پست‌ها

نمایش پست‌ها از اوت, ۲۰۲۴

درخواست ازکارافتادگی به علت اگزمای پوستی

  سلام! من 26 ساله که اگزمای شديد دارم در کل بدن و دیسک خفيف کمر! الان چند ساله که نمی تونم کار کنم‌ دکترها میگن نباید کار کنم‌، یه چند ماهی بیمه دارم، آیا می تونم در خواست از کار افتادگی بدم ، ممنون میشم راهنماییم کنید؟ نه با این شرایط از کار افتاده نمی‌شوید. ون نه حادثه کاری برای شما اتفاق افتاده است و از آن مهمتر سابقه بیمه‌تان خیلی کم است. شما باید حداقل ۵ سال سابقه بیمه داشته باشی تا بتوانید بازنشسته شوید. این تنها راهی است که دارید .

وکیل خوب برای گرفتن رای سختی کار ؟

  سلام خسته نباشی صبح شما بخیر من متولد ۱۳۴۸ هستم ۱۷ سال سابقه کار در واحد رادیولوژی دارم. ایا میتونم بازنشسته بشم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید؟! از اینکه جوابگو هستند تشکر میکنم  خواستم بدونم با این شرایط میتونم بازنشسته بشوم. ایا امکانش هست شما این کارو انجام بدهید؟ ایا امکانش شما دنبال کار من باشید؟  با این شرایط که نمی‌توانید بازنشسته شوید و تنها می‌توانید ارفاقی که مورد نیاز است بگیرید. برای بازنشستگی بستگی دارد که در بخش خصوصی باشید یا در بخش دولتی آن هم در کدام بخش دولتی. ا می‌توانید از تمامی ارفاق‌های لازم استفاده کنید و زودتر بازنشست شوید. ضمناً ما هم در این زمینه فعالیت می‌کنیم و در پایان کار هزینه‌مان را می‌گیریم.

تا چند مرتبه می توان به حکم کیفری اعتراض کرد؟

  سلام خسته نباشید! پرونده ضرب و جرح عمدی نهم بازپرسی بعد از بازپرسی کجا می فرستند از دست سه نفر شاکیم دوتا سند ملکی گذاشتند کی رای دادگاه میاد متهم هیچ ابلاغی براش رفته چند بار خودش معرفی نکرده بودند. آخر حکم جلب گرفتیم گرفتنشون میگم حق اعتراض برای رای صادر بشه دارن یا نه ازراهنمای شما مچکرم؟  بله حق اعتراض وجود دارد می‌تواند اعتراض کنند تا در دادگاه بدوی مورد بررسی قرار گیرد و اگر باز هم اعتراض نکردن در دادگاه تجدید نظر و حتی می‌توانند به دیوان عالی هم اعتراض کنند.

دیه طول درمان چقدر می شود؟

  سلام بزرگوار خسته نباشید! من ۶ماه از پزشک قانونی طول درمان داشتم. مجددا مراجعه کردم نازک نی پای چپم و استخوان کف پام جوش نخورده پام زمین نمیاد و بشدت درد دارم ولنگ می زند. اما استخوان درشت نی پام جوش خورده ۳ماه دیگه زمان برای جوش خوردن پزشک قانونی برام زد میشه بگید هزینه ی ۹ماه ازکارافتادگی حساب میشه چقدره اینکه استخون هام هنوز جوش نخورده و ناقص شده چقدر رو دیه ام اثرمیزاره ممنون میشم؟ ممنون از وقتی که میزارید؟  بابت طول درمان هزینه‌ای به شما تعلق نمی‌گیرد بلکه صرفاً بابت شکستگی‌ها و اینکه به خوبی درمان شود یا درمان نشود دیه تعلق می‌گیرد. اگر هر کدام از شکستگی‌ها خوب نشود و با نقص درمان شود ۲ درصد دیه بیشتر به آن شکستگی دیه تعلق می‌گیرد.

مدت زمان صدور رای دیه توسط پزشکی قانونی چقدر طول می کشد؟

  سلام! وقت بخیر؟ یک ماه پیش همسایه بغلی به همراه دو پسرش به همسرم حمله ور شدند و ایشون رو مورد ضرب و شتم قرار دادند در این اتفاق  تیغه ی بینی همسرم شکست و با توجه به دیسک کمری که از قبل داشتند جراح اعصاب طی نامه به پزشک قانونی نوشتند که تروما در بروز علائم دیسک موثر بوده است نامه های متخصصین گوش و حلق بینی و جراح اعصاب رو به پزشک قانونی تحویل دادیم و پرونده را تکمیل کردیم اما گفتند سه ماه بعد باید مجدد به پزشک قانونی مراجعه کنید. حال بعد از گذشت یک ماه از این جریان ضارب علیه همسرم شکایت کرده و تهمت سیاسی زده است . میخواستم بپرسم که مراجعه بعد از سه ماه به پزشکی قانونی با وجود بهبودی کوفتگی و ضرب و شتم و آثار جراحت باعث میشه که ضارب از پرداخت دیه تبرئه بشود ؟ و سوال دوم اینکه با تهمت سیاسی زدن به همسرم سعی در خنثی کردن شکایت همسرم دارند آیا راهی برای دفاع است ؟ طبق این شکواییه ضارب به همسرم تهمت زده که ایشون به مقامات و مامورین توهین کرده در صورتی که ما خودمان با مامورین ۱۱۰ تماس گرفتیم؟  در پاسخ سوال اول شما باید بگویم که کار پزشکی قانونی درست بوده چون شرایط شما را نوشته و حالا بعد از

شکایت به دیوان عدالت اداری برای تایید عنوان شغلی در لیست بیمه

  سلام جناب وقت عالی بخیر.غرض از مزاحمت رأی بالا برام اومده! بی زحمت نظرتون در این خصوص  اعلام بفرمایید. درخواست بازنشستگی پیش از موعد داشتم با توجه به سابقه حدود ۲۷سال بازنشسته میشم؟ این رای هم از داد گستری محل کارم شهرستان قبل از رای دیوان صادر شده است! قبل از این رای دیوان برای چندمین بار کارشناسان تامین اجتماعی در محل کارم حضور بهم رساندن! وچندعکس و مدارکی که استناد به این شغل دکل بندی و تکنسین مخابرات به امضای مسئول امور اداری با مهر سازمان و امضای خودم نیز تهیه شده که مورد تایید قرار گرفته و مدارک رو تحویل گرفتند که ارسال میکنم. تعدادی از مدارک ارسالی به تامین اجتماعی و دیوان خدمتتان ارسال نمودم. ملاحظه فرمایید آیا رای صادره به نفع من صادر شده؟ یا ظرف ۲۰روز مهلت دارم اعتراض کنم؟ با تشکر جناب وکیل محترم خدا خیرتون بده دعای خیر خانواده بدرقه راه زندگیتون ان شاالله؟  رای به نفع شما صادر شده است ولی به احتمال بسیار زیاد تامین اجتماعی به این رای اعتراض می‌کند و پرونده به تجدید نظر می‌رود. کلا در پرونده‌های سخت و زیان آور همیشه پرونده در شعبه‌های بعدی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری بررس

