شرایط دریافت کمک هزینه استعلاجی

 عادله بیات : سلام روزتون بخیر ! من درمحل کار دچار حادثه شدم و پایم شکست . کارفرما مرخصی استعلاجی ام را تایید نکرد و اخراجم کرد . به علت از دست دادن توانایی جسمانی به طور موقت که من در اداره کار شکایت کردم و الان رای حل اختلاف دارم که قاضی در جلسه گفت شما با رای به بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید برای غرامت مرخصی استعلاجی .

سوال من این است که غرامت مرخصی استعلاجی اگر به علت عدم امضا کارفرما بیمه تامین پرداخت نکند و بعد ازاقامه دعوا در اداره کار با رای اداره کار مدت مرخصی استعلاجی تایید شود غرامت از طرف بیمه تامین با رای اداره کار پرداخت می شود ؟ یا نیاز به گرفتن اجراییه هست و بعد صدوراجراییه به بیمه مراجعه کنم ؟ متن قید شده در رای قید شده درحکم از تاریخ ۱/۴/۹۶لغایت ۱۷/۵/۹۷دراین شرکت بودم که درتاریخ ۱۷/۵/۹۷به علت حادثه به مرخصی استعلاجی با تایید کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی رفتم و بعداستراحت پزشکی شاغل شدم‌ . مجدد درنهایت ازسوی کارفرما قطع همکاری شده است ؟

مرخصی استعلاجی ربطی به امضای کارفرما ندارد . شما اگر شرایط بیمه ای را داشته باشید و استعلاجی تان توسط شورای پزشکی یا کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی تائید شود ، کمک هزینه ایام بیماری مربوطه توسط تامین اجتماعی قابل پرداخت خواهد بود.

جدیدتر قدیمی تر