پست‌ها

نمایش پست‌ها از ژوئیه, ۲۰۲۴

شکایت برای دریافت دیه بعد از 5 سال

  سلام! بنده درسال ۸۵ دادگاه ۵۰ درصد دیه تعیین کرد و از بیت المال پرداخت شد. مبلغ ۵ میلیون در صورتی که دیه کامل در سال ۸۵ حدود ۲۶ میلیون و۲۰۰هزارتومان بود. آیا میشه اقدام کنم برای باقی دیه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید؟  البته کمی عجیب به نظر می‌رسد که شما ۵۰ درصد دیه به شما تعلق گرفته است و ه جای اینکه ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بگیرید ۵ میلیون گرفته‌اید. اگر رای دادگاه آن زمان را ببینم بهتر می‌توانم نظر بدهم که آیا می‌توانید برای دریافت مابقی دیه اقدام نماید یا نمی‌توانید.

کمیسیون پزشکی معلمان چقدر طول می کشد؟

  سلام و عرض ادب! فرهنگی هستم با ۲۵ سال سابقه به علت بیماری برای از کار افتادگی اقدام کردم. دکتر ۸ماه مرخصی استعلاجی برام نوشت و نظر کمیسیون پزشکی از کار افتادگی کلی بود چقدر طول می‌کشه که مدارک پزشکی در تهران بررسی بشه ؟ آیا موافقت میکنند ؟ نظر کمیسیون پزشکی چقدر مهمه ؟ بستگی به بیماری‌تان دارد و تا بیماری شما را ندانیم نمی‌توانیم در این مورد نظر بدهیم. معمولاً بررسی از کار افتادگی و پرونده از صفر تا صد بیشتر از دو یا سه ماه طول نمی‌کشه. مهمترین  نظر، نظر کمیسیون پزشکی است و اگر کمیسیون پزشکی تایید نکند هیچ چیز درست نمی‌شود.

محاسبه دیه سوختگی درجه 2 و درجه 3 به نرخ دیه سال 1403

  سلام! من پاهام هر دو سوخته با مواد شیمیایی اسیدی و هر دو پا از مچ به پایین یک پا کف هم هست. 8 درصد درجه 2و3 گرفت هم شده 20 روز بستری و تا الان 3ماه شده استعلاجی هستم چقدر دیه تعلق دارد؟  اگر  سوختگی تان از نوع درجه ۲ باشد ۱۳ درصد دیه تعلق می‌گیرد که به نرخ دیه سال ۱۴۰۳ معادل ۱۵۶ میلیون تومان می‌شود. اما اگر سوختگی از نوع درجه ۳ باشد ۱۷.۵ درصد دیه تعلق می‌گیرد که به نرخ دیه سال ۱۴۰۳ معادل ۲۱۰ میلیون تومان می‌شود.

آیا بیمه مسئولیت هزینه عمل فتق را می دهد؟

  سلام من سرکار فتقم  آسیب دید و با آمبولانس بردن بیمارستان عمل جراحی  جهت پارگی فتق انجام دادند. آیا شامل بیمه حوادث شرکت میشه یا نه؟  در پاسخ به سوال شما باید بگویم که اگر حادثه در محیط کار اتفاق افتاده باشد و گزارش حادثه توسط کارفرمای شما تایید شده باشد بیمه حوادث شرکت هزینه عمل شما را خواهد داد و مشکلی از این قبیل ندارید اما اگر بابت حادثه نبوده باشد و به مرور زمان ایجاد شده باشد و نتوان رابطه آن را با محیط کاری اثبات کرد بیمه مبلغی به شما پرداخت نمی‌کند.

شکایت به بیمه مرکزی بابت عدم پرداخت دیه توسط بیمه ایران

  با عرض سلام و خداقوت خدمت شما خیلی ممنونم از راهنماییتون بسیار جامع و کامل فرمودین.آره فک کنم از طریق خدمات قضایی شکایت کنم بهتر باشه؟! محل سکونت من شهرستان هست و نمایندگی بیمه ایران، مشهد است.من باید شهر خودم برم دفتر قضایی یا مشهد باید برم که شکایت کنم. میشه بفرمایید بگین متن شکایتم چطوری باشه؟  نه بروید نزدیک‌ترین دفتر خدمات قضایی در نزدیک خانه‌تان و از همان طریق شکایت کنید. نیاز نیست به شهر دیگر بروید. متن شکایت واضح است و معمولاً کسانی که در دفاتر خدمات قضایی هستند به خوبی می‌دانند. شکایت کنید بر علیه شرکت بیمه ایران نمایندگی مشهد مبنی بر عدم پرداخت خسارت. یک کپی از بیمه مسئولیت مدنی و مدارک پزشکی و مدارک حادثه را هم ضمیمه کنید.

آیا به کارگران ساختمانی بیمه بیکاری تعلق می گیرد؟

  سلام! من کارگر ساختمانی هستم. مدت زیادی دیسک کمر دارم. میتوانم بیمه بیکاری بگیرم؟ 10 سال بیمه دارم؟  در پاسخ به سوال شما باید بگویم که نه نمی‌توانید بیمه بیکاری بگیرید.  بیمه کارگران ساختمانی بیمه بیکاری ندارد. اگر دیسک کمر به علت حادثه ناشی از کار برایتان پیش آمده است درخواست استراحت پزشکی کنید تا اگر در شورای پزشکی تامین اجتماعی تایید شود حق بیمه برایتان محاسبه شود و حقوق نیز به حسابتان واریز شود.

شکایت از پیمانکار به علت عدم پرداخت حق بیمه

  سلام من تا دوازده برج سه برای یک پیمانکار کار کردم. اون یک ماه بیمه برام رد کرده هجده روز توهمون ماه برای یک پیمانکار دیگه کارکرده هجده روز بیمه رد کرده باید چه کار کنم؟ از پیمانکار اولی شکایت کنید چون می‌توانید حق بیمه تان را بگیرید ولی از پیمانکار دومی شکایت نکنید چون ۱۸ روز در ماه برای ایشان کار کرده‌اید که برایتان حق بیمه را پرداخت کرده است و مشکل خاصی ندارد و اصلاً کمتر از یک ماه سابقه بیمه را به هیچ وجه شکایت نکنید.

آیا به شغل کشاورزی در خوزستان سختی کار تعلق می گیرد؟

  با سلام من کارگر کشاورزی هستم 11 سال بیمه دارم. تو دمای 50 درجه خوزستان سخت و زیان آور میشه یا نه ؟  اگر کارفرما داشته باشید به احتمال زیاد شغل شما جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود آن هم به خاطر اینکه در دمای خوزستان شغل کشاورزی معمولاً یک شغل دارای سختی کار است چون دمای هوا بسیار بالا می‌باشد.

چگونه دیه را از شرکت بگیرم؟

  شرکت به من  پیشنهاد داده  همینطور با پای گچ گرفته بعد از ۱۰روز بیا سرکار و ما گزارش حادثه رد نمی کنیم. ولی من گفتم میخوام شکایت کنم و نمیتونم با پای گچ گرفته شده در محل کار حضور پیدا کنم. ببخشید نظر شما چیه یک ماه را استراحت کنم و شکایتم را ادامه دهم یا راهی که شرکت گفته را انجام دهم. دکتر پایم را گچ گرفته و باید یک ماه در گچ باشد ولی شرکت میگه ۱۰روز استراحت کنم بعدش بیا سر کار فقط حضور داشته باش تا دوره یک ماهه ت بگذره اینجور دیگه گزارش حادثه رد نمی‌کنیم.ولی من این پیشنهاد قبول نکردم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید؟  به نظر من اگر شرکت دیه تان را از شرکت بیمه می‌دهد یعنی شرکت بیمه مسئولیت پیشنهادش خوب است و فقط نمی‌خواهد به تامین اجتماعی گزارش کند.اما اگر دیه شما را نمی‌خواهد بدهد به نظر من این کار اشتباه است با این حال خودتان می‌دانید چون شما می‌خواهید در آن شرکت شاید به مدت طولانی مدت کار کنید و باید شرایط را بسنجید و ببینید کدام کار برایتان بهتر است.

