آیا از بیمه نامه شخص ثالث استفاده کنم ؟

 حسین نیکنام : با سلام ! با یک اسپورتیج 2015 تصادف جزئی داشتم به این شکل که دنده عقب در حال خروج از پارک بودم و ایشان دوبله در نقطه کور من ایستاده بود و سپر من مقداری به سپر ایشان سایید. پلیس کروکی کشید و من مدارکم را تحویل دادم تا ایشان از بیمه خسارت بگیرد.

الان ایشون می گوید من اگر از بیمه شما استفاده کنم روی بیمه خودم هم مهر زیاندیده می خورد و اگر بخواهم ماشینم را بفروشم افت قیمت دارد . به نمایندگی هم مراجعه کرده و بهش گفتند نزدیک 2 میلیون تومان خرج دارد !! و ایشان می گوید من 1 تومان بهش بدهم تا دیگر از بیمه استفاده نکند ! من پول ندارم بهش بدهم ؟! ایشون مشکلش آن مهری است که  رو بیمه نامه اش می خورد. مگر موقع تمدید بیمه نامه آن مهر حذف نمی شود ؟ در کل به نظرتون من چکار کنم ؟

1.     اصلا زدن آن مهر قانونی نیست و ایشان می تواند ممانعت کند . حتی اگر هم زده شود در هنگام تمدید بیمه نامه هم مهری زده نخواهد شد .

2.     البته واقعیت این است که ایشان حتی اگر از بیمه شما استفاده کند می تواند بابت افت قیمت شکایت کند . شما باید ببینید که آیا ماشین ایشان بعد از تعمیر بدون رنگ و هیچ اثر جانبی در می آید یا نه ! اگر بدون رنگ در می آید به نظر من فقط بگوئید از بیمه تان استفاده کند . اگر بعد از تعمیر اثرات آن باقی می ماند و یا رنگ می شود به نظر من مبلغ را بدهید چون ممکن است افت قیمت از این مبلغ بیشتر شود . البته حتما رسید بگیرید که بابت چه چیزی پول داده اید و ایشان دیگر حق هیچگونه شکایت ندارد .

جدیدتر قدیمی تر