قانون جدید مشاغل سخت و زیان آور

 درود وقت بخیر! لطفا متن عکس بالا را مطالعه فرمایید؟ حداکثر تا دو ماه پس از اتمام دوره دریافت مقرری بیمه بیکاری در مشاغل سخت وزیان  شروع بکار کرده است. یعنی بیش ازدوماه توالی سختی کار بهم میخوره .وقفه من ۸۰ روزه است. نظر شما چیست.با تشکر؟ اگه قابل میدونید راهنمایم  کنید؟

این قانون قدیمی است. طبق قانون جدیدی که در این زمینه در دولت قبلی تصویب شد طول دورانی که می توان به مشاغل سخت و زیان آور اشتغال نداشت و توالی به هم نخورد حدود یک سال می باشد. یعنی حدود یک سال کل دوره زمانی مشکلی ندارد. متن خبر را در زیر می بینید : 

ه موجب این آیین نامه از این پس کارگران بیمه شده دارای مشاغل سخت و زیان آوری که در طول دوران اشتغال و بیمه پردازی خود به مدت یک سال و کمتر از آن در مشاغل غیر سخت و زیان آور اشتغال و بیمه پرداخت کرده اند، می توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه خود پس از ۲۰ سال بازنشسته شوند.

وزیر تعاون کار و امور اجتماعی از ابلاغ آیین نامه جدید قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور خبر داد و گفت: آیین نامه جدید بر اساس پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی در هیات دولت تصویب شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در تشریح ویژگی های آیین نامه جدید، افزود: به موجب این آیین نامه از این پس کارگران بیمه شده دارای مشاغل سخت و زیان آوری که در طول دوران اشتغال و بیمه پردازی خود به مدت یک سال و کمتر از آن در مشاغل غیر سخت و زیان آور اشتغال و بیمه پرداخت کرده اند، می توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه خود پس از ۲۰ سال بازنشسته شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: به موجب آیین نامه جدید، مشکل کارگران بیمه شده مشمولی که به دلیل داشتن بیش از ۱۰ روز غیبت در سال از مزایای احتساب توالی سوابق بیمه ای خود محروم می شدند، برطرف شده است.

ربیعی افزود: به موجب اصلاحیه انجام شده، عدم اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور در طول دوران اشتغال برای مدت بیشتر از یکسال موجب برهم خوردن توالی سابقه بیمه شده و کارگران بیمه شده مشمول برای استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور باید حداقل ۲۵ سال کار کند.

وی اظهار داشت: به موجب آیین نامه جدید کارفرمایان مکلف هستند تا پس از ارائه تقاضای بیمه شده مشمول و احراز شرایط بازنشستگی وی اقدامات لازم را جهت بازنشستگی به عمل آورند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

حقوق ازکارافتادگی 1400

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

مبلغ کمک هزینه عینک در سال 1401

موضوعات

نمایش بیشتر