قطع بیمه بیکاری به علت کار در اسنپ

  سلام آقا! من از مهر سال قبل بیمه بیکاری می‌گرفتم. آما ماه قبل کارشناس بیمه به من زنگ زد و من رفتم دفتر بیمه وگفت بیمه اتون قطع میشه چون تو اسنپ کار می‌کنی و من هم خودم گفتم که اره بعضی مواقع کار میکنم. الان کجا میتونم ببینم تون تا پرونده منو قبول کنید. در ضمن کار من هم قبل از بیکاری توی گاوداری بود؟  والا کاری نمی توان در این زمینه کرد. بهتر است چند ماه کار کنید و دوباره درخواست دهید. این بیمه بیکاری دیگر وصل نمی شود.

آیا دیه بنده به نرخ روز محاسبه می شود؟

  سلام من سال ۱۴۰۱ راننده بودم و در تصادف  آسیب دیم و حکم دادگاه تجدیدنظر(مطالبه دیه) بنفعم  قطعی شد که بیمه به بهانه تصادف ساختگی بر علیه ام شاکی شد که در دادگاه کیفری تبرئه شدم. حال همان پرونده که قاضی تجدید نظر دستور توقف اجرایی داد  آیا بخاطر اینکه بیمه  بر علیه ام شاکی شده بود و دو ساله  که پرونده در بایگانی شعبه بود  الان باید دیه به نرخ روز به من پرداخت شود ؟ ممنونم از راهنمایی حضرتعالی؟  دیه راننده مقصر حادثه معمولا به نرخ همان سال حادثه محاسبه می شود. البته شما می توانید شکایت تاخیر در پرداخت دیه به نرخ روز انجام دهید که باید بعد از گرفتن دیه این کار را انجام دهید.

آیا به شغل کشاورزی سختی کار تعلق می گیرد؟

  سلام! من بیمه کشاورزی دارم. الان 12 ساله و کارفرما واریز میکنه؟! سخت و زیان آور به من تعلق میگیرد؟ ممنون؟  در پاسخ به سوال شما باید بگویم که احتمال دارد سقف و زیان آور بودن مشاغل به شما تعلق بگیرد. بستگی دارد در چه محیطی کار می‌کنید و در چه شهری کار می‌کنید و چه میزان آلودگی و یا آلایندگی در محیط کاری شما وجود دارد. به نظر من درخواست دهید واز کارشناسی خبره در این زمینه برای پیگیری استفاده کنید.

دریافت غرامت به علت حادثه در سربازی

  سلام! من سرباز سپاه هستم که در مرخصی دچار آتش سوزی شده ام. ۱ماه استعلاجی دارم. چگونه باید اقدام به غرامت کنم کسی پاسخگو نیست؟  باید درخواست دهید به یگان خدمتی تان یعنی امور اداری یا آجودانی یا حالا هر عنوانی که دارد که از بیمه تکمیلی تان که تمام سربازان نیروهای مسلح می‌تواند از آن استفاده کنند برای دریافت غرامت استفاده کنید. این تنها راهی است که دارید.

درخواست ازکارافتادگی به علت تعویض مفصل لگن

  با سلام وقت بخیر! من برج ۹  سال ۱۴۰۲ عمل تعویض هر دو مفصل لگن انجام دادم و اینکه ۱۳ سال هم سابقه دارم و بعد از جراحی هم دوباره به شرکت برگشتم. الان که چند ماه میگذره دیگه کم کم باز پام داره اذیت میکنه؟! میخوام بدانم میتوانم از کار افتاده کامل بشم؟ در پاسخ به سوال شما باید بگویم که می‌توانید از کار افتاده کلی شوید به شرطی که در زمان تعویض مفصل لگن و قبل از آن حق بیمه‌تان را پرداخت کرده باشید و البته پرونده بیمارستانی مناسبی نیز داشته باشید.  سعی کنید از یک مشاور در این زمینه استفاده کنید.

آیا بابت دیسک کمر ازکارافتادگی تعلق می گیرد؟

  سلام وقت بخیر! میخواستم بابت دیسک کمرم مهره 345 میخواستم ببینم کارافتادگی میدهند؟ کارم سخت و زیان آور است. در شرکت قزوین سیلیکات سازی کار میکنم. سابقه 18 سال؟  نه بابت دیسک کمر از کار افتادگی به شما داده نمی‌شود. کلاً دیسه کمر اگر منتهی به عمل نشود و باعث مشکلات ادرار و مدفوع نشود محال است از کار افتادگی تعلق بگیرد.

آیا برای دریافت دیه از بیمه مسئولیت باید اظهارنامه ثبت کنم؟

  سلام! ببخشید زمانی که من حادثه برام اتفاق افتاد کسی پیشم نبود. الان اداره ایمنی شرکت گفته باید اظهار نامه بنویسم. آیا این کار را انجام بدهم و بنویسیم فردا روزی به ضررم نباشه؟ ممنون از لطف شما؟ نه برای اینکه کارشناس اداره کار یا کارشناس بیمه تایید کند باید یک اظهارنامه وجود داشته باشد ولی تاییدیه شرکت هم می‌خواهد یعنی شما باید اظهارنامه شرکت بنویسید  و کارفرمایی در اظهارنامه شما را تکمیل و تایید کند تا بیمه به شما دیه پرداخت کند.

شکایت برای سختی کار نانوایی به دیوان عدالت اداری

  سوال 1 : سلام خسته نباشید وکیل سختی کار نانوایی میخواستم برای  کرمان. ۲۰سال سرکار بنده خدایی هستم همه جوره به ما ظلم کرده ۱۷سل من بیمه کرده هر۲۰سال شاطر بودم هر سه نفری که اونجا کار میکنم  کارگرساده تو لیست بیمه رد شدیم ۱۰سال اولی عیدی هم به ما نداده الان ۸ماه که فهمیدم بازرسی بیمه شکایت کردم منو زده شاطر شکایت کردم اداره کار۸ماهی هست هرچی میزنم میزنه درحال تحقیق درباره حقوق سنوات و مرخصی هم شکایت کردم اصلا خبری از هیچ کدوم نیست  پام خرابه واریس شدید گرفتم به سختی کار میکنم چکار کنم؟ هیچ سالی باما قرداد کار هم نبسته الان یه دو سه سالی هست یه برگه میاره فقط توش نوشته حقوق عیدی سنوات ۲سالمن امضاش کردم امسال گفتم چرا وقتی سنوات به ما نمیدی ما باید امضاش کنیم میگه شما امضا کنید سنوات ربطی به این چیزا نداره سنوات آخر کار باید بدم میدم الان ۱۰روزه به خاطر پام استعلاجی گرفتم دیگه نمیتونم کار کنم یعنی دست از پا درازتر باید کار نکنم پاسخ 1: الان دقیقاً می‌خواهید ما چه کاری برای شما انجام دهید. می‌خواهید پیگیر سختی کارتان شویم یا اینکه بابت حقوق سنوات شکایت دارید. کارگر ساده در لیست بیمه برای

عنوان شغلی جوشکار در لیست بیمه چگونه باید باشد؟

  سلام! من در یک شرکت کار میکنم. درلیست بیمه ما جوشکار )۱(این شکلی رد میشه ،خواستم ببینم این ۱ و پرانتز برعکس چیه وبعد در بازنشستگی تاثیر نداره ،منظورم اینه که نباید جوشکار خالی باشه؟ راهنمایی کنید ممنون میشم؟ نه همان جوشکار است و مشکل خاصی ندارد. پرانتزها هم که به این شکل شده است به علت مشکلات فونت فارسی نرم‌افزار است.  نگران نباشید. بسیاری از عناوین شغلی که مشاغل سخت و زیان آور نیز بعضاً به آنها تعلق می‌گیرد شماره‌های ۱۲۳ یا از این موارد در کنارشان دارند.

