پست‌ها

نمایش پست‌ها از ژوئن, ۲۰۲۴

درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری اعصاب و روان براساس بخشنامه 19.1

  سلام! برادر من 5 سال سابقه بیمه در کارخانه کاشی داشته است و به بیماری اعصاب دچار می شود. کمیسیون پزشکی او را کار افتاده نمی کند ولی بعد خودش را بیمه اختیاری میکند.آن موقع کمیسیون طب کار از نظر اعصاب او را 55 درصد کار افتاده اعلام میکند.برادرم عضو بهزیستی هم شده و معلولیتش شدید است.الان هم 11 سال سابقه بیمه دارد.میخواستم بدونم آیا میتونه دوباره درخواست کار افتادگی بدهد و کار افتاده شود؟ بله می تواند درخواست ازکارافتادگی دهد. البته طبق بند 34 بخشنامه 19 امور بیمه شدگان ازکارافتادگی ایشان در ابتدای بیمه پردازی مجددا بررسی می شود و اگر از کارافتاده نبودند پرونده برای بررسی ازکارافتادگی مطرح می شود. اگر هم طبق بند 34 ازکارافتاده بود تنها راهی که دارد این است که طبق بخشنامه 19.1 اقدام کند و براساس سابقه بیمه درخواست ازکارافتادگی دهد.

حقوق کارگران ساعتی طبق قانون کار چقدر است؟

  با سلام! منظور کار اداری است از طرفی در قانون آمده نباید دستمزد افراد ساعتی از حداقل حقوق اداره کمتر باشد، آیا به این تبصره می شود استناد کرد؟ همچنین آیا سنوات ۱۶ سال به ایشان تعلق میگیرد؟ از همراهی و راهنمایی شما و تشکر؟  در پاسخ به سوال شما باید بگویم که طبق قانون دستمزد افراد ساعتی نباید از حداقل حقوق اداره کار کمتر باشد ولی حداقل حقوق ساعتی اداره کار یعنی هر سال مشخص می‌شود که حقوق قانون کار طبق ماه و طبق ساعت چقدر است و کارفرما نمی‌تواند برای پرسنل ساعتی حقوقی کمتر از حقوق اعلامی اداره کار تعیین نمایند. همچنین در صورتی که سنوات ایشان پرداخت نشده باشد بابت هر سال کارکرد ایشان صلوات به ایشان تعلق می‌گیرد و قانوناً باید بر اساس حقوق آخرین سال پرداخت گردد.

آدرس و تلفن اداره کار تمامی استان های کشور

  آدرس شماره تلفن  اداره کار تمامی استان های کشور را اعلام می نمایید ؟  اداره کار اراک زیر پل شهر صنعتی آدرس: استان مرکزی، اراک، زیر پل شهر صنعتي تلفن: 08633132097 اداره کار اراک هپکو آدرس: اراک، هپکو، فاز یک، شهرک شهید بهشتی، روبروی هتل پیام، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تلفن :   34032608 ، 34032609 ‌34032615 ، 34032927 ، 34032928-086 اداره کار کرمانشاه آدرس: کرمانشاه، محله فرهنگیان فاز یک،  بلوار جلیلیان، بلوار مصطفی امامی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کرمانشاه تلفن:  38237202 - 38252402 - 38236064  اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کرمانشاه  آدرس: خیابان شهید اشرفی اصفهانی، ساختمان سابق استانداری تلفن: 37270334- 37273016  -37293160 - 37293170 اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر آدرس: خیابان صفوی جنوبی - روبروی راهنمایی و رانندگی - اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر  تلفن: 33326704-33330821-33330822-077 اداره کار بوشهر خیابان بیسیم آدرس: بوشهر، امام رضا، امام رضا ۲ اداره کار همدان خواجه رشید آدرس: همدان، بلوار خواجه رشید،

دریافت دیه سوختگی با آبا رادیاتور خودرو

  سلام!  وقت بخیر! من روز دوشنبه مورخ 1403/4/4 با آب رادیاتور ماشین صورت و قسمت کوچکی از دستم سوخت . خواستم ببینم از بیمه شخص ثالث ماشین میشه خسارت گرفت ؟ بیمه ماشینم شرکت بیمه دی است؟  معمولا بله. چون شما شخص ثالث محسوب می شوید و قانونا از محل بیمه شخص ثالث قابل پرداخت می باشد. ولی مشکلی که وجود دارد این است که  برای حوادث اینچنین باید مدارکی موجود باشد که این اتفاق را ثابت کند. معمولا کارشناس بیمه قبول نمی کند و مدرک می خواهد.

