ماده 75 قانون تامین اجتماعی

 سلام وعرض ادب! طبق گفته شما بنده جراحی تعویض مفصل هیپ رو انداختم برای سال 1403که شرایط ماده ۷۵ رو اخذ کنم. ۱سال متوالی بیمه اجباری از شرکت و همچنین ۳ماه هم درسال منتهی به درخواست ازکارافتادگی. مفصل هیپ ران لگن چپ سال ۹۳ انجام شده و مفصل چپ هم برج دیگه جراحی می‌شود.مشهد و پزشک معالج هم کارافتادگی بعد اتمام مرخصی استحقاقی اعلام می نماید. حالا به بعد پرونده رو میدم به وکیل شما. کارافتادگی کلی منو بگیرید باتمام حقوق حق وکالت شما پرداخت می‌شود نقدا. سپاسگزارم ازلطف شما. من ایشالا عمل جراحی تموم بشه استراحت پزشکی و مداوا تموم بشه بعد مرخصی پول بیمه نمیریزم. مدارک را سریع جمع میکنیم با نظارت شما می‌فرستیم کمیسیون. ایشالا تا اون موقع ۵سال تموم سابقه اجباری دارم. اگه بازم میدونی کسری دارم . از کارفرما سال ۹۹ و۴۰۰رستوران وشرکت خدماتی کار می‌کردم حق بیمه نریختند تهران مدارک دارم شکایت کنید. هر دو حقوق و حضور غیاب و قرارداد کاری دارم؟

 

بیمه تان را تا وقتی ازکارافتاده نشده اید پرداخت کنید. به گزارش سایت بیمه جو بر اساس ماده 75 قانون تامین اجتماعی، بيمه‌شده اي كه ظرف 10 سال قبل از وقوع حادثه غيرناشي از كار يا ابتلا به بيماري، حداقل حق بيمه يك سال كار را كه متضمن حق بيمه 90 روز كار، ظرف يك سال قبل از وقوع حادثه يا بيماري منجر به ازكارافتادگي بوده را پرداخت كرده باشد، درصورت از كارافتادگي كلي، حق استفاده از مستمري از كارافتادگي كلي غيرناشي از كار ماهانه را خواهد داشت.سازمان تامين اجتماعي در بخشنامه جديد خود همچنين به تعريف مفاهيم «ابتلا به بيماري»، «بيماري منجر به ازكارافتادگي» و «شروع بيماري منجر به ازكارافتادگي»، پرداخته است که این مفاهیم ممکن است برای شما بسیار ساده به نظر برسد ولی در عمل موضوعات پیچیده ای می باشند.

در اين بخشنامه، مفهوم «ابتلا به بيماري»، «بيماري منجر به ازكارافتادگي» و «شروع بيماري منجر به ازكارافتادگي»، ناظر بر حالت و مرحله‌اي واحد از بيماري تعريف شده است كه بر اثر تشديد بيماري، علايم و آثار عدم توانايي اشتغال به كار ظاهر مي شود و در يك دوره زماني، بيمه شده را به سوي ناتواني دايمي يا ازكارافتادگي كلي سوق مي‌دهد. البت طبق رویه ای که در کمیسیون های پزشکی الان اجرا می شود هر سه مفهوم فوق به معنای زمانی است ه طبق کتابچه ازکارافتادگی و نقص عضو سازمان تامین اجتماعی، نامبردگان 66 درصد ازکارافتادگی داشته باشند. یعنی تعریف می گردد شروع به بیماری یا ابتلاء به بیماری ولی عملا زمان ازکارافتادگی فرد برای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی ملاک قرار می گیرد.

اين بخشنامه تاكيد مي‌كند كه بيماريهاي منجر به از كارافتادگي معمولاً داراي سير طبيعي از نهفتگي تا ظهور آثار و علايم باليني، پيشرفت و بهبود، رشد و عقب‌نشيني، تغيير و تثبيت، تشديد و اوج و در نهايت، ايجاد ناتواني دايمي هستند. اين سير عموماً همراه با استفاده از خدمات درماني و توانبخشي است و به طور متناوب، سبب استراحت پزشكي و اشتغال مي‌شود. بر اين اساس در سير طبيعي بيماريها، منظور از مفاهيم ابتلا به بيماري، بيماري منجر به از كارافتادگي و شروع بيماري منجر به ازكارافتادگي كه بيمه شده تا قبل از آن بايد شرايط لازم را از نظر سابقه پرداخت حق بيمه احراز كند، زمان پيدايش شدت بيماري و آغاز ناتواني اشتغال به كار است كه به صورت نياز به استراحت يا استراحت توأ م با درمان ظاهر و تداوم آن به زايل شدن قدرت كار بيمه شده و ازكارافتادگي كلي منجر مي‌شود.

تا پيش از صدور اين بخشنامه در برخي از واحدهاي اجرايي تامين اجتماعي، بيمه‌شدگان به دليل اين كه در زمان آغاز پيدايش بيماري منجر به ازكارافتادگي، فاقد شرايط سابقه پرداخت حق بيمه بودند، در زمينه ازكارافتادگي و بهره‌مندي از مستمري ازكارافتادگي، با مشكلاتي مواجه بودند. هر چند هنوز هم اگر سابقه بیمه شده ناچیز باشد و به عنوان مثال کمتر از 5 سال سابقه بیمه داشته باشد معمولا کمیسیون پزشکی از اهرم هایی استفاده می کند و تاریخ شروع بیماری را به عنوان تاریخ ازکارافتادگی کلی در رای مربوطه ثبت می کند.

جدیدتر قدیمی تر