بیمه تکمیلی دانا چند درصد از هزینه پلاتین را پرداخت می کند؟

  مبلغ ۵۰ میلیون تومان پلاتین خریدم برای عمل دیسک کمر مادرم. بیمارستانم قبض و واریز خرید پلاتین رو بهم میده؟! بیمه تکمیلی مادرم دانا است. خواستم بدونم چقدر از ۵۰ میلیون را بیمه تکمیلی دانا به من میده؟ با تشکر ممنون از سایت خیلی خوبتون؟ معمولاً ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه پلاتین را بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند و بیشتر پرداخت نمی‌کند. لبته بستگی دارد که بابت عمل دیسک و یا عمل‌های قبلی تا به حال از بیمه تکمیلی مبلغی گرفته باشید یا نه؟  لی معمولاً همان ۳۰ تا ۴۰ درصد را پرداخت می‌کند.

شکایت از بیمه دانا به بیمه مرکزی

  سلام و عرض ادب و احترام! بنده کارگر ساختمانی هستم‌. شغلم‌ پر خطر بود. آمدم خودم را بیمه  حوادث انفرادی شرکت بیمه ی دانا کردم. بعد از مدتی برایم اتفاق افتاد در ضمن چون کارم خطر ناک بود بیمه ایران هم خودم همین بیمه حوادث انفرادی کردم. هم زمان در حال مدارک تنظیم و ب هر دو شرکت بیمه تحویل دادم. چون دچار نقص عضو بینایی طبق گفته و مدرک‌ پزشکی قانونی شدن بیمه ایران خسارت را طبق بیمه نامه پرداخت کرد ولی بیمه دانا ایراد میگیرد؟ اولا چرا در گزارش اورژانس نوشته مصدوم جابجا شده و در خانه رویت شده است دوم اینه در صورت جلسه نیروی انتظامی چرا این را نوشته است؟ ببینید شما تنها راهی که دارید این است که حضوری به بیمه مرکزی در خیابان جردن بروید و شکایت کنید.  این تنها راهی است که دارید گرنه بیمه دانا به سادگی به شما دیه را پرداخت نمی‌کند.

خروج از کفالت پدر در تامین اجتماعی چگونه است؟

  سلام! وقتتون بخیر! می بخشید مشاوره بیمه میتونم پرس و جو کنم درباره بیمه امم؟ ميبخشيد بيمه قبلا زیر نظر پدرم بوده است. بعد فوت شدنشون ادامه داشت بعلاوه مستمری که اضافه شد.  الان میخوام بدونم راهی هست از تحت تکفل بیمه پدری خارج بشم؟ اگر از تحت کفالت بدنتان خارج شوید دیگر مستمری به شما تعلق نمی‌گیرد. ون ظاهراً شما الان از حقوق بازنشستگی پدرتان استفاده می‌کنید. به راحتی می‌توانید از کفالت ایشان خارج شوید. کافی است شعبه بیمه مراجعه کنید و درخواست دهید.  ولی به ضررتان است.

شکایت برای دریافت دیه از کارفرما

  سلام.بنده شغلم همیشه رانندگی بوده است. تاکسی یا مربی رانندگی. اواخر 401 وارد شرکت هایپر کالا شدم به عنوان راننده اما زمان تحویل مجبور بود خودم حمل کنم طبقات. بعد از 7ماه کار متوجه درد شدم مراجعه کردم پزشک فتق داشتم شکایت کارفرما کردم دادگاه نامه زدن پزشکی قانونی جهت اداره کار. پزشکی قانونی بدون بررسی نامه زدن بر اثر کار نیست. فتق بیماری مادرزادی است. چیکار باید کرد؟  تنها راهی تا که دارید این است که به دادسرا یا دادگاه مراجعه کرده و به رای پزشکی قانونی اعتراض کنید تا پرونده مجدداً از پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گیرد اگر رای پزشکی قانونی عوض نشود هیچ کاری نمی‌توانید بکنید و نمی‌توانید از کارفرما دیه بگیرید .

درخواست ازکارافتادگی به علت عمل جراحی چشم

  ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما مشاور و وکیل تامین اجتماعی. یکی از دوستان که راننده و عضو بیمه تامین اجتماعی هست دچار پارگی شبکیه و عمل جراحی شبکیه یک چشم انجام داده است و میزان دید همان چشمش 2 از 10 میباشد. آیا می‌تواند کارافتادگی بگیرد یا خیر؟ لطفا یه راهنمایی کنید. متشکرم؟  اگر همین یک چشم باشد و بیماری دیگری هم نداشته باشد نه نمی‌تواند بابت این چشم نهایتاً ۳۰ درصد از کار افتادگی بگیرد که به درد نمی‌خورد چون باید ۶۶ درصد از کار افتادگی بگیرد تا بتواند از کار افتاده کلی شود.

درخواست ازکارافتادگی به علت سندروم تونل کارپال

  بیماری نادر صعب العلاج نوروپاتی شارکو ماری توث عضو بنیاد بیماران نادر هم هستم.  کم شنوایی حسی عصبی دوطرفه با تینیتوس. بیماری فشار خون عروق کرونری بریچ. شکستگی مهره کمر دیسک بین مهره ای تنگی کانال نخاعی اسکولیوز کمری؟! سندروم تونل کارپال مچ دست و سندروم روده تحریک پذیر؟  بابت مورد اول نمی‌توانید اقدام کنید چون که تاریخ از کار افتادگی‌تان قبل از بیمه پردازیتان ثبت شده است و بنابراین عملاً به هیچ دردی نمی‌خورد. باید بررسی کنم ببینم که بابت بقیه موارد می‌توانید از کار افتاده شوید و اگر به این نتیجه برسیم که  بابت موارد فوق از کار افتاده کلی شوید وکالت شما را بر عهده می‌گیریم.

شکایت برای دریافت دیه پارگی فتق از کارفرما

  سلام مراجعه به مراجع کردم جهت پارگی فتق در مدت کارم در شرکت. راننده لوازم خانگی بودم. بعد از 7ماه از استخدام بیمار شدم قبلش مربی رانندگی بودم کارم سنگین نبود پزشک قانونی تایید نکرد میگن فتق بیماری مادرزادی است. الان چطور باید از کارفرما شکایت کنم؟  بابت فتق نمی توانید. یعنی اگر بابت دیه بخوای شکایت کنید باید پزشکی قانونی تایید کند و ارتباط آن را با محیط کار اثبات کنید و چون پزشکی قانونی را تایید نمی‌کند واقعاً نمی‌توانید از کارفرما طلب دیه کنید. متاسفانه هیچ راهی ندارد.

زمان تصویب سختی کار رانندگان در سال 1403

  با سلام من حدود بیست ساله بیمه تامین اجتماعی میریزم راننده تاکسی هستم. دیسک کمر امونمو می‌بره نمیتونم دیگه پشت فرمان بشینم . بیشتر از یکی دوساعت آیا باید منتظر تصویب سختی کار باشم یا برم به کمیسیون پزشکی ؟ با سلام. بعید است سختی کار برای رانندگان تصویب شود. شما بهتر است درخواست ازکارافتادگی دهید و بروید کمیسیون پزشکی. البته اگر مشکل تان صرفا دیسک کمر است بعید است به شما تعلق بگیرد.

آیا در سال 1403 به کشاورزان سختی کار تعلق می گیرد؟

  سلام بیمه کشاورزی دارم. چطور میشه سختی کار شاملم شود؟  آیا راهی داره؟ با تشکر؟  برای اینکه سختی کار شامل شما شود شما باید مشمول قانون کار باشید یعنی کارفرما برای شما حق بیمه رد کند نه اینکه خودتان برای خودتان حق بیمه رد کنید در این صورت می‌توانید درخواست دهید و موضوع در کمیته مشاغل سخت و زیان آور اداره کار بررسی می‌شود و در صورت تایید به شما تعلق می‌گیرد. معمولاً شغل‌های مرتبط با کشاورزی جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب نمی‌شود.

