دیه پارگی رباط و مینیسک

 موسی شرافتی : با سلام و تبریک سال جدید ! بنده در 20 اسفند1397 با موتور تصادف کردم که طرف مقصربود و من را با آمبولانس از طریق 115بیمارستان بردند که در اورژانس با اینکه هم مچ پای راست و هم زانوی چپم زخم بود گفتند مشکل نداری که با اصرار خودم بستری شدم و2 بار هم اتاق عمل بردند که سر دوم دکتر ارتوپد گفت شکستگی نداری و دستور برای اتال هر دو پا داد و گفت سی تی اسکن نوشتم برای اطمینان بیشتر و فرداصبح ساعت 8 و نیم آقای دکتر ارتوپد با 7 یا 8 نفر دانشجو آمد و گفت عکس پاهایت بادقت نگاه کردم مشکلی نداری و سی تی اسکن هم نمی خواهد .

 من هم گفتم آقای دکتر پاهایم درد می کند و دنده سمت چپ و کتف راست گفت 28 اسفند 1397 درمانگاه تخصصی می بینمت و یکی از این دانشجوها به اصطلاح پزشکی دکتر گفت دستم گرفت و گفت فلان و فلان و چند سوال و من را هم گفت مرخص هستی و تحویل نگرفت و رفت .

 دیگه بیمارستان هم من را مرخص کردند و گفتند دستور ترخیص داده است . بنده یکی دو روز بعد رفتم پیش یک متخصص دیگر و برایم رادیولوژی و ام ار آی نوشت که در جواب گفت مینیسک هر دو پا و رباط صلیبی کامل پاره شده است . 28 اسفند1397درمانگاه بیمارستان و دکتر ارتوپد گفتم چنین مشکلات دارم که شما گفتی چیزی نیست و این هم جواب ها که رفتم دکترشخصی و... ! در جواب من دکتر ارتوپد گفت من عجول هستم ! من گفتم نشکسته نه چیز دیگری نیست و باید 3 هفته از تصادف بگذرد که ام ار آی دقیق نشان بدهد که حتی نامه پزشکی قانونی که داشتم نوشت هردو زانو مینیسک و رباط صلیبی عمل شود و دنده 7 و 8 نمی دانم یک اصطلاح نوشت برای پزشکی قانونی ؟!

 سوال بنده از جناب عالی ؟ نباید اقای دکتر این کارها را در بیمارستان انجام می داد چون بنده تصادفی بودم و دکتر قصور پزشکی کرده است و حتی برایم یک قرص نداده است و الان از 21 اسفند 1397تا الان که10 فروردن 1398 است دارم زجر می کشم و فقط برایم فیزیوتراپی نوشته است از17فروردین بروم انجام بدهم . اصلا به خاطر این کار دکتر می شود از جناب دکترشکایت کرد ؟  وسوال بعدی چقدر دیه برای مینیسک و رباط صلیبی هر دو پا و دنده 7و8 می شود. با تشکر از جناب عالی ؟

1.     می توانید از دکتر شکایت کنید اما چون به هر حال جراحت تان مداوا می شود معمولا تاثیری به حالتان این شکایت نخواهد داشت و معمولا رای به ضرر ایشان نمی دهند . بهتر است شکایت نکنید .

2.     دیه پارگی هر مینیسک 8 درصد دیه کامل است معادل 21 میلیون و 600 هزار تومان .

3.     دیه پارگی هر رباط صلیبی 8 درصد دیه کامل است معادل 21 میلیون و 600 هزار تومان .

4.     دیه شکستگی هر دنده اگر محیط بر قلب نباشد 1 درصد است معادل 2 میلیون و 700 هزار تومان و اگر محیط بر قلب باشد 2.5 درصد است معادل 6 میلیون و 750 هزار تومان .

جدیدتر قدیمی تر