درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری ام اس با سابقه کم بیمه تامین اجتماعی

 سوال 1: سلام جناب! صبح تون بخیر! ببخشید من یک ساله تحت درمانم. بیماری ام اس، ابتدای درمان کمی بهبود داشتم ولی از اواسط ش دوباره بیماری من عود کرده و سر و صورت و دست راستم گز گز و سِر شده پای راستم هم که از اول سر بوده و هست و با دارو خوب نشده است. میتونم راه برم ولی سر و گزگز و احساس داغی شدید توش میکنم. الان بیماری من بهبود نداشته به کنار، سه ماهی هست شایدم چهار ماه که سر درد ، خارش ، کاهش شنوایی ، سرگیجه  و گاهی هم تاری دید  دارم. اینا به کنار الان از بعد مریضی م تا به حال بدن درد زیادی در عضلات و مفصل هام حس میکنم. به جز اینا ، وقتی که داروی اصلی م رو تزریق میکنم تا حدود یک ماه وسط حرف زدنم لکنت می‌گیرم و زبونم نمی‌چرخه ،خوب حرف نمیزنم. کلی هم پزشکم بهم دارو های تقویتی و ویتامینه میده در کنار دارو های اصلی برای درمان به جز اینا بیماری اعصاب و افسردگی هم گرفتم و الان سیتالوپرام مصرف میکنم. الان هم که ۳ سال سابقه بیمه کامل دارم. شرایطی هست که بشه از کارافتادگی و بازنشستگی بگیرم؟ واقعا دیگه اذیتم. حاضرم هر چقدر که میشه هزینه کنم فقط بهم از کارافتادگی کلی بدن ، چون دیگه کشش ندارم الان هم که گفتم ، بیماری افسردگی گرفتم. لطفا راهنمایی کنید؟ 

پاسخ 1 : بابت افسردگی بستری شده اید؟ کدام شهر هستید ؟ سابقه بیمه تان دقیقا چقدر است؟ چگونه راه می روید. بدون عصا یا با عصا؟

سوال 2 : راه رفتن بدون عصا، ولی دستم دوباره لرز گرفته و گاهی لرز داره در حدی که نمیتونم بنویسم و گاهی لرزش قطع میشه و سالمه. افسردگی که دکتر خودش جلو جلو بهم قرص داده بود ولی من دلیلش رو نمی دونستم. تا الان که دچارش شدم. و ۲۵ روز دیگه که نوبت ویزیت دارم میخوام با ایشان مطرح کنم. بیمه دقیقا ۳ سال و ۱ ماه .سکونت هم لرستان دورود.

پاسخ 2 : یوزرنیم و پسورد سایت تامین اجتماعی تان را بدهید تا وضعیت سابقه و دیگر شرایط شما را بررسی کنم. اگر به نتیجه برسم که بتوانم پرونده خوبی برای شما تشکیل دهم و هماهنگی‌های لازم را هم با تصمیمگیری‌های اصلی انجام دهم کارتان را می‌گیرم. چون سابقه‌تان کم است کار بسیار سختی می‌باشد. اگر به نتیجه برسیم ۵۰ میلیون تومان از شما دستمزد می‌گیرم و اگر به نتیجه نرسیم پولی نمی گیرم. اگر به نتیجه برسیم کار شما را انجام دهیم برایتان قرارداد می‌فرستم و شما امضا می‌کنید و برای من ارسال می‌کنید و کارتان را انجام می‌دهند نیازی به مراجعه حضوری تان نیست. فعلاً یوزرنیم و پسورد سایت تامین اجتماعی تان را برای من ارسال کنید.

جدیدتر قدیمی تر