ثبت نام بیمه در صندوق اعتباری هنر

  سلام، وقتتون بخیر،  عضو صندوق هنر هستم، در رابطه با بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی مزاحمتون شدم. برای بیمه توی صندوق تا اینجا اومدم ولی متاسفانه بلد نیستم ادامه ثبت‌نام رو انجام بدم و به جای ۱۴ درصد ۱۸ درصد زدم و همینطور بیمه تکمیلی ؟ منون میشم راهنمایی بفرمایید چطور بیمه بشم. و از کجا اقدام کنم. واقعا کارهای اداری رو وارد نیستم؟  البته بیمه 18 درصد بهتر است چون ازکارافتادگی دارد. ثبت نامش را که قدیم ها انجام داده بودیم زیاد سخت نبود. به هر حال باید یوزرنیم و پسورد تان را داشته باشیم تا ببینیم کجا اشنباه کرده اید و یا اینکه خودمان ثبت نام کنیم.

شکایت به دیوان عدالت اداری برای محاسبه حق بیمه دوره رزیدنتی

  خدمتتون عرض کردم ،برای اضافه کردن چهار سال دوره رزیدنتی به سوابق بیمه کاری نیاز به کمک دارم شما انجام میدهید؟ طبق قانون اگر الان مشغول به کار باشید در دوره رزیدنتی دانشگاهی که در آن خدمت می‌کنید باید حق بیمه شما را به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کند. اما اگر این دوره مربوط به گذشته‌تان باشد و دانشگاه هم این کار را نمی‌کند باید با شکایت به دیوان عدالت اداری این کار را انجام دهید. یک دادخواست مناسب همراه با مستندات و ضمائم  به دیوان عدالت اداری می دهید و بعد هم باید از طریق دیوان پیگیری کنید.معمولاً در دوره زمانی بین ۴ تا ۶ ماه می‌توان به نتیجه رسید.  ما هم این کار را انجام می‌دهیم. دادخواست شما را می‌نویسیم ولی خودتان آن را ثبت می‌کنید در دفتر خدمات قضایی. ما در دیوان پیگیری می‌کنیم که رای صادر شود. شما یک وکالت محضری با هزینه نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان می‌دهید که ما بعد از صدور رای دیوان عدالت اداری کارهایتان را  در دانشگاه و سازمان تامین اجتماعی انجام دهیم و پیگیری کنیم که حق بیمه دانشگاه به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شود. بعد از اینکه حق بیمه به حساب سازمان تامین اجتماعی واری

دیه شکستگی استخوان متاتارس

  سلام! ببخشید من در محل کارم دچار حادثه شدم و کف پا پایین قوزک دچار شکستگی شد و پایم را گچ گرفتم و یک ماه باید در گچ باشه؟ آیا میتوانم از شرکت شکایت کنم و آیا دیه تعلق می‌گیرد؟ مبلغ دیه این قسمت از (کف پا) چقدر میشود؟ استخوان ۵ متاتارس؟  بله می‌توانید شکایت کنید و به شما دیه هم تعلق می‌گیرد چون حادثه کاری بوده است و اگر شرکت شما بیمه مسئولیت حوادث داشته باشد حتی نیاز به شکایت هم نیست و مدارکتان می‌توانید به بیمه شرکت مراجعه کنید و دیه بگیرید. اگر قوزک پایتان شکسته باشد ۸ درصد دیگه تعلق می‌گیرد ولی اگر استخوان متاتارس شکسته باشد ۲ درصد دیه تعلق می‌گیرد. هر درصد دیه ۱۲ میلیون تومان به نرخ دیه سال ۱۴۰۳ می‌باشد.

دیه سوختگی صورت

  سلام در اثر لیزر خط ریش صورتم سوخت.  دو ماهه خوب نشده است. دارم درمان میکنم . شکایت کردم دیه تعلق میگیره؟ با تشکر؟  در پاسخ به سوال شما باید بگویم بله دیه تعلق می‌گیره هم دیه سوختگی و هم دیه از بین رفتن زیبایی صورت اگر اثر آن برای همیشه باقی بماند. اگر اثر آن هم از بین برود فقط دیه سوختگی تعلق می‌گیرد.

شکایت از شرکت بیمه بابت عدم پرداخت دیه

  سلام وقتتون بخیر! من یه سوال داشتم از محضرتون؟ من در شرکتی حدود 20 ساله دارم کار سنگین انجام میدم که در حین کار دچار حادثه شدم و عمل جراحی فتق کشاله ران انجام دادم. در برج 2 سال 1402 با توجه به اینکه شرکت با بیمه ایران قرارداد حادثه و مسئولیت داره پرونده تشکیل شد و درصد دیه و همه چی محاسبه شد ولی موقع پرداخت گفتند این حادثه نیست و مریضی هستش حالا میخوام شکایت کنم وحقمو بگیرم لطفا راهنماییم بفرمایید ممنونم؟  احتمالاً شما از طریق شرکت بیمه اقدام کرده‌اید و نه از طریق دادگستری. شما باید از طریق دفتر خدمات قضایی شکایت کنید تا پرونده‌تان به دادسرا ارسال شود و دادسرا پرونده‌تان را به پزشکی قانونی ارجاع دهد تا میزان دیه مشخص شود و سپس دیه را به دادگاه برده و بر علیه کارفرما شکایت کنید.  آن وقت کارفرما یا خودش باید دیه را پرداخت کند یا اینکه از طریق بیمه مسئولیت پرداخت کند. گر نمی‌خواهید از این روش اقدام کنید و دوست ندارید بر علیه کارفرمایی که برایش کار می‌کنید شکایت کنید تنها راهی که دارید این است که از شرکت بیمه ایران به بیمه مرکزی شکایت کنید که احتمال به نتیجه رسیدن شما در این روش ضعیف اس

درخواست ازکارافتادگی فرزند به علت بیماری ام اس

  میخام مستمری مادرم که فوت کرده رو بگیرم اره طریقی که راهنمایی کنید فرزند ذکور و پنجاه سالمه؟ از کار افتاده ام اس؟  اگر مستمری مادرتان همان حقوق بازنشستگی پدرتان بوده است که به ایشان رسیده است اگر بخواهید مستمری از کار افتادگی بگیرید باید از کار افتادگی شما قبل از فوت پدرتان باشد. یعنی تاریخ از کار افتادگی ما حتماً باید قبل از فوت پدر شما باشد وگرنه فایده‌ای ندارد. بهتر است در این زمینه وکیل بگیرید.

آیا چک ضمانت میلیاردی بابت استخدام به شخصی بدهیم؟

  سلام وقتتون بخیر! سوالی داشتم ممنون میشم پاسخ بدید؟ برای استخدام در جایی از بنده چک ضمانت ۱۰ میلیاردی خواستن چون دو سال اول آموزش است. هزینه میکنن آموزش میدن حقوق هم میدن میگن چک فقط به عنوان ضمانت‌ که شما ۱۵ سال اینجا کار کنید. بنظرتون مشکلی نداره این چک و بدم و بنویسم فقط بابت ضمانت؟  بستگی دارد به چه عنوانی باشد شما باید هم در قراردادی که با آنها می‌بندید چک را ذکر کنید و بدهید به برای ۱۵ سال کار کردن در آنجا باشد و اینکه  در ظهر چک هم بنویسید که  بابت ضمانت  ۱۵ سال کار کردن در آنجا باشد و همچنین در برگه ته مانده چک هم همین را بنویسید و بدهید طرف مقابلتان امضا کند و یک نسخه از قرارداد که بابت آن چک به این شماره بابت ضمانت ۱۵ سال کار کردند در آنجا داده‌اید را بدهید چون ممکن است بابت موارد دیگر مورد سوء استفاده قرار گیرد مثلاً بابت اینکه آنها ادعا کنند شما کارتان را به خوبی انجام ندادید. وجه داشته باشید که مبلغ چک ضمانت ۱۰ میلیاردی بابت استخدام به هیچ وجه منطقی نمی‌باشد و مبلغ بسیار بالایی است.