مراحل دریافت وکیل از بیمه جو

  سلام شما فقط مشاوره انجام میدهید یا وکالت هم قبول میکنید؟ ه مدارکی مخواهد براتون ارسال کنم؟ ه حقم ضایع نشه بخدا دوتا بچه کوچک و مستاجرم. منون میشم یه جوابی بهم بدهید بد تشکر؟  ما کار وکالت هم انجام می دهیم. البته اول باید ببینیم دقیقا چه چیزی می خواهید . بعد قرارداد می نویسیم و مدارک مربوطه را می گیریم. بعد کارمان را شروع کنیم و در صورت به نتیجه رسیدن دستمزد مان را می گیریم. اگر هم به نتیجه نرسیم مبلغی نمی گیریم.

شکایت از موسسه فرهنگی بابت عدم پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

  با سلام! استاد گرامی یکی از دوستان الان۱۶ سال در یکی از مراکز فرهنگی بصورت ساعتی مشغول کار میباشد و در این مدت هرچه اصرار داشت بر تبدیل وضعیت مسموع واقع نشد. الان با ۸۰ ساعت در ماه دریافتی ایشان ۶میلیون تومان است. ضمن اینکه حق بیمه و حق های دیگر هم به ایشان تعلق نمی گیرد. آیا میشود برای ایشان کاری انجام داد؟ از پاسخگویی شما هم متشکرم. دعاگوی شما هستم؟  منظور شما از انجام دادن کار چه چیزی می‌باشد. اگر این مرکز فرهنگی مشمول قانون کار باشد که احتمالاً هم هست بابت حق بیمه و حقوق دیگر طبق قانون کار می‌تواند به اداره کار شکایت کند. ضمن اینکه حقوقی که طبق قانون کار تعلق می‌گیرد برای ۴۴ ساعت کار در هفته است و 80 ساعت کار در ماه مطابق با ساعت کاری حقوق تعلق می گیرد. با این حال اگر بیشتر توضیح دهید شاید بیشتر بتوانم کمک کنم.

آیا پرداخت حق بیمه مازاد بر 30 روز برای کارفرما اجباری است؟

  سلام جناب وقت عالی بخیر.غرض از مزاحمت بنده حدود ۲۷سال سابقه کاری در واحد مخابرات را دارم .الان یکسال پیگیری تغییر عنوان شغلی به عنوان دکل بند و تکنسین مخابرات تایید شدم .رای اداره کار به نفع من هست! ضمن اینکه شکایتی هم به دادگستری شهرستان داشتم با توجه به رای اداره ی کار. قاضی هم به نفع من رای داده و مهلت ۳۰روزه صادر کرده است! مجددا کارشناسان تامین اجتماعی بازدید میدانی داشتند و مستند سازی از نحوه ی کارم مدارک مورد نیاز از واحد اداری و منابع انسانی درخواست داشتند تحویل دادیم .در حال حاضر گویا تا ۳۵ روز حقوق مبلغی حدود ۴۵۰میلیون تومان سازمانی که در آن مشغول هستند تامین اجتماعی جریمه صادر کرده! شنیده شده کارفرما فقط تا۳۰روز حقوق ملزم میباشد! ۵روز مازاد اختیاری است !!! آیا از نظر قانون کارفرما میتواند با جریمه ۳۰روز موافق و جریمه ۳۵روز مخالفت کند؟! راهنمایی بفرمایید بینهایت سپاسگزارم دعای خیر خودم وخانواده ام بدرقه راه زندگیتان؟ نه! طبق قانون کار کارفرما باید متناسب با عنوان شغلی حق بیمه مربوطه را پرداخت کند. مدت زمان حداکثر بیمه پردازی طبق قانون 35 سال می باشد و فعالیت شما زیر نظر ایشا

آیا تامین اجتماعی قانونی در زمینه بازنشستگی زودهنگام افراد دارای فرزند معلول دارد؟

  با سلام وشب بخیر! یک سوال داشتم افرادی که ۸ ماه دیگر بازنشسته میشوند و فرزند معلول دارند قانون برای تسریع در بازنشستگی سخنی دارد؟ من تحت پوشش تامین اجتماعی هستم و دخترم معلولیت ذهنی دارد؟  نه متاسفانه . در بیمه تامین اجتماعی داشتن فرزند معلول باعث تسریع در بازنشستگی نمی شود. تامین اجتماعی قانونی در این زمینه ندارد.

