پرداخت حق بیمه از دو کارگاه

 شاهرخ کمالی : من مسئول دفتر مهندسی ساختمان هستم و کارفرما هم می باشم و چند نفر پرسنل دارم و بیمه خودم ر1 ازهمین دفتر پرداخت کردم و متناسب با سودی که عایدم شده دستمزد زدم و در سال هم چندین نوبت تغییرات دستمزد دارم ولی از حدمجاز تجاوز نکرده و ازسال 86 کارفرما شدم و چون قانون را نمی دانستم آن 4 درصد بیمه بیکاری را هم پرداخت کردم .

سال 87 و سال 88 و سال 92 کتبا به سازمان نامه زدم که حقوق وشرایط ارسال لیست را متذکر شدم اما متاسفانه بمن پاسخ ندادند و تمام نامه ها پاراف شده و ثبت دفترسازمان گردیده است . حالا چندماهی هست که در جواب دادن و محاسبه مستمری من ماندند .

 البته قابل ذکرهست بعضی اوقات بنا به دلایل همکاری با دفاتر دیگر هم چندماهی کارکردم که همان کارگاه بیمه مرا رد کرده و خودم ترک کار زدم و پاره ای اوقات هم از دو کارگاه لیست رد شده است. حالا تامین اجتماعی ایراد گرفته می گوید کارفرما نمی تواند دو کارگاه کار کند آیا این درست است ؟

در ثانی حالا بعداز 30سال پرداخت بیمه سازمان می خواهد طبق حقوق پایه برایم حساب کنند و آن مبالغی که بیمه ریختم را اصلاحش کنند می توانند ؟ فکر کنم سازمان یه جورایی می خواهد حقوق من را کم کند و گیر داده به دو جا کار کردن من ! ممنونم ازاینکه برای من وقت گذاشتید ! ازاینکه جواب من را می دهید سپاسگزارم ؟

1.     به عنوان کارفرمات نباید 3 درصد حق بیمه بیکاری را پرداخت می کردید و سازمان حساب نمی کند و به شما هم عودت نمی دهد ! فقط بستانکار می شوید .

2.     چه به عنوان کارگر یا کارفرما نمی توانید همزمان از 2 جا حق بیمه پرداخت کنید . البته تامین اجتماعی فقط لیست های سال های پایانی را اصلاح می کند !

3.     طبق حقوق پایه نباید برایتان محاسبه شود . طبق میانگین 2 سال آخر باید پرداخت شود . البته اگر از دو جا حق بیمه پرداخت کرده باشید و حق بیمه هم 30 روزه باشد (یا 31 روزه) یکی از آنها حذف می شود .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

حقوق ازکارافتادگی 1400

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

مبلغ کمک هزینه عینک در سال 1401

موضوعات

نمایش بیشتر