درخواست ازکارافتادگی به علت حادثه ناشی از کار

  سلام وقت بخیر.من برای اینکه کار افتادگی بگیرم برای بیماریها چه باید بکنم؟ بنده از سال ۹۱ تو شرکت کبریت توکلی کار میکردم.و روزانه تقریبا ۵دفعه بار به انبار از طریق چرخ دستی تحویل میدادیم و در اواخر ۹۴ وقتی چرخ دستی را کشان کشان به انبار میبردم ناگهان زیر پایم خالی شد‌ومن به داخل گودال افتادم ولی دسته چرخ را ول نکردم.که با فریاد من انباردار وکارگرها آمدندو منو بیرون کشیدن که بیهوش شدم. واز آنجا از طریق آژانس تلفنی منو به بیمارستان شهدای تبریز رساندن.بعد از عکس و نوار گفتن هم به پای چپ و هم گردنش آسیب رسیده.بایستی چند روز تحت مراقبت باشد تا یک متخصص دوباره ببیند.ومن گفتم شرایط بستری ندارم میرم به پزشک دیگه معاینه کند.خلاصه مدیر کارگزینی  وقت بنده را به منزل رسوند و گفت اگر مشکلی پیش آمد خبر بده.بعد کل مدارک پزشکی را ازمن گرفت گفت بعدازظهر از طریق خانمم که اونم کارمند قسمت حسابداری همان شرکت بود بمن برساند گفت فقط می خواهیم کپی بگیریم برای بیمه و بیمه تکمیلی.بعدازظهر وقتی خانمم آمد خبری از مدارکها نبود.وبرادرم عصر همان روز بنده را به مطب متخصص برد. بعد از گرفتن عکس ام آر ای دکترها گفتم ه

درخواست ازکارافتادگی به علت داشتن آریتمی قلبی

  سلام! من بیماری آریتمی قلبی دارم و چندین بار ایست قلبی دارم و تعداد زیادی شوک گرفتم و به خاطر بی نظمی زیاد قلب برام باطری قلبی کار گذاشتن و در حال حاضر دارای ۲۵ سال سابقه و ۵۰ سال سن هستم.  آیا با کمک شما می توانم از کار افتادگی بگیرم؟ ممنون؟ بستگی دارد که شرایط قلبیتان چگونه است و EF که در گزارش اکوی شما نشان می‌دهد چه عددی را نشان می‌دهد. به هر حال ما در این زمینه تخصص داریم و بارها توانستیم برای افراد زیادی از کار افتادگی کلی بگیریم. ه شما هم در صورتی که شرایط فراهم باشد می‌توانیم کمک کنیم.

نحوه محاسبه اصلاح عنوان شغلی لیست بیمه تامین اجتماعی

  جریمه اصلاح عناوین شغلی با توجه به اینکه شرکت ما حق بیمه رو درست واریز کرده فقط کاربر کد شغل رو اشتباه فرستاده چرا برای پرسنل ما مبالغ هنگفت جریمه محاسبه کرده اگه امکان داره فرمول محاسبه رو عنایت فرمایید در اختیار ما بگذارید سپاسگزارم؟  برای اینکه جریمه را در این گونه موارد محاسبه کنند  تفاوت بین حق بیمه مقطوع  شغل را با حق بیمه قبلی که وارد کرده‌اید را حساب می‌کنند و به نرخ روز محاسبه انجام می‌دهند و ضرب در ماه‌هایی که حق بیمه اشتباه واریز شده است می‌کنند. به همین سادگی

درخواست ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی ارتش

  سلام! درخواست مشاوره حقوقی دارم بی‌زحمت راهنمایی بفرمایید؟ بنده را طی تشکیل کمیسیونی درارتش بازنشسته "معلول عادی" نموده اند تحت عناوین : 1-  کتمان بیماری در زمان استخدام طبق حدس 1: 2:  اینکه بیماری ام قبل از استخدام در ارتش وجود اشته حال آنکه بیماری ام به مرور زمان بروز میکند. 3: اینکه وبا قبول وجود بیماری استخدام گردی ده ام نمیتوانم مدعی شوم! حال آنکه برگ معاینات پزشکی زمان استخدام گواه صدق عرایض ام میباشد 4:فردی بیماری هایی ژنتیکی از لیست شوراهای پزشکی حذف نموده نحویکه از طریق اعزام به شورای پزشکی تعیین سطح طبقه سلامت پزشکی بنده را بازنشسته نکرده اند! در پاسخ به سوال شما باید بگویم که بیماری‌تان چیست؟  بستگی به بیماری‌تان دارد.  اگر بیماری تان در طول زمان پیشرفت کرده باشد باید شما را بازنشسته کند اگر درصد از کار افتادگی مورد نظر را دارید.

آیا به هیدروسفالی ازکاررافتادگی تعلق می گیرد؟

  با سلام! بنده دارای بیماری هیدروسفالی شنت مغزی هستم. میخواستم بدانم این نوع بیماری شامل ازکارافتادگی کلی میشود؟  در پاسخ به سوال شما باید بگویم که بله هیدروسفالی و شرط مغزی شامل از کار افتادگی کلی می‌شود و معمولاً ۶۶ درصد مورد نیاز برای از کار افتادگی را می‌گیرد.

آیا به خیاطی سختی کار تعلق می گیرد؟

  با سلام خدمت کارشناسان محترم! من از سال ۱۳۷۲ تا الان ۱۴۰۳ خیاطم ۲۸ سال سابقه دارم. ۵۰ ساله هم هستم. با اتفاقاتی که برام بر اثر خیاطی افتاده دیسک کمر و عمل جراحی چند سال است پلاتین داخل کمرم گذاشتند. عصب یکی از پاهام از کار افتاده بر اثر پارگی دیسک آیا سختی کار نداره خیاطی چطور تشخیص میدهند؟ در پاسخ به سوال شما باید بگویم که مرجع تشخیص سختی کار کمیته تعیین مشاغل سخت و زیان آور اداره کار است که در صورتی که کارفرمایی در شغل خیاطی داشته باشید وضعیت شما را بررسی می‌کند و در صورتی که تایید کند به شما سختی کار تعلق می‌گیرد. ی تجربه من در این زمینه می‌گوید که معمولاً سختی کار شعله خیاطی تایید نمی‌شود.

درخواست ازکارافتادگی به علت تعویض مفصل زانو

  با سلام! بنده هم تعویض مفصل زانوی چپ و هم دیسک گردن و هم عمل سی تی اس هر دو دست انجام دادم‌ و کامل خوب نشدم و از طرفی هم دیسک کمر دارم و پای راستم هم آرتروز دارد با جمع آوری مدارک میتوان کارافتادگی گرفت یانه؟  وضعیت تان میلیمتری است.  بستگی به میزان بیمه پردازی تان هم دارد.  اگر بیمه پردازی تان خوب باشد احتمالش بیشتر است .بابت یک مفصل بیشتر از ۴۰ درصد از کار افتادگی نمی‌گیرید. ابراین بابت بیماری‌های دیگر حداقل باید ۴۰ درصد بگیرید که کار ساده‌ای نیست تا مجموعا ۶۶ درصد از کار افتادگی داشته باشید.