پر کردن سابقه بیمه تامین اجتماعی

  سلام! خسته نباشید! ببخشید من مزاحم شدم؟ سوال  دارم؟ سوابق   کاری من    کم  هست   چطوری   می توانیم     پر   کنم؟  باید بگویم که برای اینکه بتوانید سابقه تان را پر کنید باید در جایی سابقه کار داشته باشید که حق بیمه شما پرداخت نشده باشد اگر چنین چیزی وجود دارد می‌توانید از کارفرما شکایت کنید و با رای مثبت اداره کار  و ارائه رای به سازمان تامین اجتماعی سابقه برای خود ایجاد کنید همچنین می‌توانید حق بیمه ایام سربازی را نیز پرداخت نمایید. در مجموع باید جایی کار کرده باشید وگرنه نمی‌توانی سابقه خودتان را پر کنید. البته اگر سنتان در حدود  بازنشستگی باشد و سابقه بیمه تان کمتر از ۱۰ سال باشد می‌توانید با خریدن مابقی سابقه بیمه با ۱۰ سال سابقه بیمه بازنشسته شوید.

قانون جدید مشاغل سخت و زیان آور

  درود وقت بخیر! لطفا متن عکس بالا را مطالعه فرمایید؟ حداکثر تا دو ماه پس از اتمام دوره دریافت مقرری بیمه بیکاری در مشاغل سخت وزیان  شروع بکار کرده است. یعنی بیش ازدوماه توالی سختی کار بهم میخوره .وقفه من ۸۰ روزه است. نظر شما چیست.با تشکر؟ اگه قابل میدونید راهنمایم  کنید؟ این قانون قدیمی است. طبق قانون جدیدی که در این زمینه در دولت قبلی تصویب شد طول دورانی که می توان به مشاغل سخت و زیان آور اشتغال نداشت و توالی به هم نخورد حدود یک سال می باشد. یعنی حدود یک سال کل دوره زمانی مشکلی ندارد. متن خبر را در زیر می بینید :  ه موجب این آیین نامه از این پس کارگران بیمه شده دارای مشاغل سخت و زیان آوری که در طول دوران اشتغال و بیمه پردازی خود به مدت یک سال و کمتر از آن در مشاغل غیر سخت و زیان آور اشتغال و بیمه پرداخت کرده اند، می توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه خود پس از ۲۰ سال بازنشسته شوند. وزیر تعاون کار و امور اجتماعی از ابلاغ آیین نامه جدید قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور خبر داد و گفت: آیین نامه جدید بر اساس پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی در هیات دولت تصویب شده است. به گزارش پ

آیا داشتن فرزند معلول باعث کاهش سنوات بازنشستگی می شود؟

  با سلام وشب بخیر یک سوال داشتم؟ افرادی که ۸ ماه دیگر بازنشسته میشوند و فرزند معلول دارند قانون برای تسریع در بازنشستگی سخنی دارد؟  ممنون؟ بستگی به صندوق بیمه ای دارد که در آن بازنشسته می شوید. نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری با یکدیگر تفاوت دارند. کامل توضیح دهید تا بتوانم راهنمایی تان کنم.

درخواست ازکارافتادگی به کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی به علت شکستگی مهره های کمر

  سلام دیر جواب میدین! شکستگی مهره دوازده کمر بر اثر حادثه سقوط از ساختمان سرکارم. اما دکتر جراحم پنج عدد از مهرهای کمرم و پنج عدد از مهرهای دنده هام جمع ده عدد را ایمپلنت کرده است. سابقه نزدیک به هشت نه سال.از اول شعبه دو بیمه اراک بودم که تا برج دو امسال هم بیمه داشتم. من تا دهم برج مرداد ماه هم فعلا استراحت پزشکی دارم. خدایی راهنمایی کنید که من تو ازکارافتادگی موفق شم شیرین کامت میکنم گفتم خدایی؟  با این آسیب دیدگی ازکارافتاده کلی نمی شوید. باید در حد 66 درصد ازکارافتادگی بگیرید که در این حد نیست.

اعلام فاقد رابطه فعال بیمه ای تامین اجتماعی یعنی چی ؟

  سلام! عیدتون مبارک! غرض از مزاحمت؟! برای تمدید آنلاین کارت هوشمنده رانندگان میخوام کارت اعتبار کنم؟ استعلام بیمه که میزنم میزنه فاقد رابط فعال؟! میشه لطف کنید راهنمایی بفرمایید؟ معمولا چند روز بعد از پرداخت حق بیمه فعال می شود. یا اینکه ممکن است مدرکی نیاز به تمدید مجدد و بارگذاری مجدد داشته باشد. معمولا در بیمه های رانندگان، قالیبافان و کارگران ساختمانی اتفاق می افتد. اگر بعد از چند روز خود به خود درست نشد به کارگزاری یا شعبه بیمه تان مراجعه کنید.

موضوعات

نمایش بیشتر