آیا به سرایدار بیمه بیکاری تعلق می گیرد؟

  ببخشید اگه برای بیمه بیکاری اقدام کنیم به نتیجه میرسیم. در ضمن از مهر تا خرداد بیمه ما واریز شده و تر هم کار کردیم الان هم هنوز کار می کنیم ؟حق اولاد تعلق میگیره ؟ممنون میشم راهنمایی کنید اگر وکیل هستید آدرستون کجاست دقیقا؟  در پاسخ به سوال شما باید بگوییم که اگر برای بیمه بیکاری اقدام کنید در فاصله یک ماه از بیکار شدن یعنی یک ماه از تاریخی که حق بیمه دیگر برایتان واریز نشود می‌توانید به نتیجه برسید. حق اولاد هم مانند دیگر مزایای ثابت به شما تعلق می‌گیرد. ما وکیلی هستیم که در خدمت ارگان‌ها و ادارات دولتی هستیم و در وقت‌های آزادی که داریم کارهای متفرقه هم انجام می‌دهیم. اگر خواستید به ما مراجعه کنید تا یک روز در یکی از محل های کارمان در تهران به شما وقت می دهیم.

شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور غیر متوالی

  سلام! بنده ۴۹ سال دارم. ۱۷سال بیمه سخت وزیان آور دارم. ۲۶ماه سربازی رو هم خریدم. آیا ۱سال دیگر میتونم بازنشست شوم؟  باید ۵۰ سال سن داشته باشید و در مجموع ۳۰ سال سابقه بیمه. شما الان ۲۵ سال و نیم سابقه عادی داریدو ۲ سال و دو ماه هم سربازی که بر روی هم می‌شود ۲۷ سال و ۷ ماه. بنابراین یا دو سال و سه ماه دیگر باید سابقه عادی داشته باشید یا  حدود ۲ ابقه مشاغل سخت و زیان‌آور دیگر داشته باشید.

آیا تفاوتی بین مزایای ازکارافتادگی و بازنشستگی معلمان هست؟

  سلام! ۲۹سال سابقه دارم. بیماری سرطان و متاستاز گردن و کمر فعلا ۶ماه از مرخصی استعلاجی استفاده کردم. آیا فعلا به مرخصی ادامه بدم یا اینکه اعلام ازکارافتادگی کنم. از لحاظ حقوق و پاداش فرقی در بازنشستگی ازکارافتادگی هست؟ از لحاظ حقوق و پاداش فرقی بین بازنشستگی و از کار افتادگی نمی‌کند سابقه تان ملاک است.  البته معمولاً استراحت پزشکی هم تا یه حد مشخصی تایید می‌شود و از این حد مشخصی که بیشتر شود دیگر تایید نمی‌شود. ه نظر من اگر دیگر استراحت پزشکی‌تان تایید نشد درخواست  از کار افتادگی دهید.

مدت زمان پرداخت هزینه دندان مصنوعی

  سلام! من الان یک ماهه شورای پزشکی تایید کرده هزینه دندان مصنوعی را ولی فعلا مبلغی واریز نشده است. تو اپلیکیشن هم تاییدیه شورای پزشکی اومده ولی نوشته تایید شعبه؟ معمولا هر ماه یک بار هزینه و پروتز مانند دندان مصنوعی و یا عینک پرداخت می‌شود. این پرداخت به صورت کشوری بوده و یک بار صورت می‌گیرد معمولا تا دهم هر ماه پرداخت می‌شود بنابراین تا دهم همین ماه منتظر بمانید و احتمالاً پرداخت خواهد شد.

عدم پرداخت مابه التفاوت حقوق توسط تامین اجتماعی

  سلام! ۲۵ برج ۱۱ سال۱۴۰۲ بازنشسته شده ام اما این برج اولین واریزیم بود که معوقه ی ماه های قبل را پرداخت نکردند. چکار باید انجام دهم؟ معمولا در ماه اول انجام می‌دهند به نظر من به شعبه بیمه قسمت امور بیمه شدگان مراجعه کنید و درخواستتان را به صورت حضوری بدهید که چرا به شما پرداخت نشده است.

درخواست ازکارافتادگی به علت کولیت اولسروز

  سوال 1 : سلام خسته نباشید شما وکیل تامین اجتماعی هستید من کولیت اولسر تیور شدید دارم. ۱۸سال سابقه ی بیمه دارم با سختی کار میشه ۲۲سال. به  نظر شما منو از کار افتاده می کنند پرونده رو به شما بسپارم. لطفا راهنمایی کنید ممنون از شما؟ ممنون میشم؟  پاسخ 1: باید کولیت اولسروز شدید داشته باشید که مقاوم به درمان باشد و بارها عود کرده باشد و بعد از تکمیل درمان پیشرفت داشته باشد.  رونده بیمه‌ای و درمانیتان باید به صورت دقیقی ارسال شده باشد.  در مجموع به نظر من احتمال به نتیجه رسیدن تان اگر واقعاً شدید باشد زیاد است. ما هم در این زمینه فعالیت می‌کنیم و پس از به نتیجه رسیدن هزینه‌مان را می‌گیریم و اگر خدای نکرده به نتیجه نرسیم مبلغی دریافت نمی‌کنیم. البته بستگی به این دارد که در کدام شهر هم ساکن باشید.  سوال 2: سلام بله شدیده هشتش ب درمان جواب نداده آمپول های هستش بنام سینورا که برای التهاب و خونریزی هستش جواب نداده الان ۲ سال میزنم فایده ای نداشته الان طوری شده که نمیتونم کار کنم خیلی ببخشید روزی باید ۲۰با حداقل برم سرویس. من همدان ساکن ساطر بودم دیگه نتونستم دارم ببمه رو ازاد میریزم شاطر. البته

درخواست ازکارافتادگی به علت کولیت اولسروز شدید

  سلام خسته نباشید شما وکیل تامین اجتماعی هستید من کولیت اولسر تیور شدید دارم. ۱۸سال سابقه ی بیمه دارم با سختی کار میشه ۲۲سال. به  نظر شما منو از کار افتاده می کنند پرونده رو به شما بسپارم. لطفا راهنمایی کنید ممنون از شما؟ ممنون میشم؟  باید کولیت اولسروز شدید داشته باشید که مقاوم به درمان باشد و بارها عود کرده باشد و بعد از تکمیل درمان پیشرفت داشته باشد.  رونده بیمه‌ای و درمانیتان باید به صورت دقیقی ارسال شده باشد.  در مجموع به نظر من احتمال به نتیجه رسیدن تان اگر واقعاً شدید باشد زیاد است. ما هم در این زمینه فعالیت می‌کنیم و پس از به نتیجه رسیدن هزینه‌مان را می‌گیریم و اگر خدای نکرده به نتیجه نرسیم مبلغی دریافت نمی‌کنیم. البته بستگی به این دارد که در کدام شهر هم ساکن باشید.

آیا به کار در کارگاه موزائیک سازی سختی کار تعلق می گیرد؟

  سلام وخسته نباشید! یه مشاوره میخواستم؟ من ۲۰ ساله تویه کارگاه موزاییک سازی کار میکنم میخواستم ببینم بهم سختی کار تعلق میگیرد؟  اکثر مشاغل موجود در کارگاه موزاییک سازی سختی کار تعلق می‌گیرد اما اگر عنوان شغلتان در لیست بیمه کارگر ساده رد شده باشد طبق قانونی که امسال تامین اجتماعی گذاشته است دیگر کارگر ساده حائز شرایط دریافت مزایای سختی کار نمی‌باشد و مشاغل سخت و زیان آور محسوب نمی شود.

