درخواست ازکارافتادگی به علت حادثه ناشی از کار

 سلام وقت بخیر.من برای اینکه کار افتادگی بگیرم برای بیماریها چه باید بکنم؟ بنده از سال ۹۱ تو شرکت کبریت توکلی کار میکردم.و روزانه تقریبا ۵دفعه بار به انبار از طریق چرخ دستی تحویل میدادیم و در اواخر ۹۴ وقتی چرخ دستی را کشان کشان به انبار میبردم ناگهان زیر پایم خالی شد‌ومن به داخل گودال افتادم ولی دسته چرخ را ول نکردم.که با فریاد من انباردار وکارگرها آمدندو منو بیرون کشیدن که بیهوش شدم.

واز آنجا از طریق آژانس تلفنی منو به بیمارستان شهدای تبریز رساندن.بعد از عکس و نوار گفتن هم به پای چپ و هم گردنش آسیب رسیده.بایستی چند روز تحت مراقبت باشد تا یک متخصص دوباره ببیند.ومن گفتم شرایط بستری ندارم میرم به پزشک دیگه معاینه کند.خلاصه مدیر کارگزینی  وقت بنده را به منزل رسوند و گفت اگر مشکلی پیش آمد خبر بده.بعد کل مدارک پزشکی را ازمن گرفت گفت بعدازظهر از طریق خانمم که اونم کارمند قسمت حسابداری همان شرکت بود بمن برساند گفت فقط می خواهیم کپی بگیریم برای بیمه و بیمه تکمیلی.بعدازظهر وقتی خانمم آمد خبری از مدارکها نبود.وبرادرم عصر همان روز بنده را به مطب متخصص برد. بعد از گرفتن عکس ام آر ای دکترها گفتم هم مهره گردن و هم زانوی چپم آسیب دیده برای همین گفتن بایست عمل شود برای همین به شرکت اطلاع دادیم.

وا ز ان تاریخ من نتوانستم مدارک را از شرکت بگیرم.هر کجا مراجعه کردم زیر بار مدارک شرکت نرفت بناچار از واخر سال۹۵ مجبور به درمان شدیم و چندین دفعه در بیمارستان بستری شدم.از استراحت پزشکی استفاده می نمودم که در اردیبهشت ۹۷ وقتی استراحت در دست داشتم شرکت بنده را ازکار‌بیکار کرد.وازطرفی سازمان بیمه بنده را به کمیسیون پزشکی برای کارافتادگی معرفی کردن که کمیسیون بدوی گفتن اگر مدارک اولیه را داشتی میتوانستی کارافتاده شوی باز بنده به هرجا مراجعه کردم نتوانستم مدارک اولیه را بدست بیاورم .حال شما بگین آیا با مدارکی که از عمل هایم دارم میتوانم کارافتادگی بگیرم یا نه؟ تعویض مفصل زانو، عمل دیسک گردن.عمل سی تی اس هر دو دست ودو تا عمل مونده که با مشورت دکتر جراح گفتن اگر خوب شدنی بود خوب میشد بی مورد جراحی نکن.از کلیه موارد بیماریم مدارک دارم.باتشکر؟ 

به نظر من شما باید برای حادثه ناشی از کار درخواست از کار افتادگی دهید که هر درصدی بالاتر از ۳۳ درصد بگیرید به شما حقوق بازنشستگی تعلق می‌گیرد و در این صورت به نفع شما است یعنی باید به هر نحوی که شده مجدداً مدارک را از بیمارستان بگیرید. اگر مدارک روز حادثه و بعد از آن را نداشته باشید و گزارش حادثه نیز نداشته باشید باید برای از کار افتادگی به علت بیماری اقدام نمایید یا به علت حادثه غیرناشی از کار که در این صورت باید حتماً ۶۶ درصد از کار افتادگی بگیرید. اگر تعویض هر دو مفصل را انجام داده باشین قطعاً ۶۶ درصد را می‌گیرید در غیر این صورت نمی‌گیرید و باید درصدهای دیگر به قدری باشد که از کار افتادگی کلی را بگیرید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

حقوق ازکارافتادگی 1400

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

مبلغ کمک هزینه عینک در سال 1401

موضوعات

نمایش بیشتر