فرهاد طراح زادگان : سلام شرکتی دارای کارگاه های متعددی در امور پروزه های عمرانی در سطح کشور می باشد. اغلب پروژه ها عمرانی می باشند و دارای بیمه قرارداد می باشد که از طرف کارفرما به میزان 5 درصد و الباقی 1.6 درصد به وسیله شرکت پرداخت می گردد. شرکت چون بیمه را اجبارا پرداخت می کند ، ترجیح می دهد بیمه پرسنل کارکنان دفتر مرکزی را نیز از کارگاه ها پرداخت نماید تا هزینه ای به دفتر مرکزی تحمیل نگردد که البته این سیاست ضررهای ناخواسته فراوانی به پرسنل وارد می کند.
لذا سوال اینجانب این است که مگر نمی شود مطالبات به وجود آمده از تامین اجتماعی که در هر پروژه که به پایان می رسد را به شعبه تامین اجتماعی دفتر مرکزی منتقل کرد و در حالی که بیمه نفرات دفتر مرکزی از شعبه مختص دفتر مرکزی رد می شود ، از مطالبات شرکت از تامین اجتماعی در پروژه ها استفاده نمود و لیست های بیمه پرسنل دفتر مرکزی را تسویه حساب نمود ؟ ؟ قانونا همانطوریکه شما می گوئید باید انجام شود ولی شرکت های پیمانکاری برای صرفه جویی حق بیمه پرسنل دفتر مرکزی شان را از محل حق بیمه مقطوع قراردادها پرداخت می نمایند تا در پرداخت صرفه جویی کنند و اصطلاحا حق بیمه شان سوخت نگردد . البته این کار خلاف قانون است ولی تامین اجتماعی در این زمینه سخت گیری نمی کند.