آیا دختر در زمان عقد امانت محسوب می شود ؟

 آتوسا  : سلام مجدد !  پیرو سوال قبلی که درمورد نقش خانواده همسرم پرسیده بودم باید عرض کنم قصد شکایت و ...‌‌‌‌‌‌‌‌‌ندارم به هیچ عنوان. اما آسیبی که همسر من دیده بسیار شدید که منجر به شکستگی های متعدد در استخوانهای صورت و جراحی چشم که الحمدلله به خیر گذشت و با درمانهایی که شد و تلاش پزشکان تا حدود بسیار بسیار زیادی بهبود پیدا کرد و شکستگی دندان جلو و آسیب جدی به سایر دندانها شده که مراسم ازدواج ما را خیلی عقب انداخته است .

چون حداقل کسی دلش نمی آید با دندان شکسته مراسم بگیرد و ترمیم اون هم زمانبر هست و مبحث هزینه مالی که شد هم بماند .این فقط آسیبهای در مورد زیبایی بود. آسیب های دیگر بماند . منظور کلی من این است که آیا دختر در زمان عقد آیا امانت محسوب نمی شود نزد خانواده ؟ سوال دوم اینکه آیا غرامت حادثه حین ماموریت با دیه یکی است یا جداگانه باید پرداخت شود ؟

1.     دختر در زمان عقد طبق قانون امانت محسوب می شود نزد خانواده ولی بنا بر عرف معمولا این موضوع فقط در حد حرف باقی می ماند .

2.     دیه یک اصطلاح فقهی و براساس قانون مجازات اسلامی است . غرامت پرداخت همان دیه در قالب یکی از بیمه ها (به غیر از شخص ثالث) است و بنابراین دو موضوع مجزا محسوب نمی شوند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

حقوق ازکارافتادگی 1400

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

مبلغ کمک هزینه عینک در سال 1401

موضوعات

نمایش بیشتر