کمیسیون پزشکی قانونی

 مصطفی : سلام ! خسته نباشید ! سال جدید بر شما استاد ارجمند مبارک باشه انشاالله ! سال خوب وپر برکتی داشته باشید ! یک سوال از خدمتتون داشتم ؟! بنده از دادگاه تجدیدنظر به پزشکی قانونی معرفی شدم . بابت تنگی نفس و آسیب به ریه که بعد از معرفی به پزشک معالج ایشان درجواب نامه پزشکی قانونی نوشت 50 درصد کارکرد ریه از بین رفته و با توجه به این 15ماه که از این حادثه گذشته احتمال کارکرد ریه بعید به نظر می رسد و 50 درصد کارافتادگی نوشت .

1.     من 27 اسفند نامه دکتر ریه را تحویل پزشکی قانونی دادم . دکتر پزشکی قانونی بعد از مطالعه نامه گفت خیلی پیچیده وتخصصی شده است و باید به کمیسیون پزشکی بروید . بعد نامه ای به دادگاه تجدید نظر نوشت و گفت باید دراین زمینه دادگاه تجدید نظر تصمیم بگیرد که به کمیسیون بروید یا نروید ! حالا سوالم اینجاست چرا دکتر پزشکی قانونی خودش با توجه به نامه دکتر فوق تخصص ریه من را به کمیسیون نفرستاد و گفت باید قاضی در این مورد تصمیم بگیرد واصلا روندش چگونه است لطفا کامل توضیح دهید ؟

2.     اگر بر فرض قاضی پرونده در دادگاه تجدید نظر من را به کمیسیون نفرستاد من باید چکار کنم و چگونه قاضی را قانع کنم من را به کمیسیون بفرستد . چون من بعد از گذشت این مدت از حادثه کار هنوز اسپری تنگی نفس استفاده می کنم  و اگر من را به کمیسیون پزشکی نفرستاد چگونه به این رای دادگاه تجدید نظر می توانم اعتراض کنم . چون واقعا مشکل تنفسی شدید دارم و بدون اسپری نمی توانم شبها بخوابم . از طرف دیگر نمی خواهم حقی از من پایمال شود. ببخشید سوالم طولانی شد .ممنون بابت وقتی که می گذارید ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     معمولا وقتی پزشک قانونی نتوان درست میزان ارش و دیه را تشخیص دهد این حق را دارد تا پرونده را به کمیسیون پزشکی قانونی ارجاع دهد . اما خودش حق ارجاع ندارد و باید به دادگاه بنویسد تا قاضی با توجه به زمان و موارد دیگر تشخیص دهد که پرونده به کمیسیون پزشکی ارجاع شود یا توسط خود آن پزشک بررسی شود یا توسط پزشکی قانونی دیگر .

2.     قاضی نمی تواند پرونده را معطل نگه دارد . با مجددا برای پزشکی قانونی می فرستد یا به کمیسیون پزشکی . در اغلب موارد پرونده به کمیسیون پزشکی ارجاع داده می شود .

جدیدتر قدیمی تر