شکایت از ادارات دولتی

 Shirin : سلام ! بنده با مدرک کارشناسی ارشد حدودا ۴ سال ( ۱۳۹۲تا ۱۳۹۶) بصورت تمام وقت با حداکثر اضافه کاری در یک مرکز پژوهشی زیر نظر وزارت علوم بعنوان همکار پژوهشی کار کرده ام . متاسفانه با گذشت ۳ سال هنوز بخش اعظمی از حقوق با من تسویه نشده است و البته در طول مدت کار علی رغم قول های ابتدایی  بیمه هم رد نشد. آیا می توانم از مرکز به جهت تعویق پرداخت حقوق و نیز عدم پرداخت حق بیمه و .. شکایت کنم؟

با توجه به اینکه دستگاه های دولتی امکان جذب نیرو ندارند نحوه بررسی شکایت و پرداخت حقوق و بیمه و سنوات چطور خواهد بود ؟ برای ثبت شکایت چه مدارکی نیاز است و طول مدت بررسی شکایت و نتیجه حاصل از شکایت در بهترین شرایط از لحاظ ریالی چقدر خواهد بود؟ شایان ذکر است هیچ قرار داد مکتوبی با بنده منعقد نشد و فقط در اسناد و قراردادها بعنوان همکار اصلی پروژه ها نام بنده در تمامی مدارک و مستندات شناسنامه پروژه ها ثبت شده است. و البته در نامه ای گواهی کرده اند که بعنوان همکار اصلی با مرکز همکاری داشته امممنون از راهنمایی شما ؟

1.     بله می توانید شکایت کنید . البته چون احتمالا مشمول قانون کار نبوده اید باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنید . البته توصیه می کنم در ابتدا اگر می توانید از طریق وزارت علوم اقدام نمایید و بعد به سراغ دیوان بروید .

2.     شکایت به دیوان بین 6 ماه تا 1 سال طول می کشد .

3.     دستگاه های دولتی امکان جذب نیرو دارند .

4.     باید مدارک کافی داشته باشید که مهمترین آن قرارداد است . البته از حساب تان که حقوق به آن پرداخت شده است پرینت بگیرید و به عنوان مدرک استفاده کنید .

جدیدتر قدیمی تر