هزینه دندان مصنوعی پرداختی توسط تامین اجتماعی

  سلام من هر دو فک را دندان مصنوعی گذاشتم. به نظر شما چقدر کمک هزینه تعلق می‌گیرد؟ هزینه دست دندان برای یک فک یک میلیون و پانصد هزار تومان و برای دو فک به صورت کامل ۳ میلیون تومان می‌باشد که توسط تامین اجتماعی پرداخت می‌گردد.

شکایت از کارفرما برای گرفتن رای پرداخت حق بیمه

  سلام وعرض ادب خدمت شما سرور گرامی! از سال ۱۳۷۳ تا ۱۴۰۳ سابقه بیمه دارم که مجموعا ۲۲ماه بطور پراکنده در کارگاه پدرم حق بیمه واریز نشده است. سال ۱۳۷۸ پدرم مرحوم شدن آیا با توجه به سکته قلبی که داشتم و با توجه به ناتوانی قلب که سه دفعه بستری شدم و استنت گذاشتم میتوانم با واریز ۲۴ ماه یکجا بازنشست شوم ؟؟ نه!  شما دو راه بیشتر ندارید. یا از کارفرما  که مرحوم پدرتان است شکایت کنید  که این در حالتی است که کارگاه پابرجا باشد و در اختیار افراد دیگر قرار گرفته باشد و با رای اداره کار به تامین اجتماعی مراجعه کرده و حق بیمه را پرداخت کنید. راه راه دیگری که راه دیگری که درخواست از کار افتادگی دهید و در صورت از کار افتادگی می‌توانید مانند شرایط بازنشستگی حقوق بازنشستگی بگیرید. غیر از این دو راه راه دیگری ندارید.

شکایت برای بازگشت به کار

  سلام آیا کارفرما می‌تونه بعد  شکایت  به خاطر آسیب که ناشی از کار در کارخانه گرفتم اخراج کنه؟ این آسیب ها میزان دیه تقریبا چقدر میشه؟ اگه اخراج بشم هیچ جا طب کار بهم نمیده؟ قانوناً نمی‌توانند شما را اخراج کنند ولی عملاً شما را اخراج می‌کنند و هیچ کاری نمی‌شه کرد. می می‌توانید شکایت کنید به اداره کار و درخواست بازگشت به کار بدهید ولی معمولاً دیگر اداره کار درخواست بازگشت به کار را نمی‌پذیرد. کیفیت رای که فرستاده‌اید خوب نیست و نمی‌توانم تشخیص دهم که چند درصد دیه تعلق می‌گیرد.

بیمه حوادث سربازی دیه را کامل پرداخت نمی کند؟

  سلام عصر بخیر شرمنده یه موضوعی داشتم خواستم راهنمایی کنید؟ پسرم سرباز تو زندان خدمت میکنه بادستور فرمانده فوتبال بازی میکنه بعد زدنش توپاش ساق پاش ومیشکونن استخون بزرگ وکوچک بعد هم بردنش بیمارستان عملش کردن میله توپاش گذاشتن ۴ماه مرخصی بهش دادن ۱۲ درصد غرامت براش زدن معلولیت خدمتی براش نوشتن بعداز۹ماه چقدر بهش دادن ۱۵۷۰۰ هزارتومان یعنی اگه برم شکایت کنم نتیجه ای میگیرم این حق پسرم نیست؟  بیمه سربازی دیه نمی دهد غرامت می دهد. واقعیت این است که تنها  راهی که دارید این است که از بیمه حوادث شکایت کنید . به نظر من می توان به نتیجه رسید.

آیا کارت ایثارگری تاثیری بر بازنشستگی تامین اجتماعی دارد؟

  سلام شما در رابطه با وکالت بیمه کار می کنید؟ با عرض خسته نباشید! من دارای ٧۶٨روز کارت ایثارگری رزمنده هستم ودرسه محور عملیاتی درگیر و جنگی خدمت کرده ام ومعسر نیز میباشم یعنی هیچ شغلی ندارم. ۵٨ سال سن دارم و ٢۴سال سابقه بیمه خویش فرما را دارم وقصد اقدام جهت بازنشستگی با حقوق ٣۵روز قصد اقامه دعوی بر علیه سازمان بیمه را دارم. البته مورد دیگری هم در خصوص پرداخت حقوق به ایثار گر معسر را دارم که مطابق با حداقل حقوق یک کارمند دولت است. من تمام مواد قانونی مربوط به ایثارگران چه بیمه وچه حقوق معسر را دانلود وپرینت دارم در صورت احتیاج؟  اگر بیمه تان تامین اجتماعی است و می خواهید با این شرایط بازنشسته شوید به نتیجه نمی  رسد. چون کارت ایثارگی از نظر تامین اجتماعی هیچ اهمیتی ندارد.

درخواست ازکارافتادگی به علت دیسک کمر و گردن

  سوال 1 : همسربنده  سال ۹۸بر اثر تصادف مهره کمرش شکست و به مدت ۸ ماه در بستر بود تا بدون عمل جوش خورد. سال۹۹دیسک گردن پاره شدوعمل جراحی انجام دادوکیج مصنوعی واسش گذاسته شد. الن هم بخاطردردهای شدیدکه درگردن تادستهاش داره وهمچنین کمردرد تاتوپاهاش دردمیکشه! مجددا MRI داد که متوجه شدیم ۲دیسک ازگردن و۲دیسک ازکمرمجدداخراب شده است. شغل ایشون هم راننده کامیون هستش. امکان ازکارافتادگی واسشون هست بااین شرایط حادی که دارند؟ پاسخ 1: در پاسخ به سوال شما باید بگویم که تنها در صورتی از کار افتادگی تعلق می‌گیرد که دیسک گردن و دیسک کمر منتهی به تنگی کانال نخاعی کمری و گردنی گردد. معمولاً به سختی چنین شرایطی رخ می دهد. یعنی باید عوارض شدید داشته باشد تا بتوانید از کار افتاده کلی شوید . سوال 2 : همسربنده هزارچنددچارگرفتگی شدید کمرمیشه به طوری که ازدرد زمین رو گاز میگیره. میبرم بیمارستان با تزریق پتددین تاکمی آروم میشه وتقریبا تا یکماه درد ادامه داره! درحالت عادی هم همیشه دستش دچارالتهاب هستش ودرد شدید دارند. کلا همیشه ستون فقرات از گردن  تا کمر درد داره وشغلش هم راننده کامیون است. گردن دچارتنگی کانال نخ

محاسبه دیه خراشیدگی قرنیه در سال 1403

  با سلام! دیه ارش خونریزی خفیف زیر ملتحمه چشم راست دو دهم درصد، ارش خراشیدگی سطحی قرنیه چشم راست به میزان یک درصد، شکستگی انتهای تحتانی استخوان زند اعلی ساعد دست راست در وضعیت بدون عیب التیام یافته است. ارش آسیب سطحی مفصلی مچ دست راست به میزان یک درصد؟ بابت خونریزی خفیف زیر ملتحمه  دو دهم درصد ارش تعلق می‌گیرد که معادل ۲ میلیون و چهارصد هزار تومان می‌شود به نرخ دیه سال ۱۴۰۳.  بابت ارش خراشیدگی سطحی قرنیه چشم راست یک درصد دیه تعلق می‌گیرد که معادل ۱۲ میلیون تومان می‌شود به نرخ دیه سال ۱۴۰۳.  بابت شکستگی استخوان زند اعلای دست راست ۸ درصد دیه تعلق می‌گیرد معادل ۹۶ میلیون تومان به نرخ دیه سال ۱۴۰۳. بابت عرش آسیب سطحی مفصلی مچ دست راست یک درصد دیه تعلق می‌گیرد معادل ۱۲ میلیون تومان به نرخ دیه سال ۱۴۰۳ .

