شکایت از کارفرما

 محمد جباری : سلام !

1.     من مدت نه (۹) ماهه که تو لباس فروشی کار می کنم. مبلغ ۲۰ میلیون تومان سفته به صاحبکارم دادم برای ضمانت.باهاش تسویه کردم و می خواهم از مغازه اش بیایم بیرون (کاملا توافقی و دوستانه) . می گوید مشکلی نیست ولی سفته ات باید تا دو ماه دیگر دست من باشد . این آقا روز اول کار به من گفت هر موقع خواستی بری سفته ات را بهت می دهم الان زده زیر حرفش ! سوالم این است از نظر قانونی می توانم کاری کنم سفته را ازش بگیرم ؟

2.     این آقا من را بیمه نکرده است . در این مدت بیشترین حقوقی که به من داده ۷۰۰ هزار تومان بوده است . دقیقا به خاطر بیمه و حقوق کجا باید ازش شکایت کنم ؟ آیا ارزش شکایت و وقت گذاشتن دارد و قانون به من حق می دهد یا نه ؟ مرسی  ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     قانونا باید در هنگام تسویه پایان کار به شما بدهند . می توانید از طریق درگاه الکترونیک قضایی درخواست بازپس گیری سفته تان را بدهید و اگر ندادند شکایت کنید . ولی آن هم همان 2 ماه طول می کشد . به نظر من صبر کنید 2 ماه تمام شود و اگر ندادند از طریق درگاه الکترونیک قضایی اقدام کنید .

2.     بابت این دو مورد می توانید شکایت کنید و اگر مدارک مکتوبی داشته باشید که در آنجا کار کرده اید به نتیجه می رسید . اما بهتر است ابتدا سفته تان را بگیرید و بعد پیگیر شکایت تان باشید . اگر حقوق به کارتتان واریز می شده است بهترین مدرک است

جدیدتر قدیمی تر