درخواست ازکارافتادگی به علت آرتروز

 سوال 1: با سلام! شماره هاتون رو از سایت برداشتم. سوالی ومشاوره ای داشتم؟ بنده خانمی  49 ساله و آموزگارم در شهریار. امسال اسفند دچار سکته گوش چپ شدم و بعد از کلی درمان تازه شاید کمتر از 30 درصد شاید شنوایی آن هم با کورتون درمانی و تزریق داخل گوش داشته باشم ولی کیپی و صدای گوش آزارم میدهد. کلا دپرس از تحمل این مشکل و عدم ادامه کار. سابقه ام در تدریس 18 سال با بیمه تامین که قبلا اداری بودم 20 سابقه میشود. حدود 5 سال پیش دچار پارگی روده و3ماه بیمارستان بستری بودم که منجر به یک سال حدودا مرخصی استعلاجی شد و 4 تا عمل شکمی داشتم برا همین از ناحیه شکمی بی حسی عصبی و گاها ناراحتی های شکمی هستم و آرتروز زانو درد به علت اضافه وزن دارم. آیا میتونم اقدام به بازنشستگی زودهنگام کنم و لازم بود با اختیار یک وکیل؟ از کار افتادگی چی؟ ولی از کار افتادگی به ضررم تمام میشود تازه اگر موافقت شود لطفا مسیری برایم باز کنید و راهنمایی نمایید؟لطفا؟

پاسخ 1: تنها راهتان درخواست ازکارافتادگی است و از کار افتاده شوید بر اساس سابقه‌تان حقوق می‌گیرید یعنی بر اساس آخرین حکم حقوقی اگر بیمه شده تامین اجتماعی نباشید و اگر بیمه شده تامین اجتماعی باشید بر اساس سابقه‌تان حقوق می‌گیرید که احتمالاً حقوق حداقلی خواهد بود. بهتر است بگویید که نوع بیمه‌تان چیست چون معمولاً خود آموزش و پرورش بیشتر سخت می‌گیرد تا تامین اجتماعی.

سوال2: سلام عرض کردم. هنوز صندوق تامین اجتماعی هات و پیمانی هستم. ولی آیا نمی شود درخواست بازنشستگی داد؟ چون حداقل حقوق خیلی به ضررم میشه. الان 49 سالمه چون سابقه تامین اجتماعیم 20 ساله با چند سالگی میشود بازنشسته شد و با چند روز حقوق؟

پاسخ2: ببینید شما اگر بخواهید از طریق تامین اجتماعی بازنشسته شوید فرقی بین از کار افتادگی و بازنشستگی وجود ندارد چون در هر دو حالت بر اساس سابقه تان حقوق می‌گیرید و هیچ تفاوتی با یکدیگر نمی‌کند. اما اگر صندوق بیمه‌ای شما صندوق آموزش و پرورش باشد در این حالت اختلاف نسبتاً جزئی بین بازنشستگی و از کار افتادگی وجود دارد.  با قانون فعلی بازنشستگی خانم‌ها در تامین اجتماعی باید حداقل ۲۰ سال سابقه و ۵۵ سال سن داشته باشد که بتوانند بازنشسته شوند که البته در قانون برنامه هفتم توسعه متناسب با سابقه که تا به حال داشته باشید سن بازنشستگی برای خانم‌ها و آقایان افزایش پیدا کرده است.

سوال3: سلام بزرگوار! یعنی بهتر نیست قبل از اجرای این قانون اقدام کرد؟ آیا من اگرصندوق ام با خدمات درمانی بود شرایط بازنشستگی یا ازکارافتادگی یا بازخرید که گفتی با هم تفاوت دارد بهتر بود؟ حالا باید تا 55 سالگی صبر کنم؟ یا قبل از قانون جدید که هنوز گویا اجرایی نشده اقدام کنم؟ آیا اگر وکیل بگیرم میتواند برایم یک شرایط بهتری را ایجاد کند؟ من واقعا نمیدونم چه باید بکنم. کارمند آموزش وپرورش هستم ولی با بیمه تامین اجتماعی و البته پیمانی  نمیدانم واقعا چه کنم؟ سپاس که وقتتان را در اختیارم قرار دادید؟ 

پاسخ3: تنها راهی که دارید درخواست از کار افتادگی است که احتمال موفقیتتان ۳۰ تا ۴۰ درصد است به کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی اه دیگری در این زمینه به نظر نمی‌رسد وجود داشته باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

حقوق ازکارافتادگی 1400

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

مبلغ کمک هزینه عینک در سال 1401

موضوعات

نمایش بیشتر