درخواست ازکارافتادگی به علت نابینایی چشم

  سلام من کارمند شهرداری هستم. یک چشمم تنبل اصلا نمی بینم باهاش اما اون چشم دیگه سالم میتونم از کار افتادگی بگیرم؟ اگه راهکار دارد بگو؟ نه نمی‌توانید از کار افتاده شوید. برای اینکه از کار افتاده شوید باید یک چشمتان نابینای کامل و چشم دیگر هم بسیار کم بینا باشد و شما در چنین شرایطی قرار ندارید.  تنها راهکاری که بتوانید از کار افتاده شوید این است که بیماری دیگری غیر از بیماری چشمی داشته باشید.

درخواست ازکارافتادگی به علت تعویض مفصل هیپ

  سلام ببخشید! هزینه مشاوره چنده؟ یک سوال داشتم؟ بابت از کار افتادگی تامین اجتماعی یه سوال داشتم؟ من تعویض مفصل لگن داشتم بار اول عفونت کرد دوباره عمل کردم بار دوم پیوند استخوان هم داشتم سمت راست هم باید تعویض بشه که به خاطر هزینش نمیتونم تعویض کنم. آیا از کار افتادگی شاملم میشه؟ ۵ سال پرداخت بیمه دارم. دکتر فوق تخصص شیراز که بار دوم عملم کرد نامه از کار افتادگی کلی بهم داده است؟ در پاسخ به سوال شما باید بگویم که بهتر بود استخوان  راستتان را هم تعویض می‌کردید که در آن صورت به احتمال زیاد از کار افتادگی به شما تعلق می‌گرفت ولی خواب سابقه بیمه شما بسیار کم است و من نمی‌ دانم در چه سال‌هایی حق بیمه برای شما پرداخت شده است  و اگر از کارافتادگی کلی به شما تعلق بگیرد آیا شرایط ماده ۷۵ قانون تامین اجتماعی را حراز می‌کنید یا نه که به شما حقوق بازنشستگی بدهند. این سابقه بیمه کم به احتمال زیاد برای شما دردسر ساز می‌شود. به نظر من وکیل بگیرید بهتر است.

شرایط مستمری سه پنجم نیروهای مسلح

  سوال 1: با سلام وقت بخیر! مشاوره میخواستم در مورد بیمه خویش فرما! بنده با بیست و پنج سال خدمت در نیروی انتظامی در سال نود و پنج در کمیسیون ناجا اخراج با پرداخت مستمری. حال بنده شنیده ام امکان ادامه ی بیمه پردازی میسر بوده است. آیا میتوانم مابقی بیمه را واریز کنم و بازنشستگی خود را تکمیل کنم یا نه ؟ از شما درخواست مشاوره و راهنمایی را دارم باتشکر؟ پاسخ 1: در پاسخ به سوال شما باید بگویم که بله می‌توانستید  بیمه تان را ادامه دهید و با ۳۰ سال سابقه بازنشسته شوید. اما اگر بعد از اخراج مستمری بگیر شده‌اید دیگر نمی‌توانید خودتان را بیمه خویش فرمای نیروهای مسلح کنید  و عملاً کار تمام شده است. سوال 2: خودم مستمری دریافت نمی کنم. بیمه هم نیستم فقط خانواده دریافت میکنند. حکم مستمری با سه پنجم حقوق. طبق جواب اولتون از دفترچه بیمه هم نمیتونم استفاده کنم یعنی فقط بیمه داشته باشم؟  پاسخ 2 : تازه متوجه شدم.  می توانید بیمه پردازی تان را ادامه دهید ولی حقوق مستمری خانواده‌تان قطع می‌شود. در این صورت وقتی به شرایط بازنشستگی برسید می‌توانید خودتان حقوق بگیر بشید و افراد تحت تکفل تان هم بیمه شما شود. اگ

آیا دو ماه از کل مدت بیمه بیکاری کاسته می شود؟

  من هجده ماه بیمه بیکاری دارم. خواستم بدونم کامل پرداخت میشه یا اینکه از سر و تهش زده میشه؟ چون شنیدم دو ماه آخر مالیده میشه ممنون خسته نباشین؟  طبق قانون باید هر مقدار بیمه بیکاری به شما تعلق می‌گیرد برای شما محاسبه و پرداخت شود اما یک نکته در این زمینه وجود دارد و آن این است که در ایام کرونا شما از دو ماه بیمه بیکاری که توسط دولت برای شما پرداخت کردید استفاده کنید که در این صورت این دو ماه از میزان بیمه بیکاری استحقاقی تان کاسته می‌شود و مابقی پرداخت می‌گردد. اگر هم از بیمه بیکاری در ایام کرونا استفاده نکرده‌اید که مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

آیا به طبقه دوم و سوم سلامت بازنشستگی تعلق می گیرد؟

  سلام وقت بخیر! بنده 15 سال سابقه کار در ارتش دارم. بیماری تنگی کانال نخاعی شدید دارم و کمیسیون پزشکی طبقه سوم سلامت رو به من داده و بیماری اختلال دوقطبی نیز دارم که کمیسیون پزشکی طبقه دوم سلامت رو به من داده است. آیا با این شرایط بیماریهایی که دارم میتونم بازنشسته بشم. اگر با 15 روز حقوق هم بازنشسته میشم لطفاً راهنمایی کنید؟  بابت بیماری تنگی کانال نخاعی شدید می‌توانید بازنشسته شوید. اگر بازنشسته شوید با توجه به سنوات تان و کمی ارفاق بازنشسته خواهید شد.

نقص مدارک در پرونده بیمه بیکاری به چه معنا می باشد؟

  سلام وقت بخیر! بیمه بیکاری ثبت کردم برج ۲ امسال میرم سایت اداره کار نظرات میزنه نقص مدارک برای منم پیامک اصلا نیومده برای بیمه اصلا میشه راهنمایی کنید ممنون میشم ؟  در قسمت توضیحات نقض مدارک معمولاً نفس مدارک را می‌نویسد. اگر پیامک ارسال نشده است احتمالاً مشکل سایت بوده است. اما به هر کدام از اداره کار نزدیک به منزلتان بروید و بپرسید علت را از داخل سیستم می‌بینند و به شما می گویند.

بیمه پردازی خویش فرما در نیروهای مسلح

  با سلام وقت بخیر! مشاوره میخواستم در مورد بیمه خویش فرما؟ بنده با بیست و پنج سال خدمت در نیروی انتظامی در سال نود و پنج در کمیسیون ناجا اخراج با پرداخت مستمری. حال بنده شنیده ام امکان ادامه ی بیمه پردازی میسر بوده ایا میتوانم مابقی بیمه را واریز کنم و بازنشستگی خود را تکمیل کنم یا نه ؟ از شما درخواست مشاوره و راهنمایی را دارم باتشکر؟  در پاسخ به سوال شما باید بگویم که بله می‌توانستید  بیمه تان را ادامه دهید و با ۳۰ سال سابقه بازنشسته شوید. اما اگر بعد از اخراج مستمری بگیر شده‌اید دیگر نمی‌توانید خودتان را بیمه خویش فرمای نیروهای مسلح کنید  و عملاً کار تمام شده است.