منظور از ازکارافتادگی در ماده 75 قانون تامین اجتماعی به چه معنا می باشد؟

  اخه سوالی که هست اینه که کمیسیون چطور میخواد تشخیص بده تاریخ بیماری رو  در حالی که مستندات و مدارک پزشکی مال تیر ماه ۱۴۰۲ هستند و اولین بار اون زمان بوده که بیماری مشخص شده؟ ببخشید میگم که  اگر طبق گزارش و نامه پزشک بیماری من یه چیز دیگه درج بشه،  چیزی که پیش زمینه ی ms است نه خود ms بعد الان بعد از گذر یک سال با پیشرفت بیماری تبدیل به ms شده باشه در این صورت چطور؟ شانس از کار افتادگی کلی چقدر بالا میره؟؟؟چطور میشه قضیه؟ یه مسئله دیگه هم هست؟ شرکت قبلی که من کار می‌کردم با صاحب اون شرکت دوستی خوبی داریم. میشه با شکایت از شرکت قبلی،حداقل یک یا نهایت دو سال بیمه برای خودم درست کنم؟؟؟ اینجوری مشکل اون سابقه بیمه حل میشه؟؟؟ 《《 اگر تاریخ   ز کار افتادگی به گونه‌ای اعلام شود که ماده ۷۵ برای شما احراز نشود دیگر با هیچ نوع اعتراضی نمی‌توان آن را درست کرد حتی اعتراض به دیوان عدالت اداری.》》 منظور از این مطلب و کلمه از کارافتادگی چی هست دقیقا؟؟؟ منظور تاریخ شروع بیماری هست ، یا منظور زمانیه که فرد واقعا از نظر جسمی و روحی و روانی توانایی کار کردن رو نداره؟؟؟ در پاسخ به سوال شما باید بگم که به ه

آیا به دیابت نوع 1 ازکارافتادگی تعلق می گیرد؟

  سلام وقت بخیر! ببخشید چطور میتونم مشاوره بگیرم؟ آیا به دیابت نوع ۱ از کار افتادگی کلی تعلق میگیرد؟ بابت دیابت نوع یک نهایتاً ۱۰ درصد از کار افتادگی تعلق بگیرد. کلاً بابت گونه‌های پرخطرتر آن هم درصدی تعلق نمی‌گیرد.

شکایت برای محاسبه حق بیمه تامین اجتماعی

  جناب ببخشید ما مرغداری داریم چند سال فعال بودیم ولی بیمه نریختیم. جریمه بیمه هم دادیم. الان باید چیکار کنیم؟ الان میتونیم مابه التفاوت اون چند سال بدیم برامون حساب بشه ؟ اگر جریمه حق بیمه را پرداخت کرده‌اید که حق بیمه به حسابتان ریخته شده است. بنابراین احتمالاً مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.  اما اگر حق بیمه را پرداخت نکرده باشید تامین اجتماعی دیگر قبول نمی‌کند و باید رای اداره کار برایشان ببرید تا بعد از بررسی در کمیته کمیته احراز اشتغال تامین اجتماعی حق بیمه از کارفرما دریافت گردد و برای شما محاسبه شود.

شکایت برای اصلاح حکم مستمری تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

  سلام خسته نباشید حکم حقوق بنده را ۸۹۰۰۰۰۰ تومان زدند ولی هنوز پرداخت نشده است . لطفا مرا راهنمایی کنید . برای اقدام توسط حضرتعالی بنده چقدر از زمان صدور حکم زمان دارم ؟  و نیز مسیر روند این پرونده ابتدا باید به سازمان مراجعه کرد و نیز آیا به وجود کارفرما هم نیاز است و یا باید از ابتدا در دیوان طرح شکایت کرد ؟ زمان که نامحدود است ولی بهتر است در حداقل یک سال این کار را انجام دهید چون هرچه زودتر باشد بهتر است. در پرونده مشابه در استان اصفهان نزدیک یک سال طول کشید تا بنده بتوانم رای را بگیرم و الان  با اینکه رای به شعبه ابلاغ شده است هنوز اجرا نشده است. سازمان تامین اجتماعی در این زمینه مطلقاً کاری انجام نمی‌دهد و مستقیماً باید با دیوان عدالت اداری کار کنید. اگر در مرحله بدوی رای به نفع شما صادر گردد باز هم سازمان شکایت می‌کند و کار را به تجدید نظر می‌کشاند بنابراین فاصله زمانی بین ۶ ماه تا یک سال و حتی یک سال و نیم را باید در نظر بگیرید. ارتباطی به کارفرما ندارد اگر شکایتتون مربوط به اصلاح لیست بیمه بوده باشد.

ماده 75 قانون تامین اجتماعی یعنی چی ؟

  درسته، الان شما پرونده مون رو بررسی کردین؟ بنظرتون چند درصد احتمال درست شدن داره؟ راجب اون سابقه بیشتر هم که میگین چند سال سابقه کافیه و خوبه؟ اگر یه وقت ماده ۷۵ رو برای ما اعمال کردن خب خداروشکر ؟! ولی اگر نزدن ، میشه با اعتراض به رای اون مستمری کامل رو برقرار کرد؟ اونجوری سابقه بیمه ام هم بالاتر رفته تا اون موقع. من تاریخ ۱۷ ام یا ۲۰ ام این ماه با پزشکم نوبت ویزیت دارم. یه مشورتی با پزشکم میکنم ، بعد تصمیم میگی و راجب این کار با شما صحبت میکنم. سوال بعدی همینکه اگه یه وقت ماده ۷۵ رو نزنن برای ما ولی چون اقدام کردیم برای از کارافتادگی شرایط شغل فعلی م چطور میشه؟درسته با هزار تا سختی دارم به کار ادامه میدم ولی به خاطر مشکلات و از روی ناچاری خوبه و از هیچی بهتره! میگم اگر اقدام کنیم، نتیجه نرسیم، اون وقت این کار فعلی ، من رو بیرون میکنن یا نه (اخراج و این حرفا)، شرایط کاریم چطور میشه ؟ بعد از اون باید هنوز بیمه پرداخت کنم یا نه؟ اگر کار فعلی ام قبول نکرد بیمه پرداخت کنه واسم ، جای دیگه ای میشه برم یا اصلا به صورت آزاد بیمه پرداخت کنم؟ اگر پرونده‌م جزو ماده ۷۵ نشد من تا کی میتونم اعترا

درخواست ازکارافتادگی به علت تعویض مفصل لگن

  سلام! ببخشید برای کارای از کار افتادگی پیام دادم که شرایطش چطوری است؟ پدرم دو تا مفصل لگنش عمل کرده است. میخواستم ببینم چه جوری باید دنبال کارهای بیمه از کارافتادگی برای ایشان باشیم؟  بستگی به میزان سابقه بیمه تامین اجتماعی ایشان دارد. اگر سابقه‌شان قابل قبول باشد کار ساده‌تری در پیش دارید. مچنین بستگی دارد که مفصل‌های لگنشان در زمان بیمه بودن عمل کرده است یا قبل از بیمه پردازی.  به نظر من اگر از کارشناس یا وکیلی که در این زمینه خبره است استفاده کنید به نفعتان است.

هزینه نوشتن دادخواست توسط بیمه جو

  سلام  وقت شما بخیر! خواستم بدانم  هزینه نوشتن لایحه  چقدره؟ در خصوص اعتراض به نحوه ی اجرای حکم   بازنشستگی و عدم  اعمال  ضریب افزایش سالانه مستمری . من قبلا اعتراض زدم  اما امروز برام ابلاغیه اومده که براتون میفرستم؟ درصورت راهنمایی لازم  و اجازه تماس تلفنی هزینه رو پرداخت میکنم؟  هزینه مان 3 میلیون تومان می شود. اگر می خواهید تماس بگیرید شماره موبایل تان را بدهید تا سیو کنم تا یک زمانی تعیین کنم با هم صحبت کنیم.

آیا بابت گرافت پوست دیه تعلق می گیرد؟

  سلام! شماره شمارو از گوگل پیدا کردم. من سال ۸۴ تصادف داشتم و پام شکسته شد و ران پایم کنده شد. دکتر جراح گرافت پوستی برام انجام داد. ولی بابت دیه اون موقع بهم گفت که دیه نداره؟! فقط بابت شکستگی درصد دیه بهم دادند. خواستم راهنمایی کنید؟  بابت گراف پوست معمولاً ارش تعلق می‌گیرد یعنی همان دیه بین ۱ تا ۳ درصد معمولاً تعیین می‌شود ولی الان نزدیک ۲۰ سال از این موضوع گذشته است و احتمالاً اینکه به نتیجه بخواهید برسید خیلی ضعیف است و تقریباً به نتیجه نمی‌توان رسید ولی واقعیت این است که گراف پوست دیه دارد.

