پست‌ها

نمایش پست‌ها از سپتامبر, ۲۰۲۴

مراحل ثبت نام کارت نویسندگی

  سلام وقت بخیر! من برای کارت نویسندگی ثبت نام کردم اما نشد. راهکارش چیه؟ تا مرحله هزینه ثبت شد که الان پیام اومده مورد تایید قرار نگرفت باید چیکار کنم؟  سوال شما مبهم است. برای بیمه نویسندگان اقدام کردید یا برای چیز دیگر؟  کمی بیشتر توضیح دهید تا بتوانم راهنمایی تان کنم.

محاسبه دیه به نرخ سال 1403

  سلام. وقت شما بخیر! عذرخواهی میکنم سوالی داشتم. بنده واقف هستم که مبلغ دقیق دیه را قاضی پرونده مشخص میکند اما مشتکی حاضر به پرداخت توافقی دیه شده است و تقاضا دارد که از شکایت صرف نظر کنم. محبت می فرمایید مبلغ حدودی دیه را به بنده راهنمایی کنید؟  حدود 25 درصد دیه دارد معادل 300 میلیون تومان به نرخ دیه سال 1403 . البته جدا شدگی زجاجیه و بیرون زدگی دیسک را حدودی تخمین زدم.

شکایت از مدیر آموزش و پرورش

  مدير مدرسه قرآني مي باشد. چند ماه است كه مافوق اداره به عناوين مختلف به مدرسه ميان بنده رو تهديد مي كند به دادن استعفا و موجبات سلب آرامش مدرسه شده و چون تخلفي ندارم با امضا نكردن تنخواه منو در فشار قرار داده و باعث شدند كه فعاليتهاي تابستاني مدرسه به تعويق بيفتد متاسفانه شكايت به اداره كل كردم كسي بررسي نكرده اين آقا با درخواستهاي غير قانوني و دعوتهاي غير متعارف مزاحم من هستند. همه مدارك و شواهد موجود هستن امروز هم در مدرسه حضور يافتند و خواستن كه دسته كليد و چك را بگيرند که ندادم؟ به نظر بنده از طریق دفتر حراست وزارتخانه اقدام نمایید. این تنها راهی است که وجود دارد.

بازرسی تامین اجتماعی چند مدت یک بار انجام می شود؟

  با سلام! بنده ۲ سال است خودم را بیمه تامین اجتماعی کردم. ثبت نام آنلاین انجام دادم. شغلم آرایشگر مردانه است ولی هیچ بازرسی تا الان از مغازه ام صورت نگرفته است. آیا لازم است بازدید بشه یا خیر؟ اگر بله است میخواستم بدونم این مدت که بازرسی نشده مشکلی ندارد؟ شما احتمالاً خودتان را بیمه اختیاری یا بیمه حرف و مشاغل آزاد کرده‌اید. یعنی بیمه ای شده‌اید که کارفرما ندارید. در بیمه‌هایی که کارفرما وجود ندارد  بازرسی از محل کارگاه صورت نمی‌پذیرد.بازرسی تامین اجتماعی تنها از کارگاه‌هایی صورت می‌پذیرد که کارفرما وجود دارد و کارگران بیش از دو نفر وجود دارد.

کارمند دولت تا چند بار می تواند درخواست انتقال دهد؟

  با سلام! من کارمند رسمی دولت هستم. دو بار مامور شدم به کلان شهر و الان برای انتقال یا ماموریت مجدد مخالفت میکنند. شرایط من هم طوری هست که ۷۰۰ کیلومتر با اون مکان فاصله دارم و نمیتوانم برگردم تمام خونه زندگی و مدرسه بچم هم آوردم تو شهری که مامور؟  با سلام! یک بار دیگر نیز می توانید درخواست ماموریت بدهید . یعنی طبق قانون مدیریت خدمات کشوری تا سه بار می توان درخواست انتقال کرد و بعد از سه بار درخواست انتقال به یک مقصد مشخص باید درخواست انتقال دائم بدهید.

پزشکی قانونی بعضی صدمات را ثبت نکرده است؟

  سلام! وقت بخیر! من و خانم و دختر۴سالم یک ماه پیش تصادف کردیم. خانمم وضعیت بدنیش خیلی وخیم بود. چند روز ICU بود تا بالاخره بعد ۲۴ روز باحال نه چندان مساعد ترخیص شد ولی چند بار عمل ریه و کبد انجام شده روی ایشون لوله گذاشتن بودن برای تخلیه خون یا هرچیز دیگه ولی مدارک بردیم پزشکی قانونی نگفته تا حالا که خانمم. رو بیارین تا ببینم این در حالیه که سرش خونریزی داره که به گفته پزشکش با گذشت زمان ازبین می‌ره سمت چپ صورتش با لبش تقریبا فلج شده دست راستش بی حس هست زیاد نمیتونه تکون بده؟ خواستم بدونم برای این موارد را چطور به پزشکی قانونی اعلام کنیم چون تو پرونده پزشکیش فلج شدن صورت و… را نزده؟ براساس پرونده بیمارستان و نهایتا بعد از پایان دوران درمانی نظر می دهند. معمولا دقیق نظر می دهند. مواردی مثل فلج صورت را حتما باید به گونه ای در پرونده ذکر شد. البته پزشکی قانونی در معاینه اولیه و قبل از اعلام طول درمان معمولا در پرونده ثبت می کند. بنابراین نگران نباشید.