درخواست ازکارافتادگی به علت عمل آنژیوپلاستی در تامین اجتماعی

  سلام و عرض ادب خدمت شما! به صورت اینترنتی سرچ کردم که به شماره شما برخورد نمودم و گفتم از حضور ارزشمندتان راهنمایی بخواهم. دبیر آموزش و پرورش هستم. شاغل در مقطع دبیرستان و دارای ۲۴ سال سابقه کاری هستم که امسال میرم توی ۲۵ سال و یک بار دچار بیماری قلبی شده ام (سکته قلبی) و بیماری صعب العلاج داشته ام. و هم اکنون بعد از عمل آنژیوپلاستی (فنر و بالون ) هنوز مشکلاتی داشته و قادر به ادامه خدمت نمی باشم. خواستم جهت دریافت از کار افتادگی مساعدت نموده و راهنمایی بفرمایید؟ بستگی به وضعیت بیماری تان دارد. اگر Ef قلب تان 30 درصد یا کمتر باشد به احتمال زیاد شرایط ازکارافتادگی را داشته و می توانید بازنشسته شوید. البته پرونده پزشکی تان هم بررسی می شود.

درخواست بیمه بیکاری

  سلام وقت شما بخیر! بیمه مان از طریق کارگاه خیاطی به مدت سه سال رد می شود. آیا کارفرما بدون دلیل می تواند بیمه ی من را قطع کند. در این صورت چگونه میتوانم بیمه بیکاری بگیرم؟  قانوناً چنین حقی را ندارد و شما می‌توانید از طریق اداره کار و یا بازرسی سازمان تامین اجتماعی به این قضیه شکایت کنید. اگر بخواهید بیمه بیکاری بگیرید قبل از اینکه یک ماه از بیکارتان گذشته باشد باید نامه عدم نیاز بگیرید و در سامانه اداره کار درخواست بیکاری تان را رد کنید.

درخواست ازکارافتادگی به علت دیسک کمر

  سلام وقت بخیر! همسر بنده سال ۹۸ بر اثر تصادف مهره کمرش شکست و به مدت ۸ماه در بستر بود تا بدون عمل جوش خورد. سال۹۹دیسک گردن پاره شده عمل جراحی انجام داد. کیج مصنوعی واسش گذاشته شد. الن هم بخاطر دردهای شدید که در گردن تا دستاش داره و همچنین کمردرد تاتو پاهاش درد میکشه! مجددا MRI داد که متوجه شدیم ۲دیسک از گردن و۲دیسک از کمر مجددا خراب شده است. شغل ایشون هم راننده کامیون هستش. امکان از کارافتادگی واسشون هست با این شرایط حادی که دارند؟ در پاسخ به سوال شما باید بگویم که تنها در صورتی از کار افتادگی تعلق می‌گیرد که دیسک گردن و دیسک کمر منتهی به تنگی کانال نخاعی کمری و گردنی گردد. معمولاً به سختی چنین شرایطی رخ می دهد. یعنی باید عوارض شدید داشته باشد تا بتوانید از کار افتاده کلی شوید .

درخواست ازکارافتادگی به علت حادثه ناشی از کار

  سلام من در حین رفتن سر کار با موتور تصادف کردم. حدود ۸ماه قبل حالا زانویم محدودیت حرکتی پیدا کرده خم نمیشه و ۳۷تا پلاتین از استخوان ران تا مچ پام داره و دکترم نامه داد واسه از کارافتادگی شرکت کنم. شغل من شاطر سنگکی سنتی! ۱۲سال هم سابقه بیمه دارم در ضمن اون وقت که با موتور تصادف کردم ۲۰ روز بود که اون مغازه کار می‌کردم کارفرما اون ۲۰ روزه رو واسم بیمه رد نکرده الان تو کمیسیون میتونم شرکت کنم؟  شما بهتر است به عنوان حادثه ناشی از کار در کمیسیون شرکت کنید چون احتمال دارد از کار افتاده کلی نشوید ولی احتمال از کار افتادگی جزئی یا نقص عضو تان هست.چون در مسیر محل کار بوده‌اید ی‌توانید به عنوان حادثه ناشی از کار شرکت کنید.

درخواست ازکارافتادگی به کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

  با سلام! من اگر کمی بخوام توضیح بدم اینکه من سال ۹۶ دچار بیماریه سرطان سینه شدم. همون سال هم دکتر تشخیص  متاستاز کبد رو داد ومن هم بیمه ۱۲ درصد پرداخت  می کردم چون از حرفهایی که دکتر بهم گفت ناامید شده بودم تا آخر سال ۹۶ بیمه پرداخت کردم و دیگه ادامه ندادم ولی دوباره از سال ۱۴۰۱ شروع به پرداخت بیمه البته ۱۸ درصد کردم. در سال ۱۴۰۱ آزمایش از من بیمه نخواست و خیلی راحت بیمه شدم. حالا  خواستم خدمتتون عرض کنم من سال ۹۶ بیمارستان امام خمینی جراحیه سینه انجام دادم والان هم مدارک رو از بیمارستان آوردم ولی مهر و موم بیمارستان رو دارند. در این مدرک با توجه به پاتولوژیم مشخصه که سال ۹۶ دچار سرطان سینه شدم اما من مدارکی رو که نشون میدن متاستاز به کبد شده چون در بیمارستان خصوصی بودم فکر میکنم جایی ثبت نشده که من از همان موقع دچار متاستاز شده ام. البته دکتر الان برای من نامه ای نوشته که من از نظر ایشون از کارافتاده کامل و دائم هستم ولی در این نامه قید کرده که من از همون سال ۹۶ که سرطان سینه داشتم متاستاز به کبد هم شدم ولی شاید البته عرض میکنم شاید بتونم از دکترم نامه ای بگیرم که راضیش کنم ننویسه م

درخواست بیمه تامین اجتماعی برای عمل دیسک کمر

  سلام شب شما بخیر! من در حین کار دیسک کمرم پاره شده جفت پاهامو نمیتونم تکون بدم دکتر برام عمل نوشته حالا من با این وضعیت نمیتونم پیگیر بیمه تامین اجتماعی باشم. باید چکار کنم؟ تورو خدا راهنماییم کنید ممنونم؟  سوالتان را درست متوجه نشدیم. اگر منظورتان این است که بیمه ندارید و می‌خواهید الان بیمه شوید هیچ بیمه‌ای حتی بیمه تامین اجتماعی پایین وضعیت حتی اگر شما را بیمه کند اجازه انجام عمل با بیمه خودش را نخواهد داد. تنها راهی که دارید این است که کارفرمایی برای شما حق پرداخت کند که آن هم ممکن است تبعات خاص خودش را داشته باشد.