محاسبه دیه دندان در سال 1403

  سلام  آقای  خوبی ببخشید  مزاحم شدم.  میخوام بگم هفتاد درصد دیه وایه دندان‌ها چقدر است؟ ممنون؟  دو تا دندان جلو و ساییدگی بینی و جراحت لب فوقانی؟ سوالتان را دقیقاً متوجه نشدیم.  هر درصد دیه به نرخ دیه سال ۱۴۰۳ معادل ۱۲ میلیون تومان می‌باشد بنابراین ۷۰ درصد معادل ۸۴۰ میلیون تومان می‌باشد.

سن بازنشستگی با عنوان شغلی شاطر

  سلام خسته نباشید! آگهی تونو دیدم و سن من 44 سال است. بنده شاطر هستم و 19 سال و 8 ماه بیمه متوالی دارم.در چه صورت بازنشسته میشوم؟  اگر حق بیمه‌تان به عنوان شغلی شاطر پرداخت شده باشد با ۲۰ سال سابقه پیوسته با این عنوان شغلی می‌توانید بدون داشتن شرایط سنی بازنشسته شوید.

شکایت برای دریافت دیه از کارفرما

  سلام خسته نباشید! بنده در اثر حمل دستی بار سنگین در انبار مواد خام شیرین عسل دچار فتق شدم و عمل کردم و شرکت با بی رحمی و اجبار به اقرار غیر قانونی در دفترخانه اخراجم کرد و شکایت کردم از طریق اداره کار و دادسرا و بازرس بیمه و اداره کار به نفع بنده نظر دادند ولی پزشک قانونی بد نظر داده که حادثه شرکت نبوده و دیه خیلی کم یک درصد نوشته . حالا به نظرتون چیکار کنم؟لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر؟ پزشکی قانونی معمولاً بابت این قبیل آسیب ها  کارفرما را مقصر تشخیص نمی‌دهد مگر اینکه بر اثر حادثه ناشی از کار بوده باشد اما اگر بر اساس کار سخت باشد معمولاً کارفرما را مقصر تشخیص نمی‌دهد. به نظر من اگر بر اساس حادثه نبوده باشد به نتیجه نمی‌رسید و بهتر است پیگیر دیگر حقوق و مزایای تان از طریق اداره کار باشید.

درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری ام اس

  من پیش یه وکیل رفتم مشاوره؟! بهم گفت که ازکارافتادگی بهت بدهند حقوقت رو طبق ۵ ، ۶ ماه آخر محاسبه می کند و کامل پرداخت می کند طبق ۳۰ روز کاری! ولی دو سه تا آدم شخصی پرسیدم. گفتند حقوقت ناقص و نصفه میشه ! اندازه همون ۳سال بیمه بهت میدهند. خواستم ببینم چطوره؟ اگر با از کارافتادگی کامل موافقت کنن چقدر حقوق و مستمری میزنن برام؟ بستگی به این دارد که تاریخ از کار افتادگی‌تان را کی بزند اگر تاریخ از کار افتادگی شما در شرایطی باشد که ماده ۷۵ قانون تامین اجتماعی را شامل نشود بر اساس سابقه تان حقوق می‌دهند که مبلغ بسیار ناچیزی می‌شود اما اگر  شرایط ماده ۷۵ را داشته باشید حقوق کامل پرداخت می‌شود بر اساس میانگین ۲ سال آخر پرداخت حق بیمه که از حداقل حقوق طبق قانون کار کمتر نمی‌تواند باشد. برای همین می‌گویم بهتر از سابقه بیشتری داشته باشید چون می‌ترسم از کار افتادگی را بر اساس تاریخی بزنند که در آن زمان بیمه پرداز نبوده باشید. با این حال می‌توانیم کارتان را پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم. اگر به احتمال زیاد به نتیجه رسیدیم که دستمزد مان 50 میلیون تومان می شود و اگر خدای نکرده به نتیجه نرسیم یا ازکا

درخواست ازکارافتادگی به علت مشکلات کمر، قلب و ریه

  سوال 1: سلام با بزرگ شدن قلب میشه از کار  افتادگی گرفت؟ پاسخ 1: بزرگ شدن قلب یا کاردیومگالی معمولاً خودش درصدی نمی‌گیرد ولی بزرگ شدن قلب به علت نارسایی‌های قلبی ایجاد می‌شود که این نارسایی‌ها منتهی به درصدی برای از کار افتادگی می‌شود. ی به نارسی‌های موجود دارد و نمی‌توان قاطعانه گفت از کار افتاده می‌شود یا نمی‌شود. در بعضی مواقع از کار افتادگی کلی تعلق می‌گیرد و در بعضی مواقع از کار افتادگی تعلق نمی‌گیرد. سابقه بیمه هم در این زمینه بسیار تاثیر گذار است. سوال2 : سلام! ۲۰سال سابقه بیمه دارم. یک مهره کمر هم شکسته و۶۰ درصد ریه هم از بین رفته برای اینها چی؟ در پاسخ به سوال شما باید بگویم که بستگی دارد که پرونده‌تان چگونه تشکیل شود. اگر پرونده‌تان به خوبی تشکیل شود و بتوانید بیشترین درصد را از کمیسیون‌های قلب ارتوپدی و داخلی بگیرید به نظر من می‌توان امیدوار باشید که از کار افتاده کلی شوید. سعی کنید از یک وکیل خوب در این زمینه استفاده کنید چون سابقه بیمه تان نسبتاً مناسب است.

آیا سرایدار می تواند محل کارش را تخلیه ننماید؟

  سلام ! شب بخیر! سوال حقوقی داشتم؟ در رابطه با حق و حقوق سرایدار مدرسه؟ بنده بمدت 9 ماه سرایدار مدرسه غیر انتفاعی بودم همراه با قرارداد و بیمه تامین اجتماعی که قرار دادم 30 خرداد به پایان رسید. از اول تیر با من قرارداد تنظیم نکردند  و چیزی هم در مورد اینکه تمدید میکنند یا نه به من نگفتم ولی همچنان برایشان کار میکنم. الان که یکماه از قراردادم تموم شده میگن شما رو نمیخوایم من هم به دلیل اینکه همسرم بارداره و شرایط جابه جا شدن ندارم و پول هم برای اجاره کردن خانه ندارم نمی‌دونم چکار کنم؟  از طرفی گفتن نمی خواهیم شما رو؟  به نظر شما راهی برای شکایت وجود داره که بگم تو این وضعیت من رو اخراج می کنند حق و حقوق عیدی و سنوات رو طلب کنم و اینکه آیا میتونم تخلیه نکنم؟  بابت حقوق عیدی و سنوات می‌توانید شکایت کنید و به نتیجه هم می‌رسید چون حق قانونی‌تان است به راحتی با شکایت به اداره کار به نتیجه می‌رسید. ما آنها هم می‌توانند حکم تخلیه بگیرند البته برای این کار نیاز به حکم دادگاه دارند و شما می‌توانید به دادگاه مراجعه کرده و وضعیت همسر باردارتان را اطلاع رسانی کنید تا کمی موضوع را عقب بیندازید. اما

آیا به شغل های تراشکاری، جوشکاری و آرماتوربندی سختی کار تعلق می گیرد؟

  سلام خسته نباشید! ۵۰ سال دارم. ۲۴سال سابقه جوشکاری و آرماتور رد شده است. جایی جدیدا مشغول شدم. کارفرما عنوان شغلی را تراشکار رد کرده است. آیا سختی کار به من تعلق میگیرد؟  با قطعیت نمی‌توان گفت که به شما تعلق می‌گیرد یا نه معمولاً در مشاغل جوشکاری آرماتور‌بندی و تراشکاری سختی کار تعلق می‌گیرد به آدرس اداره کار معمولاً بررسی می‌کند و میزان آلاینده‌های محیط را می‌سنجد و به کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور گزارش می‌دهد و این کمیته با ۵ نفر عضو در این زمینه رای گیری می‌کند که اگر سه رای مثبت در این زمینه باشد به شما تعلق می‌گیرد تقریباً می‌توانم بگویم که تعلق می‌گیرد.

