اجتماعی برایم از طرف شرکت پیمانکاری رد شده است و هر ساله نیز بعد از پایان مدت قرارداد ، اداره مخابرات با پیمانکار جدید قرارداد می نویسد .

و امسال ( 1398 ) نیز شرکت پیمانکاری جدید اقدام به نوشتن قرارداد کتبی با بنده نموده است و به علت اینکه نتوانستم تصویر اسکن شده قرارداد شرکت پیمانکاری را کپی پست نمایم ، لذا قسمتهایی از قرارداد که دارای اهمیت میباشد را برایتان می نویسم تا سوالاتم را با توجه به متن قرارداد پاسخگو باشید .

متن قرارداد خدمات اول مخابرات اجاره نامه خدمات خودرویی :

ماده 1 ) طرفین آقای نورالدین حسن پور فرزند . . . . . . به شماره شناسنامه . . . . و کد ملی . . . . . به آدرس . . . . . . . که در این نامه به عنوان موجر شناخته می شود . شرکت خدمات اول مخابرات با شناسه ملی . . . . . . و کد اقتصادی . . . . . . . که تحت شماره . . . . . در اداره ثبت شرکت ها و موسسات تجاری به ثبت رسیده به نمایندگی آقای . . . . . . . با کد ملی . . . . . . . به عنوان مدیر عامل به آدرس . . . . . که در این اجاره نامه مستاجر شناخته می شود .

ماده 2 ) موضوع و محل اجرای اجاره نامه : عبارت است از تامین و اجاره یک دستگاه خودرو سمند با راننده به مدل . . . . به شماره نیروی انتظامی . . . . . . . . که به صورت ساعتی و کیلومتری جهت ارائه خدمات قرارداد شماره . . . . . . . . شرکت خدمات اول مخابرات در سطح کل کشور سایت های مخابراتی منطقه آذربایجان غربی در طول شبانه روز جهت سرویس دهی و حمل سرنشین و بار طبق در خواست دستگاه نظارت مخابرات می باشد .

ماده 3 ) مدت اجاره : مدت اجاره از تاریخ 1/1/1398 لغایت 31/6/1398 به مدت 6 ماه می باشد .

ماده 5 ) خودرو مورد اجاره به همراه راننده باید در تمام اوقات شبانه روز و حتی ایام تعطیل به صورت تمام وقت آماده انجام سرویس دهی باشد .

ماده 7 ) تامین کلیه هزینه های سوخت و مواد مصرفی و لوازم یدکی و انجام تعمیرات دوره ای و همچنین کل درصد حق بیمه تامین اجتماعی به نسبت روزهای کارکرد ، بیمه و عوارض خودرو بر عهده موجر می باشد و در صورت بروز نقص فنی و خروج خودرو از سرویس دهی موجر مکلف است نسبت به جایگزین نمودن خودرویی با همان مشخصات به همراه راننده اقدام نماید .

ماده 9 ) مستاجر در قبال مطالبات نیروی انسانی موجر (راننده ) در زمینه قانون کار تامین اجتماعی و سایر قوانین مربوطه در برابر وزارت کار و امور اجتماعی و مراجع ذیربط و ذیصلاح مسئولیتی ندارد و بر عهده موجر می باشد .

ماده 17 ) بیمه شدن فرد راننده ( موجر ) هیچگونه تعهدی برای مستاجر نداشته و ندارد فقط مستاجر با اعلام موجر مبلغ حق بیمه تامین اجتماعی را از کارکرد موجر کسر و در وجه بیمه تامین اجتماعی پرداخت می نماید و در مورد عیدی ، پاداش ، سنوات ، مرخصی ، بن ، خواربار ، مسکن ، کفش ، لباس و بیمه بیکاری هیچگونه تعهدی ندارد و تماما به عهده موجر است .

ماده 20 ) مستاجر در قبال مطالبات قانونی نیروی انسانی موجر در زمینه قانونی کار ، تامین اجتماعی و سایر مقررات مربوطه در برابر وزارت کار و امر اجتماعی و مراجع ذیربط و ذیصلاح قانونی مسئولیتی ندارد و کلیه تعهدات قانونی بر عهده موجر می باشد .  . . . . . . . . .

با توجه به اینکه این قرارداد ( اجاره نامه ) را بنده امضاء نکرده ام و با توجه به این موضوع که در قانون کار آمده است ((( در قرارداد کار رعایت حداقل های پیش بینی شده در قانون کار و مقررات تبعی الزامی است و کارگر و کارفرما حتی با توافق نمی توانند برای امتیازات و مزایای کمتر از قانون موافقت داشته و در قرار داد لحاظ نمایند . هر گونه توافق بر خلاف مقررات آمره قانون کار فاقد اعتبار بوده و در مراجع حل اختلاف نیز مورد پذیرش قرار نمی گیرد و این مراجع در هر حال حکم قانون را ملاک تصمیم گیری و صدور قرار میدهند . ))) آیا شرکت پیمانکاری می تواند این قرارداد ( اجاره نامه ) را به من تحمیل کند و به اجبار به امضاء من برساند ؟ و آیا اگر دادخواستی به اداره کار بدهم و به غیر قانونی بودن قرار داد استناد کنم و خواهان کلیه مزایای قانون کار باشم ، می توانم به نتیجه برسم و حق و حقوق قانون کار را دریافت کنم ؟ و آیا اگر بنده قرارداد را امضاء نکنم و از طرف شرکت پیمانکاری اخراج شوم ، میتوانم از بیمه بیکاری استفاده بکنم ؟ قبلا از زحمات شما سپاسگزارم ؟

1.     چینی قراردادی خلاف قانون است . شما باید تحت نظر ایشان به صورت شبانه روزی و حتی ایام تعطیل کار کنید و در قبال آن مزد بگیرید . طبق قانون ، شما کارگر هستید و ایشان کارفرما . هر جوری قرارداد نوشته شوید با هم طبق قانون شما کارگید و باید تمامی قوانین کار و تامین اجتماعی در مورد شما لحاظ شود .

2.     برای بیمه بیکاری دقت کنید . نامه عدم نیاز می خواهد یا اخراج از محل کار . خودتان انصراف بدهید بیمه بیکاری به شما تعلق نمی گیرد .

جدیدتر قدیمی تر