میزان نابینایی مورد نیاز برای ازکارافتادگی در تامین اجتماعی

  سلام! چشم شوهرم ضربه خورده و سفید شده بینایی ندارد. از کار افتادگی میشه تحت پوشش کمیته یا بهزیستی قرار میگیرد یا نه؟ ایشان در صورتی از کار افتادگی می‌گیرد که هر دو چشمش در حد نابینایی باشد یعنی یک چشمش به صورت کامل نابینا باشد و چشم دیگر در حد یک دهم یا کمتر. ما اگر بخواهد تحت پوشش کمیته یا بهزیستی قرار بگیرد کمی بینایی بیشتر هم مشکلی ندارد یعنی در حد ۶ دهم هر دو چشم باشد می‌تواند تحت پوشش  بهزیستی قرار بگیرد. در مورد کمیته امداد امام خمینی ربطی به نابینایی ایشان ندارد و  مدارک دیگری مورد نیاز است.

وکیل خوب برای گرفتن رای تاییدیه استعلاجی

  باسلام! مورخ 4/2/1402 ساعت 3و40 دقیقه موقع برگشت به منزل از سر کار تو مسیر ی تصادف شدید داشتم و6روز تو کما بودم. یک بار ایست قلبی کردم و تا بیست اردیبهشت 1403 طول درمان داشتم و 20 اسفند از ناحیه  سر عمل جمجمه شدم و به خاطر هزینه ها دکتر و بخاطر (بی اطلاعی از قانون تامین اجتماعی) در همون شرکت که کار می‌کردم بیمه برام رد شد والان که هر چی پیگیرم میشم برای از کار افتادگی میگن چون در همون موقع بیمه رد شده نمیشه و یا باید سابقه غیر کارا و یا حذف بشن و الان‌ قادر به کار کردن نیستم‌ و پزشکی قانونی ۲۰۷درصد دیه زده برام. حادثه ناشی از کار حساب میشه و من میخام از کار افتادگی کلی بگیرم . بله ایست قلبی شب دوم حادثه بوده نه تعادل ندارم اعصابم ضعیف شده و کلی عوارض دیگه ! نه متاسفانه به خاطر نداشتن آگاهی از قانون تامین اجتماعی از هزینه استراحت پزشکی هم  استفاده نکردم. نه شرکت هم کمکی نکرد. چهارمحال و بختیاری شهرکرد! نه سرکار نمیروم.مشکل نداره هزینش هم پرداخت میکنم. ۹سال و شش ماه سابقه دارم چون شغلم نصاب بوده و تو ارتفاع کار می‌کردم سختی کار هم شاملش میشه ؟ سابقه استعلاجی تان حذف شده است یعنی اینکه

تغییر شعبه بیمه پرسنل در تامین اجتماعی و لیست بیمه

  تعدادی از پرسنل شرکت ما در ماه گذشته در شعبه شمیران تهران بیمه براشون رد شده و برای این ماه میخواهیم شعبه بیمه آنها را به شعبه یوسف آباد تهران تغییر دهیم ولی در همان کد کارگاهی هستند؟ آیا باید در شعبه جدید از طریق سایت نام نویسی کنیم برای همه این افراد؟ اگر پاسخ مثبت است آیا راهی دارد به به صورت گروهی از شعبه شمیران  به شعبه یوسف آباد منقل شوند یا باید تک تک نامنویسی و به لیست اضافه شوند؟ اگر شرکت حقوقی هستید امکان چنین کاری وجود دارد اما اگر کارگاه معمولی هستید امکان چنین چیزی وجود ندارد. اگر شرکت حقوقی هستید ابتدا انتقال شرکت را در روزنامه رسمی چاپ کنید و سپس مدارک انتقال شرکت را به همراه مدارک نام نویسی به شعبه شمیران برده و درخواست انتقال کل شرکت را به محل شعبه جدید بدهید. این کار طبق قوانین جدید انجام شدنی می‌باشد.

ماده 28 و ماده 38 قانون تامین اجتماعی چه می گوید؟

  با سلام! من با یک شرکت چاپ و نشر و انتشارات قرارداد همکاری دارم. شرکت چاپ میگه من معاف هستم از مفاصا حساب تامین اجتماعی و نیازی به پرداخت حق بیمه مقطوع ندارم. می‌خواستم بدانم ضریب مفاصا حساب تامین اجتماعی برای شرکت چاپ چقدر می‌باشد؟  بستگی به قراردادی دارد که با کارفرما بسته‌اید. صحبت کارفرما در صورتی درست است که پیمانی که به شما داده است جز وظایف اصلی شرکت چاپ باشد که معمولاً معاف از مالیات مقطوع تامین اجتماعی می‌باشد. در این صورت دیگر ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی را نمی‌شود و ماده ۲۸ اجرا می‌شود که شما صرفاً باید کارکنان خود را حق بیمه‌شان را پرداخت کنید البته کارفرما یعنی شرکت چاپ نیز باید خود را طبق قانون بیمه کند. اما اگر قراردادی که بسته اید جز وظایف اصلی شرکت چاپ نباشد در صورتی که مواد اولیه توسط شما یعنی پیمانکار فراهم می‌گردد و این موضوع در قرارداد ثبت شده است ۷.۸ مبلغ قرارداد به عنوان حق بیمه مقطوع باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرد و اگر در قرارداد ذکر شده است که مواد اولیه توسط کارفرما پرداخت می‌گردد ۱۶.۶۸ درصد مبلغ قرارداد باید به عنوان حق بیمه مقطوع باید به حساب ساز

درخواست ازکارافتادگی به علت ایست قلبی

  سلام! شب بخیر! یک پرونده  ازکارافتادگی دارم زحمت پیگیری اش را میکشید؟ مورخ 4/2/1402 ساعت 3و40 دقیقه موقع برگشت به منزل از سر کار تو مسیر یک تصادف شدید داشتم و 6 روز تو کما بودم. یک بار ایست قلبی کردم و تا بیست اردیبهشت 1403 طول درمان داشتم و 20 اسفند از ناحیه  سر عمل جمجمه شدم و به خاطر هزینه ها دکتر و بخاطر (بی اطلاعی از قانون تامین اجتماعی) در همون شرکت که کار می‌کردم بیمه برام رد شد والان که هر چی پیگیرم میشم برای از کار افتادگی میگن چون در همون موقع بیمه رد شده نمیشه و یا باید سابقه غیر کارا و یا حذف شوند؟ و الان‌ قادر به کار کردن نیستم‌ و پزشکی قانونی ۲۰۷درصد دیه زده برام؟! آیا راه حلی برا این کار هست؟ در پاسخ به سوال شما باید بگویم که اول اینکه پرینت سوابق بیمه تان را بفرستید ببینم و یا اینکه یوزر و پسورد سایت تامین اجتماعی را بدهید تا خودم ببینم تا بتوانم بهتر نظر دهم. همچنین شما بابت حادثه ناشی از کار می‌خواهید درخواست از کار افتادگی بگیرید که فرزند باید کار افتادگی جزئی یا دریافت غرامت نقص عضو کارتان انجام می‌شود  یا اینکه می‌خواهید از کار افتاده کلی شوید و حقوق کامل بگیرید.

