شکایت بابت بیمه

 مهندس : با سلام ! من 16 ماه در شرکتی تحت عنوان کارشناس دفتر فنی کار کردم که قرارداد نداشتم . الان شرکت به طور ناگهانی روز 27 اسفند به من گفتند که ما دیگر به شما احتیاج نداریم . از فردا نیا ! حالا من بابت اینکه از یک ماه قبل به من اطلاع ندادند می خواهم خسارت بگیرم ! چون تو این اوضاع اقتصادی تا من بروم دنبال کار و کار پیدا بشود حداقل یک ماه زمان می برد . اگر هم استخدامم کنند کسی حقوق و مزایا و بیمه فروردین را برای من رد نمی کند و از اردیبهشت دعوت بکار می شود ! ایا می شود خسارت بگیرم ؟ بعدش من تو دفتر فنی کار کردم ولی بیمه از کارگاه و پروژه ای برایم رد شده است . بخواهم اطلاع بدهم که جریمه شان می کنند ؟ بعد بیمه یک ماهی را برای کل کارگاه رد نکردند ! بروم اطلاع بدهم جریمه می شوند ؟ باید چی بگم و به کجا بگویم؟ خیلی ممنون ؟

·         شما کارگر دائمی محسوب می شوید و نمی توانند بدون رضایت اخراج کنند . چیزی به نام جریمه در قانون کار به این صورت وجود ندارد . شما باید شکایت کنید و درخواست بازگشت به کار بدهید . اگر با آن موافقت بشود کارفرما باید حق السعی ایام بیکاری شما را بپردازد . اگر هم موافقت نشود معمولا بابت یک یا دو ماه مبلغی بابت حق السعی در نظر می گیرند .

·         بابت شکایت به بیمه در مورد اول معمولا شعب بیمه اهمیت خاصی نمی دهند . اما در مورد دوم مطمئنا رسیدگی می کنند و احتمالا در صورت تائید جریمه می شود . باید به قسمت بازرسی شعبه مراجعه نمایید .

جدیدتر قدیمی تر