انتقال سابقه بیمه به صندوق آینده ساز

 Ss : سلام جناب ! سال نوتون مبارک ! در رابطه با پرونده ام به تامین اجتماعی شکایت کردم و در آخر پرونده به دیوان کشیده شد و در دیوان نیز رای به کارفرما صادر گردیده ولی من بعد از رای قبل از عید مدرک خیلی محکمی به دستم رسید که با مدارک قبلی ام به رای دیوان اعتراض زدم و منتظر رای مجدد هستم . البته مختصری از جریان قصور کارفرما را خدمتتون توضیح می دهم :

 این که من در سال ۷۲ در شرکت ساپکو استخدام شدم و بعد از ده سال داشتن بیمه تامین اجتماعی شرکت به پرسنل پیشنهاد داد که کسانی که ده سال بیمه دارند با انتقال کل سابقه می توانند عضو صندوق آینده ساز بشوند و کلیه سوابق قابل انتقال هست که من و عده ای از پرسنل در سال ۸۲ وارد صندوق شدیم و کلیه سوابق ما هم مورد قبول و در سوابق ما منطور شد  .

من در سال ۹۲ به خاطر دلابلی از ادامه کار منصرف شدم و در سال ۹۲ برای گرفتن بیمه بیکاری اقدام کردم که بیست سال سابقه داشتم و با این سابقه طبق قانون کار چهل و هشت ماه بیمه بیکاری می بایست دریافت می کردم  . بیمه بیکاری برایم منظور شد ولی بعد از هجده ماه حقوقم قطع شد . به آینده ساز مراجعه که نمودم ایشان گفتند ده سال بیمه تامین اجتماعی را نپذیرفته اند فقط ده سال عضویت در آینده ساز مورد قبول ایشان بوده و در صورتی که مابه التفاوت را پرداخت می کردم منظور می شد .

 جالبه در ابن یازده سال عضویت از طرف ایشان اطلاعی به من داده نشده بود و من بدون اطلاع تا سال ۹۲ مشغول خدمت بودم . بعد از اعتراض من آنها فرمی در اختیار بنده قراردادند جهت انتقال سوابق من از تامین اجتماعی به آینده ساز که بعد از دریافت فرم از بنده نامه ای به تامین اجتماعی ارسال کردند که بعد از یکماه جواب از تامین اجتماعی ارسال مبنی بر پرداخت مابه التفاوت ده سال بیمه من به آینده ساز به مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار تومان که این مبلغ مربوط به سال ۸۲ بوده و یازده سال بعد از آن شامل جریمه بالای دویست میلیون تومان شده که به گردن بنده محول کردند .

 با این تفاصیل از همان سال ۹۳ بنده دنبال شکایت بودم که اول صحبت ام عرض کردم که در آخر پرونده به دیوان ارجاع شد . کارفرما با عنوان کردن این موضوع که ایشان به میل خود وارد صندوق گردیده و تا سال ۹۲ هیچ اعتراضی نکرده رای را به نفع خود تمام کرد ولی من تا قبل از عید فرمی که آینده ساز در سال ۹۳ جهت انتقال بیمه تامین اجتماعی من به صندوق گرفته بود را به عنوان مدرک به اثبات رساندن قصور کارفرما و صندوق آینده ساز به دست آورده و ضمیمه پرونده به دادگاه ارسال نمودم .

حالا با کلی جمع آوری اطلاعات از قانون کار مطلع شدم که طبق قانون کار که در مجلس شورای اسلامی مطرح شده در صورتی که شخصی بخواهد از صندوقی به صندوق دیگر انتقال پیدا کند اولا می بایست از آن شرکت بیرون آمده باشد و دوما کارفرما همان زمان می بایست رضایت و فرم رضایت از شخص بالافاصله اخذ کرده سوما انتقال سوابق در همان زمان به مدت یکماه از صندوق مبدا به صندوق مقصد باید صورت بگیرد حال با این قانون کار کارفرما و صندوق با یازده سال تاخیر در سال ۹۳ فرم رضایت بنده را جهت انتقال بیمه تامین اجتماعی به آینده ساز اخذ و در ضمن تامین اجتماعی بعد از دریافت نامه جواب نامه را بمدت یکماه بعد به صندوق آینده ساز داده ولی صندوق جواب این نامه و اطلاع به بنده را بعد از یک سال و دو ماه تاخیر به بنده اعلام کرده که مجددا این تاخیر باعث جریمه ای مجدد شده و مبلغ هنگفتی برای بنده منظور نموده است .

با عرض معذرت آیا این قصور از جانب کارفرما و صندوق صورت گرفته و جریمه را ایشان باید تقبل کنند یا من ؟ در ضمن ده سال بیمه بیکاری منظور نشده مربوط به تامین اجتماعی به بنده که آینده ساز پرداخت نکرده قابل برگشت هست یا نه؟ ممنون از حوصله ای که به خرج دادید. در ضمن آیا دادگاه با مدارکی که بنده در اختیارشون گذاشتم مجددا رای را برای کارفرما صادر می کند یا بنده ؟

در ضمن نه کارفرما و نه صندوق اینده ساز از سال ۸۲ تا سال ۹۳ هیچ گونه فرمی مبنی بر رضایت من از تامین اجتماعی به آینده ساز در اختیار نداشته بودند و تازه این مدرک را که رضایت بنده را در سال ۹۳ اخذ نموده اند را قبل از عید پیدا نموده و در اختیار دادگاه گذاشتم ؟ بهتر است از طریق سایت پیغام بگذارید چون تازگیها دیگر زیاد تلگرام نمی آیم اما پاسخ سوالات شما :

1.     این صندوق آینده ساز کلا مشکلات زیادی به وجود آورده است و دور نیست زمانی که با پرداخت ضررهای هنگفت از جانب بیمه شدگان مجددا به صورت کامل به صندوق تامین اجتماعی منتقل گردد. بنابراین پرداخت مابه التفاوت و انتقال سابقه بیمه به آینده ساز کلا ریسک زیادی دارد چون ممکن است روزی کل سابقه تان به صندوق تامین اجتماعی منتقل گردد و اصلا صندوق آینده ساز منحل گردد .

2.     در بحث اتتقال سوابق مابه التفاوتی باید پرداخت گردد اما به نظر من این موضوع اربتاطی بین دو صندوق فوق ندارد . در انتقال صندوق ها تامین اجتماعی و مثلا کشوری یا نیروهای مسلح این موضوع درست است ولی وقتی شما در کارگاهی مشمول قانون کار فعالیت می کرده اید و ناگهان سابقه به جای صندوق تامین اجتماع سر از صندوق دیگری در می آورد این موضوع مشکل شما نیست .

3.     به نظر من هم انتقال سابقه باید بدون پرداخت جریمه انجام گردد و هم بیمه بیکاری به صورت کامل برقرار گردد . البته به نظر من نهایتا می توانید سابقه تان را بدون جریمه به صندوق آینده ساز منتقل کنید ولی بیمه بیکاری بعید می دانم دیوان به نفع شما رای دهد .

جدیدتر قدیمی تر