شکایت از کارفرما بابت حقوق، حق بیمه، سنوات و عیدی

 درود بر شما وقتتون بخیر! بنده بمدت ۴سال در پمپ بنزین ۸۱تا۸۵ کار کردم و ۱۶سال هم در شرکتی دیگه که بین بیمه پمپ بنزین و شرکت بعدی ۱۱ماه وقفه افتاد. بعد از ۱۶ سال کار سخت و زیان آور در اون شرکت سال گذشته مدیرعامل شرکت به بنده اعلام کرد که دیگه نیازی نیست در این شرکت کار کنی؟ بعد از کلی صحبت که چرا حالا که ۳ ماه مونده به بازنشستگیم منو اخراج می کنید که گفت میخوام بیمه ات رو خراب کنم و با ۲۰سال بازنشسته نشی و ۳۰سال کار کنی و نمیخوام اون ۴%حق بیمه رو پرداخت کنم و چون میدونست که اگه ۱ماه دیگه وقفه بین بیمه بیوفته باید ۵سال در شرایط سخت کار کنم یعنی ۲۵سال که اونم آیا شغلی گیرم میاد یا نه؟  شکایت کردم و بلافاصله به خاطر شرایط بیمه و شرایط سخت زندگی و بیماری همسرم که شیمی درمانی میکنه نتونستم منتظر بمونم تا جلسه اداره کار تعیین تکلیف بشه و مجددا به پمپ بنزین رفتم .توی اون ۱۶ سال کاری در شرکت خیلی از مواقع ما رو به مرخصی اجباری میفرستادند و از حقوق و حق اولاد و بن و..‌‌‌.کم میکردند. حتی از عیدی و سنوات پایان سال هم کم می کردند. بعد از ۲جلسه که به اداره کار رفتیم. محکوم شد و چون بنده رو بی دلیل اخراج کرده بود قرار شد به بنده ۴۵ میلیون پول پرداخت کنه و من مجددا اعتراض زدم چون حس میکنم که حق بنده بعد از ۱۶ سال کار در شرایط سخت بیشتر از این مبلغ میباشد .

ضمناً در پایان سال ۱۴۰۲ با اون شرکت قرارداد داشتم و برج ۷سال گذشته بنده رو اخراج کردند در صورتی که ۵ماه از قراردادم باقی مونده بود. در پایان هر سال هم عیدی و سنوات رو بهم میدادند. بنده میتونم چه درخواستی کنم از اداره کار و جلسه تجدید نظر ؟؟؟ مواردی که درخواست کرده ام. بازگشت بکار؟ الباقی عیدی و سنواتی که ازم کم میکردن در پایان هر سال به خاطر مرخصی های اجباری که خود شرکت می فرستاد. پرداخت مبلغی که از حقوق و حق اولاد و بن و ...اونم بخاطر مرخصی های اجباری در پایان هر ماه کم می کرد و در فیش حقوقی ثبت شده. عیدی و سنوات کامل سال ۴۰۲؟ پرداخت حقوق ۵ماه و واریز بیمه ۵ماه  تا پایان قراردادم.پرداخت مابه التفاوت سنوات ۱۶سال کاری چون جمع قراردادهای بیش از ۱سال است و پرداختی در سالهای قبل حکم علی الحساب رو داره و چون بی دلیل اخراج شدم حق سنوات باید به میزان هر سال ۴۵ روز محاسبه شود. لطفاً راهنمایی بفرمایید که چه چیزهایی میتون درخواست کنم. با تشکر از راهنمایی شما عزیزان! ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید؟ 

مابه التفاوت سنوات توسط دیوان رد شده است و دیگر برای کسانی که بیش از یک سال کار کرده اند حکم علی الحساب را ندارد. بابت مابقی موارد شکایت کنید. به خصوص بیمه، به خصوص بیمه چون به شرایط بازنشستگی تان تاثیر دارد که باید هر چه زودتر بازنشسته شوید چون قانون تامین اجتماعی و مشاغل سخت در حال تغییر است.


جدیدتر قدیمی تر