ملک : نحوه کار حسابرسی تامین اجتماعی را توضیح دهید.آیا لیست بیمه ای که هر ماه ارسال می شود و مبالغ واریزی به کارگر درماه که در دفاتر ثبت شده ، مقایسه می شود ؟ در مورد نحوه پرداخت عیدی و سنوات پرداختی هم می شود توضیح کاملی بدهید ؟ اینکه فقط پرداخت عیدی و سنوات در سال در دفاتر ثبت بشود کفایت می کند یا باید لیست عیدی و سنوات را در سامانه مالیات حقوق وارد کرد ؟ کارگاه ما در سالهای گذشته لیست مالیات بر حقوق را در سامانه ارسال نمی کرد ، با توجه به این موضوع حسابرسی بیمه چه اقدامی انجام می دهد ؟ تشکر از پاسخگویی شما ؟
1. بله مقایسه می شود و البته مدارک دیگری نیز بررسی می شود تا مشخص شود که آیا حق بیمه متناسب با حقوق پرداخت شده است یا نه ! در ضمن وضغیت مشاغل نیز بررسی می شود و حتی اگر حقوق کمتری نسبت به شغل مورد نظر پرداخت کرده باشید ، باد حق بیمه را متناسب با شغل مورد نظر پرداخت کرده باشید .
2. همکاران بیمه ای معمولا مدارک مالیاتی را بررسی می کنند و اگر نباشد مطابق با عرف حقوق و مزایای ثابت و متغییر را حساب می نمایند .