درخواست ازکارافتادگی به علت عمل پیوند قلب در تامین اجتماعی

  سلام!  ببخشیدمن شهرستان بروجرد هستم و پزشک معالجم پیشنهاد پیوند قلب داده که باید در اسرع وقت به تهران مراجعه کنم.خواستم بدونم جهت بیمه از کار افتادگی باید از کجا شروع کنم و چه مدارکی ارائه بدهم ودوما اگه جهت پیشبرد پرونده به وکیل نیاز داشته باشم برای شما مقدور است که وکالت بنده را بپذیرید ،باسپاس؟  جهت از کار افتادگی باید از طریق سامانه es ا از طریق کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی مدارک درمانی تار را برای تامین اجتماعی ارسال کنید و البته گواهی و فرمی که باید توسط پزشکان تکمیل گردد. البته چون شما سابقه بیمه کمی دارید به احتمال بسیار زیاد تامین اجتماعی تاریخ از کار افتادگی را به گونه‌ای ثبت می‌کند که حقوق بازنشستگی برای شما برقرار نشود. بنابراین به نظر من بهتر است از وکیل استفاده کنید. ما کار وکالت اینگونه پرونده‌ها را به خوبی انجام می‌دهیم و پرونده را به نتیجه می‌رسانیم و هزینه مان را می‌گیریم.

درخواست ازکارافتادگی به علت دیسک گردن

  با سلام! آیا برای تعویض مفصل زانوی چپ و عمل دیسک گردن کارافتادگی تعلق میگیرد یا نه؟  در پاسخ به سوال شما باید بگویم که برای عمل تعویض مفصل زانو نهایتاً ۴۰ درصد تعلق بگیرد و بنابراین شما باید حتماً از دیسک گردن حدود ۴۳ درصد از کار افتادگی بگیرید تا بتوانید از کار افتاده کلی شوید.  بنابراین با این دو مشکل برای دست از کار افتاده شوید و بهتر است اگر بیماری دیگری دارید از آنها هم استفاده کنید .

تاریخ افتتاح حساب را برای سامانه تامین اجتماعی نمی دانم؟

  سلام من کارتم پلو بانک و مهر اقتصاد است. چجوری ثبت کنم درضمن نمیدونم چه تاریخی حساب باز کردم؟ با تشکر؟  تاریخ افتتاح حساب مهم نیست و ابتدای سال یعنی ۱۱۴۰۳ را به عنوان تاریخ حساب ثبت کنید. اما این دو کارت برای سامانه قابل ثبت نمی‌باشد و تنها باید از کارت‌های  بانک ملی، بانک صادرات،  بانک تجارت،  بانک رفاه،  بانک ملت و بانک سپه استفاده کنید.

هزینه پرداختی تامین اجتماعی بابت شیشه عینک چقدر است؟

  سلام من فریم و شیشه عینک عوض کردم ولی متاسفانه ۱۵۰ هزار تومان از طرف تامین موافقت شده من از طریق سایت چطوری میتونم اعتراض کنم ممنون میشم راهنماییم کنید؟  می‌توانید درخواستتان را به  آدرس https://1420.tamin.ir/ که سامانه پاسخگویی تامین اجتماعی می‌شود ثبت کنید. البته هر کدام از موارد فوق یعنی فریم و شیشه عینک دوره زمانی دارد و احتمالاً فقط هزینه شیشه به شما پرداخت شده است که همان ۱۵۰ هزار تومان است و بابت فریم مبلغی پرداخت نشده است که احتمالاً به این معناست که قبلاً در یک دوره زمانی مشخص هزینه فریم را یک بار گرفته‌اید.

درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری آشالازی

  سلام! من کارمند آموزش و پرورش در پست نیروی خدماتی و سرایدار و خدمتگزار مدرسه مشغول هستم و 12سال سابقه کار دارم و چهار بار عمل جراحی باز دیسک کمر انجام دادمه و عمل چهارمم فیوژن گذاری کمر و پیچ و پلاک 3 مهره انجام شده والان توی راه رفتن تعادل ندارم و درد شدید در دو پام خیلی خیلی اذیتم میکند جوری که تو راه رفتن با عصا باید بروم چون اگه عصا نباشد میفتم زمین و روی پنجه پا و پاشنه پا نمیتونم راه بروم واقعا دیگه توان کار را ندارم و چند سال قبل هم بیماری آشالازی داشتم و عمل کرده و الان باید تا آخر عمرم تحت درمان باشم و سالی یکبار آندوسکوپی انجام بدم و غذا هم گیر می‌کند اگه درخواست از کار افتادگی بدم بهم میدم چون واقعا اگه بهم ندن مجبورم استعفا بدم چون واقعا نمیتونم کار کنم خواهش میکنم راهنمایی ام کنید؟   به نظر من به شما تعلق می‌گیرد. بیشترین درصدی هم که می‌گیرید از کمیسیون جراحی اعصاب است به احتمال زیاد تایید می‌شود. ابت بیماری آشالازی هم در کمیسیون داخلی درصد می‌گیرید. به نظر من می‌توانید به نتیجه برسید. پیشنهاد می‌کنم در این زمینه وکیل بگیرید.

درخواست ازکارافتادگی به علت تصادف در تامین اجتماعی

  سلام سال ۹۰تو تصادف پای راستم شکست. پلاتین داخل ساق پام هست اوایل مشکلی نداشتم به مرور توانايي پایم کم شده بیماری هپاتیت B نیز دارم. با این تفاسیر از کار افتادگی شامل من می‌شود ۱۵سال سابقه بیمه دارم؟  در پاسخ به سوال شما باید بگویم اگر تصادف شما ناشی از حادثه کاری باشد احتمالاً غرامت نقص عضو می‌گیرید ولی بابت اینکه تصادف شما ناشی از حادثه غیر کاری باشد بعید است با این شرایط از کار افتادگی بگیرید. چون برای از کار افتادگی باید ۶۶ درصد از کار افتادگی داشته باشید که شکستگی پای راست و گذاشتن پلاتین در داخل آن نهایتاً ۱۰ درصد از کار افتادگی دارد. بابت هپاتیت هم نهایتاً ۲۵ درصد از کار افتادگی تعلق می‌گیرد که کافی نیست و شما نمی‌توانید با این دو درصد به ۶۶ درصد از کار افتادگی مورد نیاز برسید.

درخواست ازکارافتادگی بابت پیوند کلیه در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

  سلام! پدر من ۱۸ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی داره دوتا کلیه هاش از کار افتاده پزشک هاش گفتن باید پیوند کلیه بشه هفته ۳ جلسه هر جلسه ۴ ساعت دیالیز میشه و ۱۶ ماهه از دیالیزش گذشته با این وجود از کار افتاده میشه؟ بیمارانی که کاندید پیوند کلیه باشند و دیالیز می‌شوند در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی از کار افتاده کلی می‌شوند اما باید توجه داشت که  تاریخ ابتلا به بیماری منجر به از کار افتادگی یعنی تاریخی که دیالیز شروع شده مثلاً بر اساس مدارکی مانند کارت دیالیز باید شرایط ماده ۷۵ قانون تامین اجتماعی را احراز نماید. ماده ۷۵ قانون تامین اجتماعی به این معناست که فرد در زمان از کار افتادگی کلی و در یک سال آخر منتهی به از کار افتادگی کلی باید سه ماه سابقه بیمه و در ۱۰ سال آخر منتهی به از کار افتادگی کلی باید یک سال سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته باشد.

درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری آنمی

  سلام وقت بخیر! من کم خونی دارم که آنمی هستش و ارثیه !درصد آهن خونم ۳ هستش ۱۶ سال بیمه تامین اجتماعی یکسره دارم و الان ۳۸ سالمه آیا ازکارافتادگی شامل من میشه ؟ متشکرم که جواب میدید؟  به بیماری آنومی از کار افتادگی کلی تعلق نمی‌گیرد مگر اینکه عوارض در دیگر قسمت‌های بدن داشته باشد که آن عوارض به صورت جداگانه بررسی می‌شود. اما به آنومی نهایتاً ۲۵ درصد از کار افتادگی تعلق بگیرد که کافی نیست و باید ۶۶ درصد از کار افتادگی تعلق بگیرد تا بتوانید از کار افتاده کلی شوید.

آیا به شغل نان درار نانوایی سختی کار تعلق می گیرد؟

  سلام من ۳ سال نان درار بودم و۱۵سال هم شاطر چند سال دیگه باید کار کنم تا بازنشسته بشم؟  هم شغل نان درار ر و هم شغل شاطری سختی کار تعلق می‌گیرد. بنابراین اگر حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور این ۱۸ سال را گرفته‌اید و رای اداره کار را هم بگیرید می‌توانید با ۲۰ سال سابقه و با هر سنی بازنشسته شوید. ته توجه داشته باشید که جدیداً کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور اداره کار لزوماً شغل نان درار را تایید نمی‌کند و کمی سخت می‌گیرند.  سعی کنید در این زمینه از وکیل مشاغل زیان‌آور استفاده کنید تا حقتون خورده نشود.

آیا شاطر نانوایی می تواند با 20 سال سابقه و 42 سال سن بازنشسته شود؟

  باسلام وخسته نباشید خدمت شما کارشناس محترم! من شاطر هستم و در سن ۴۲سالگی ۲۰سالم پر میشه؟!  آیا میتونم درخواست بازنشستگی بدم؟باید پول سختی کار رو هم پرداخت کنم ممنون میشم جواب بدید.؟ در پاسخ به سوال شما باید بگوییم که اگر رای سختی کار شما را گرفته باشید و ۲۰ سال سابقه حق بیمه‌تان با ۴ درصد اضافه حق بیمه توسط کارفرما پرداخت شده باشد می‌توانید درخواست بازنشستگی بدهید. پول سختی کار باید پرداخت شود که ۴ درصد حق بیمه اضافه است که بر اساس فرمول خاصی محاسبه و باید پرداخت شود.تا زمانی که سختی کار شما توسط اداره کار و تامین اجتماعی تایید نشود و حق بیمه مربوطه هم پرداخت نشود نمی‌توانید بازنشسته شوید. بعد از این مرحله می‌توانید بازنشسته شوید و سعی کنید سریعاً این کار را انجام دهید چون قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور در حال تغییر می‌باشد.

حق بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری در سال 1403

با سلام! حق بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری در سال 1403 چقدر است ؟ حق بیمه رانندگان پایه یک سال۱۴۰۳ بدون کمک دولت: حق بیمه رانندگان پایه یک درون شهری (۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان) حق بیمه رانندگان پایه یک برون شهری سبک (۲.۷۰۰.۰۰۰ تومان) حق بیمه رانندگان پایه یک برون شهری سنگین (۳.۳۰۰.۰۰۰ تومان) حق بیمه رانندگان پایه یک سال ۱۴۰۳ با کمک دولت: حق بیمه رانندگان پایه یک درون شهری: (۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان) حق بیمه رانندگان برون شهری سبک؛ (۱.۳۵۰.۰۰۰ تومان) حق بیمه رانندگان برون شهری سنگین: (۱.۶۵۰.۰۰۰ تومان)

درخواست ازکارافتادگی به علت حادثه ایجاد شده در شکم

  سلام عرض ادب! من از سن 13 سالگی در میلنگ تراشی کار کردم و دارای 24 سال سابقه در تامین اجتماعی هستم و در این یک حادثه شکم من به خاطر بلند کردن قطعه جراحی شده است. البته 3 بار جراحی کردم و در داخل شکمم مش کار گذاشتند. آیا من می‌توانم بازنشست شوم. من به خاطر حادثه 3 درصد سابقه کاری برایم لحاظ شده تشکر؟ ۳ درصد سابقه کاری یعنی چی؟  اگر منظورتان ۳ درصد از کار افتادگی است با این درصدها که کمتر از ۶۶ درصد است نمی‌توانید از کار افتاده و بازنشسته شوید.  باید درصد بیشتری برای از کار افتادگی بگیرید تا بتوانید بازنشسته شوید.

آیا امکان گرفتن دفترچه بیمه برای خواهر و برادر در بیمه نیروهای مسلح وجود دارد

  با سلام! میخواستم بدونم من دفترچه نیروهای مسلح دارم. آیا میتوانم برای خواهر و برادرم هم دفترچه نیروی مسلح بگیرم ؟ طبق قانون سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح امکان گرفتن دفترچه بیمه برای خواهر و برادر شما وجود ندارد. تنها فرزند و پدر و مادر شما می‌توانند از خدمات بیمه ای شما استفاده کنند.

آیا مسئول تاسیسات جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود ؟

  سلام‌ وقت‌ بخیر! شما‌ مشاورسختی‌کارهستید؟ خسته نباشید! یه سوال خدمتتون داشتم. آیا شغل مسئول تاسیسات جزو مشاغل سخته؟ در پاسخ به شما باید بگویم که معمولاً شغل‌هایی که با عنوان مسئول شروع می‌شود سختی کار ندارند چون معمولاً در محیط‌های دارای سختی کار و آلاینده‌های زیاد فعالیت دارند. با این حال نمی‌توان قاطع نظر داد و بازرسی اداره کار یعنی کمیته مشاغل سخت و زیان آور باید تایید می کند .

عنوان شغلی منشی ، متصدی ، کارفرما، مدیر ، کارمند ، حسابدار، راننده در لیست بیمه تامین اجتماعی

  شغل من کارشناس آزمایشگاه در بیمارستان است ولی در لیست بیمه به اشتباه تعمیرکار و پس از تصحیح تکنسین شده ولی باز هم درست نیست. از چه طریقی می توانیم لیست کدهای مشاغل را پیدا کنیم؟  لیست کد ها معمولا در تمامی کارگزاری ها و همچنین در سایت سازمان تامین اجتماعی موجود است. تعدادی از کدهای مهم به شرح زیر می باشد. کد 27122 منشی کد 22020 فروشنده کد 27051 متصدی کد 24398 کارفرما کد 27075 مدیر کد 14039 سرپرست کد 00240 امور دفتری  کد 24043 کارمند کد 27084 مسئول کد 07005 حسابدار کد 11007 راننده کد 28047 نگهبان کد 24019 کارشناس کد 27081 مربی کد 27073 مدرس کد 01018 بازاریاب کد 24007 کارپرداز کد 08009 خدمتگذار کد 11014 رئیس کد 27151 مهندس کد 27270 مدیر فروش کد 03021 تکنیسین کد 00131 استادکار کد 28029 نصاب کد 32829 کارشناس فنی کد 27098 مسئول فنی کد 24036 کارگر فنی کد 14041 سرپرست کارگاه کد 28005 ناظر کد 27152 مهندس پروژه کد 27079 مدیرعامل کد 11015 رئیس هیئت مدیره کد 20010 عضو هیئت مدیره

موضوعات

نمایش بیشتر