آیا به کار در شرکت لبنیات سختی کار تعلق می گیرد؟

 سوال 1: با سلام! بنده در شرکت لبنیات کار میکنم خواستم ببینم آیا به من سختی کار میخوره؟ و اگر میخوره شرکت قبول نکنه برگه سختی کار را امضاء نکنه چی باید چکار کرد؟ 18سال سابقه کار دارم.

پاسخ 1 : نمی‌توان در این زمینه با تنها یک عنوانی شغلی نظر داد. لبته خوب است که عنوان شغلی‌تان کارگر ساده نیست. بستگی به محیط کار و میزان آلاینده‌های صوتی محیطی و غیره دارد. همچنین به محل کارخانه تان در شهر بستگی دارد و البته به زمان کاری تان در طول روز نیز بستگی دارد.

سوال 2: از نظر آلایندگی صوتی چون ما قسمت uf کار میکنیم و باکتریفیوژ کار میکنه صدای آن زیاد است ومرتبا با آب و مواد شیمیایی سروکار داریم. از نظر زمان کاری ما هشت ساعت کاری در حال چرخش هستیم یعنی یک هفته 7 صبح الی 15 و هفته بعد 23 الی 7 صبح و هفته بعد آن 15 الی 23 شب در حال چرخش هستیم که البته هر هفته یک روز هم استراحت داریم. کارخانه هم در شهرک صنعتی قرار دارد؟

به نظر من با توجه به نوع کارتان به شما تعلق می گیرد. وقتی سختی کار به شما تعلق بگیرد دیگر ارتباطی به شرکت ندارد شما رای اداره کار را به تامین اجتماعی می‌برید البته خود اداره کار یک نسخه به تامین اجتماعی ارسال می‌کند و تامین اجتماعی باید هزینه را از شرکت بگیرد اما در این گونه مواقع شرکت اگر پرداخت نکند می‌توانید خودتان پرداخت کنید و بعد بر علیه شرکت در دادگستری شکایت کنید .تنها جایی که شرکت جلوی شما را می‌گیرد همین عدم پرداخت ۴ درصد حق بیمه اضافه است که تامین اجتماعی هم اجباری به دریافت آن نمی‌کند و تا دریافت نکند حقوق بازنشستگی را برقرار نمی‌کند.

جدیدتر قدیمی تر