درصد کسر حق بیمه کارفرما

 سید سلام ! در اداره ما حدودا از 30  سال پیش تا 10 سال پیش 120 ساعت در ماه بطور مستمر اضافه کار می دادند و بعدها به 90 و چند سال بعد به 72 و امسال به 52 تقلیل داده اند . اوایل تو فیش کلمه اضافه کاری را قید می کردند ولی مشمول بیمه نمی کردند تا اینکه یکی از همکاران بازنشسته که می شد شکایت کرد ولی بجایی نتوانست برسد و بعد از او بجای اضافه کاری نوشتند:اهدایی سازمان و بعدا نوشتند :انگیزش

و این دو سه سال اخیر آن میزان را تو مشمول بیمه آوردند ولی حق بیمه 23 درصد خودشان را تحت عنوان جاری کارکنان از ما کسر می کنند و وقتی که من اعتراض کردم گفتند که بخش نامه بیار که حق ماست تا بدهیم . لطفا بخشنامه را برایم بفرستید . ضمنا ما روزهای پنجشنبه را تعطیل هستیم ولی بنا به نیاز سازمان و خواست مدیر معاونت مان پنجشنبه و  بعضی از روزهای هفته که مراسم داریم تا بعد از نماز عشا نیز بر سرکار حاضریم و در تعطیلات نوروز و تعطیلات مذهبی و ... حاضریم و در سال حداقل 15 روز بطور شبانه روز سر کار هستیم و حق ایاب و ذهاب نیز توی این 25 سال دریافت نکرده ام و ساعت کارمان از 8 تا 16 هست و سرویس ساعت 17 می رود و نهار هم نمی دهند و ... لطفا راهنمایی کنید . ممنونم ؟

1.     حق بیمه 23 درصد سهم کارفرما و 7 درصد سهم بیمه شده بخشنامه ندارد . خود قانون تامین اجتماعی است . یک قانون تامین اجتماعی بخرید یا دانلود کنید نوشته است . آنقدر واضح است که بعید می دانم کارفرمایی در این مملکت آن را نداند ؟!

2.     بابت مسائلی که گفتید حق اضافه کاری و حق شب کاری به شما تعلق می گیرد و می توان بابت آن به اداره کار شکایت کرد . نهار و حق ایاب و ذهاب در قانون کار نیست و نمی توان در مورد آن شکایتی داشت .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

حقوق ازکارافتادگی 1400

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

مبلغ کمک هزینه عینک در سال 1401

موضوعات

نمایش بیشتر