سن بازنشستگی در شغل جوشکاری

  سلام! ناصر از شیراز هستم. ۱۳ سال سابقه کار جوشکاری دارم. ۵۶ سالم است. چشمم ضعیف شده است. آیا میتونم بازنشسته بشم ممنون؟  نه نمی‌توانید بازنشسته شوید چون نه سابقه مورد نیاز برای بازنشستگی را دارید نه با ضعیف شدن چشم به شما از کار افتادگی می‌دهند که بازنشسته شوید. برای اینکه بتوانید از نظر چشم ازکارافتاده شوید باید از یک چشم حداقل  نابینا باشد که چنین چیزی برای شما اتفاق نیفتاده است.

درخواست ازکارافتادگی براساس دیسک گردن

  با سلام! بنده خانمی هستم با ۳۸ سال سن. شغلم عکاسی و فیلمبرداری است و بیمه تامین اجتماعی هستم. الان با توجه به دیسک شدید گردن نمی توانم کارکنم ونظردکترم این است که سریع باید جراحی شوم. آیا از کار افتادگی به من تعلق میگیرد؟ البته بهتر بود سابقه بیمه تامین اجتماعی تان را هم می‌گفتید تا بهتر بتوان در این زمینه نظر داد چون یکی از فاکتورهای اساسی در تعیین از کار افتادگی بیمه شدگان سابقه بیمه می‌باشد. اگر تنگی کانال گردنی داشته باشید و عمل جراحی نیز انجام دهید بر اساس لول‌های درگیر ممکن است از کار افتاده شوید. کلاً از کار افتادگی بر اساس دیسک کمر یا گردن به سختی اتفاق می‌افتد.

آیا بیمه بیکاری در محاسبه مشاغل سخت و زیان آور محاسبه می شود؟

  آیا با ۲۰سال مشاغل سخت که چند سالش بیمه بیکاری بوده میشه بازنشست شد. ۲سالش بیمه بیکاری بوده است؟  نه نمی‌توانید بازنشسته شوید. بیمه بیکاری توالی مشاغل سخت و زیان آور شما را از بین نمی‌برد اما خودش نسبت مشاغل سخت و زیان آور محاسبه نمی‌شود. بنابراین باید دو سال دیگر کار کنید تا بتوانید با ۲۰ سال سابقه مشاغل سخت و زیان‌آور پیوسته بازنشسته شوید.

دریافت دیه از بیمه حوادث دانش آموزی

  سلام وقت بخیر! خسته نباشید! برای بیمه دانش اموزی سوال داشتم. آیا برای دیه باید شکایت کرد یا مدارک بیمارستان کافیه؟  نه مدارک بیمارستانی کافی می باشد. البته بیمه حوادث دانش آموزی معمولا تنها در موارد نقص عضو دیه پرداخت می کنند .

وکیل خوب برای گرفتن سختی کار

  با سلام میخواستم درخواست را به شما بسپارم و پرونده را بدست شما بسپارم جهت تکمیل پرونده و گرفتن و اضافه کردن سختی کار به پرونده ام و کمک کردن به بازنشستگیم و اگر امکان هستش تماس تلفنی داشته باشم و صحبت کنم و هزینه وکالت هم به شما بابت تکمیل پرونده هم پرداخت می نمایم. چون در شهرستان من نتوانستم موفق به گرفتن سختی کار شوم. من بالای ده سال شاطری دارم. و تا الان حدود ۲۸سال سابقه دارم. فعلا و الا ایحال منتظر تماس تلفنی و صحبت با شما هستم. تا من را راهنمایی بفرمایید. من در واتساپ و  همچنین از گوشیم تماس گرفتم. جواب ندادید؟ بنا بر این منتظر همکاری و دستور شما هستم. که چیکار باید انجام بدهیم؟ لطفا و خواهشا دستور بفرمایید؟  چرا موفق به گرفتن سختی کار نشده اید. شماره موبایل و نام و نام خانوادگی تان را بدهید تا سیو کنم و با هم صحبت داشته باشیم.

شکایت به دیوان عدالت اداری بابت احتساب مشاغل سخت و زیان آور

  سلام وقتتون بخیر! من در آموزش و پرورش شهر تهران در سالهای ۷۳ تا ۷۷ دبیر حق التدریس بودم و بیمه برایم رد نشده است. به آموزش و پرورش هم طی اظهارنامه برای پرداخت بیمه سنوات اعلام کردم که پاسخشان منفی بود. الان در دیوان عدالت اداری میخواهم شکایت تنظیم کنم شما دادخواست میتوانید برایم تنظیم کنید؟ ابا قبلا مشابه این مورد را داشته اید که به نتیجه رسیده باشه؟ممنونم؟  بله می توانیم تنظیم کنیم. می توانیم دادخواست تنظیم کنیم و هزینه اش را بگیریم. می توانیم تا آخر پیگیری گرفتن نتیجه از دیوان شویم. قبلا در این زمینه چندین بار به نتیجه رسیده ایم. البته باید مدارک کارکردتان موجود باشد. بابت دادخواست خالی 3 میلیون تومان می گیریم و برایتان می نویسیم. اما اگر خودمان بخواهیم به نتیجه برسانیم 30 میلیون تومان می گیریم و به نتیجه می رسانیم . البته کل هزینه را در پایان که به نتیجه رسیدیم می گیریم.

آیا به شغل آتش نشانی سختی کار تعلق می گیرد؟

  سلام صبح بخیر! برادر یک سوال دارم. جهت راهنمایی خدا خیرت بدهد. بنده از سال ۱۳۸۵وارد شهرداری شدم به مدت یک سال در فضای سبز کار کردم.  بعد از آن یک سال وارده آتش نشانی شدم. ،امروز رفتم سوابق منو در آوردم دیدم سوابق من خورده کار عمومی تا سال ۹۵از ۹۵به بعد خورده آتش نشان یک؟! می‌خوام بدونم که سختی کار به من میدن یا نه؟ اگر نه  چطوری باید اثبات کنم؟ خدا خیرت بده؟ آیا کارکرد خدمات عمومی جزو سختی کار است؟  برای اینکه سختی کار به شما تعلق بگیرد باید عنوان شغلی تان آتش نشان خورده باشد وگرنه تامین اجتماعی اصلا قبول نمی کند. بعد از اینکه رای اداره کار را گرفتید که سختی کارتان تایید شده بود اگر تامین اجتماعی قبول نکرد باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنید.

درخواست ازکارافتادگی به علت آرتروز

  سوال 1: با سلام! شماره هاتون رو از سایت برداشتم. سوالی ومشاوره ای داشتم؟ بنده خانمی  49 ساله و آموزگارم در شهریار. امسال اسفند دچار سکته گوش چپ شدم و بعد از کلی درمان تازه شاید کمتر از 30 درصد شاید شنوایی آن هم با کورتون درمانی و تزریق داخل گوش داشته باشم ولی کیپی و صدای گوش آزارم میدهد. کلا دپرس از تحمل این مشکل و عدم ادامه کار. سابقه ام در تدریس 18 سال با بیمه تامین که قبلا اداری بودم 20 سابقه میشود. حدود 5 سال پیش دچار پارگی روده و3ماه بیمارستان بستری بودم که منجر به یک سال حدودا مرخصی استعلاجی شد و 4 تا عمل شکمی داشتم برا همین از ناحیه شکمی بی حسی عصبی و گاها ناراحتی های شکمی هستم و آرتروز زانو درد به علت اضافه وزن دارم. آیا میتونم اقدام به بازنشستگی زودهنگام کنم و لازم بود با اختیار یک وکیل؟ از کار افتادگی چی؟ ولی از کار افتادگی به ضررم تمام میشود تازه اگر موافقت شود لطفا مسیری برایم باز کنید و راهنمایی نمایید؟لطفا؟ پاسخ 1: تنها راهتان درخواست ازکارافتادگی است و از کار افتاده شوید بر اساس سابقه‌تان حقوق می‌گیرید یعنی بر اساس آخرین حکم حقوقی اگر بیمه شده تامین اجتماعی نباشید و اگ

موضوعات

نمایش بیشتر