دریافت افت قیمت از شرکت بیمه

 محمد آیین : با سلام ! بنده در منطقه سرپل ذهاب یک تصادف داشتم که شرح تصادف را بیان خو اهم کرد . فقط ممنون می شوم پاسخ بنده را بدهید :

ماشینی به بنده زد و در رفت . جوری به بنده زد که نتوانستم چه ماشینی بوده ! خدا رحم کرد که به خانواده ام آسیبی وارد نشد . بنده در سمت راست جاده رانندگی کردم و این ماشین به گلگیر چپ بنده در عقب ماشین زد و بنده اینقدر حول شدم که ترمز دستی کشیدم و باعث شد که ماشین به نیوجرسی بخورد . به همین خاطر کاپوت از سمت شاگرد کمی در حد یک وجب تا خورده و گلگیرم از جلو سمت شاگرد ضربه دید . کاپوت با شدت ضربه را به عقب سمت چپ به بالا طرف فرمون کشیده شده است .  گلگیر عقب سمت شاگرد زیر لامپ هم اندازه کف دستی تو رفتگی دارد و رنگش ریخته است .

 ماشینم ۲۰۶ اس دی هست . پلیسم شکایت کردم ، هم کلانتری آمد روی ماشینم اون لحظه و هم راهنمایی و رانندگی ! رانندگی فقط عکس از کارتم گرفت ، کلانتری صورتجلسه نوشت . به هرحال نتوانستم کاری کنم ؟! طرفی که به بنده زده پیدا کنم . چون ماشینم صفر بود افت قیمت هم شاملش می شد . چون ۴ ماه از گارانتی ماشین مانده بود حال سوالات:

1.     آیا قانونی هست که بنده بتوانم از بیمه خسارت بگیرم با وجود اینکه طرفم را پیدا نکردم و خسارت جانی هم نخوردم و بیمه بدنه ندارم . منظورم از خسارت این هست که بتوانم حداقل پولی بگیرم و ماشینم را درست کنم  ؟

2.     از آنجا که آدم حساسی هستم آیا بنظرتون اگر بخواهم کاپوت عوض کنم و گلگیر جلو آیا افت قیمت شاملش می شود و اگر بخواهم رنگ کنم چطور؟ یعنی تعویض و رنگ شدن ماشین هرکدام جداگانه چه قدر افت قیمت برای ماشین دارد و کدام به صرفه است با تشکر ؟

پاسخ به سوالات فو.ق به شرح زیر است :

1.     چون خسارت جانی نخورده اید فقط می توانید از بیمه بدنه استفاده کنید وگرنه باید مقصر را پیدا کرده و اثبات کنید مقصر است و از بیمه ایشان استفاده کنید . اگر بیمه بدنه ندارید هیچ راهی ندارد .

2.     در هر دو صورت افت قیمت تعلق می گیرد . افت قیمت رنگ شدن و تعویض فرقی با هم ندارد . بابت کاپوت و گلگیر حدود 9 درصد قیمت خودرو قبل از تصادف افت قیمت تعلق می گیرد . البته برای گرفتن افت قیمت باید مقصر را پیدا کرده و به شورای حل اختلاف شکایت کنید .

جدیدتر قدیمی تر