پرداخت حق بیمه ایام سربازی

 سلام! ببخشید من دو قسط از بیمه سربازی نریختم. الان حدود ۵ ماه میگذره هر کدوم ۸۰۰ تومان است. میخواستم بدانم چقدر جریمه میخورم؟

وقتی حق بیمه سربازی تان را قسطی کرده اید و یک قسط را نپرداخته اید قراردادتان عملا لغو شده است حتی اگر قسط های بعدی را پرداخت نمایید. بنابراین باید بروید تا از اول و براساس حقوق جدیدتان برایتان قسط بندی صورت پذیرد. هر چه پرداخت کرده اید از آن کم می شود و مابقی را باید پرداخت کنید. جریمه اش بیشتر از آنی است که فکر می کنید. سیرع تر به شعبه بیمه مراجعه کنید تا بیشتر ضرر نکرده اید.

همان‌طور که گفتیم خرید بیمه سربازی اعم از خرید بیمه سربازی ایثارگران یا خرید بیمه سربازی رزمندگان (که البته سال های حضور در جبهه های حق علیه باطل نیز جزء سوابق بیمه پردازی شان می شود) شامل حال تمامی بیمه‌شدگان، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و همچنین مستمری بگیران (البته اصلاح حکم بازنشستگی این افراد هنگام افزودن سابقه بیمه به سادگی صورت نمی پذیرد) تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می‌شود. منتها این افراد باید حتما شرایط زیر را داشته باشند تا بتوانند درخواست خرید خدمت سربازی برای بیمه را بدهند:

·         حداقل دوسال سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی داشته باشند

·         کارت پایان خدمت نظام وظیفه داشته باشند (برای افراد کمتر از ۵۰ سال سن داشتن کارت پایان خدمت الکترونیکی الزامی است)

ارائه تقاضا و پرداخت حق بیمه می‌تواند  از یک روز بعد از پایان دوران خدمت باشد. درضمن حتما نیازی نیست تا در زمان ثبت درخواست برای فرد حق بیمه رد شود یا به ‌اصلاح فرد بیمه‌ پرداز سازمان باشد. یعنی برای ارائه تقاضای خرید بیمه سربازی فقط دارا بودن حداقل دوسال سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان و داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه کافی است.

مشمولینی که قبل از سال ۱۳۸۳ خدمت سربازی خود را به پایان رسانده‌اند، با شرایط زیر می‌توانند بیمه سربازی را به صورت رایگان دریافت نمایند:

  1. قبل از شروع خدمت سربازی شاغل بوده و حق بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کرده باشند.(تا حداقل یک ماه قبل از شروع سربازی)
  2. بعد از خدمت سربازی هم مشمول بیمه تامین اجتماعی باشند. (تا حداقل یک ماه بعد از اتمام سربازی)

الان دیگر با اتصال سامانه سازمان تامین اجتماعی به سامانه نظام وظیفه پرداخت حق بیمه ایام سربازی به صورت آنلاین انجام می پذیرد. شما می توانید هم گزینه قسطی را انتخاب کنید و هم گزینه پرداخت نقدی را. در هر صورت وقتی حق بیمه به صورت کامل پرداخت گردید سابقه مربوطه در سامانه قرار می گیرد.

بر طبق آخرین آیین نامه‌هایی که از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده است، محاسبه قیمت خرید بیمه سربازی ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

میزان حق بیمه = (نرخ) ۷% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

«طبق آخرین قوانین، 23 درصد پرداخت نرخ بیمه بر عهده دولت و 7 درصد باقی مانده آن بر عهده شخص متقاضی است. از آنجا که محاسبه حق بیمه بر اساس میانگین دستمزد ۲ سال آخر پرداخت حق بیمه قبل از درخواست انجام می‌شود، برای همین متقاضیان بهتر است که به محض اتمام دو سال پرداخت، اقدام به خرید بیمه سربازی کنند. چون هر چه بیشتر بگذرد مبلغ حق بیمه بیشتر می شود.

جدیدتر قدیمی تر