محاسبه دیه شکستگی استخوان نازک نی به نرخ دیه سال 1403

  با سلام! یه سوال حدود مبلغ دیه رو میتونم بپرسم اونی که در محل کارم بوده شکستگی و پارگی تاندون بند اول انگشت کوچک دست راستم بوده و اون یکی هم شکستگی استخوان نازک نی و انگشت پای راست بوده است. یکی در سال 402 و یکیش هم در سال 403؟ دیه شکستگی استخوان نازکنه ۸ درصد دیه کامل است اگر به خوبی درمان نشود و اگر به خوبی درمان شود ۱۰ درصد دیه کامل است. ۸ درصد دیه به نرخ دیه سال ۱۴۰۳ معادل ۹۶ میلیون تومان می‌شود و ۱۰ درصد دیه کامل به نرخ دیه سال ۱۴۰۳ معادل ۱۲۰ میلیون تومان می‌شود.  دیه شکستگی انگشت پای راست ادل ۲ درصد دیه کامل می‌شود که به نرخ دیه سال ۱۴۰۳ معادل ۲۴ میلیون تومان می‌شود.  دیه پارگی تاندون بند اول انگشت کوچک دست راست نهایتاً نیم درصد دیه کامل می‌شود.

شرایط دریافت مستمری تامین اجتماعی پدر

  سلام! در صورتی که پدر  مستمری بگیر تامین اجتماعی باشد و ۲ دختر مجرد داشته باشد    آیا حقوق پدر  بعد از حیات پدر  به بازماندگان دختر مجرد می رسد ؟ اگر دختر خود در حال پرداخت حق بیمه زنان  خانه دار و یا دریافت بیمه مستمری زنان خانه دار باشد ،آیا مشمول دریافت حق بیمه پدر بعد از فوت می باشد ؟ ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید؟ اگر بیمه پرداز باشد و منبع درآمدی نداشته باشد و مجرد هم باشد مستمری پدر به دختر تعلق می‌گیرد اما اگر بازنشست شده باشد و حقوقی از تامین اجتماعی یا هر ارگان دیگری دریافت کند و یا شاغل باشد دیگر مستمری پدر به ایشان نمی‌رسد.

شکایت به دیوان عدالت اداری از وزارت جهاد کشاورزی

  سلام و ادب وقت بخیر! یه مشاوره میخواستم؟ من چندسال پیش به صورت وکالت محضری یک جواز نانوایی خریدم و تازه امسال از طریق اتحادیه و سامانه درگاه ملی مجوزها ثبت نام کردم و هم جواز را به نامم زدم و هم نوع نان را تغییر دادم ولی الان اداره غله ،جهاد،زیر بار نمی روند و به بنده دستگاه نانینو تخصیص نمیدهند و در مغازه بنده یک ماه با وجود گرفتن جواز از دولت و اتحادیه بسته است و آرد نمی دهند و اتحادیه هم میگه که جهاد و غله دارن کم کاری و کار خلاف انجام میدهند و باید به شما آرد و دستگاه نانینو اختصاص دهند ،حالا میخوام بدونم چه وکیلی بگیرم که از دست این اداره ها شکایت کنند و تمام حق و حقوق بنده رو بگیرند؟  وکیل دیوان عدالت اداری به درد شما می خورد. متا در تهران داریم که کار را انجام می دهند و بعد هزینه را می گیرند. هزینه ما هم 45 میلیون تومان می شود . البته یک سری کارها هم شما باید در مشهد انجام دهید.

شکایت برای گرفتن رای سختی کار از دیوان عدالت اداری

  باسلام وعرض ادب خدمت شما! بنده ۴۵سالمه و ۲۵ سال سابقه بیمه دارم. از ۸۲ در دانشگاه قراردادی بوده به عنوان جوشکار طبق قانون کار واز ۸۹نا۱۴۰۰نگهبان شیفتی که سختی تایید شده درخواست بازنشستگی دادم گفتند شاملت میشه ولی برخی عناوین پرداخت بیمه مغایرت دارد.مدارک فیش و حکم کارگزینی رانیز ارائه کردم. اجرای احکام از اداره کار هم آوردم ولی متاسفانه رد کردند!لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید ممنونم؟  احتمالا عنوان شغلی تان کارگر ساده یا چیزی مشابه بوده است. هیچ راهی ندارد و تامین اجتماعی قبول نمی کند. بهترین کار این است دیوان شکایت کنید. کار را بسپارید به یک وکیل دیوان اگر تعداد سال هایی که مدعی هستید بیشتر از 10 سال است چون ارزش دارد.

وکیل خوب مشاغل سخت و زیان آور

  سوال 1: سلام آقا خوبی غرض از مزاحمت داداش اینجانب بیمه تامین اجتماعی هستم در سال 1400 در محل کارم نانوایی بر اثر سقوط از نردبان پاشنه پام خرد شد بعد از عمل جراحی و غیره مراحل اولیه را قانونی انجام شد پزشک معالج من کارافتادگی را زد. اقدام کردیم کمیسیون پزشکی رفتم که تایید نکردند. 35 درصد زدن منم چون بعد سانحه 3 سال مونده بود که 60 ساله بشم اعتراض نزدم که تابحال بیمه بمن یه مبلغ جزئی به عنوان غرامت پرداخت میکند. الان سنم 60 سال شده که اقدام به بازنشستگی کردم. سابقه من 17 ساله سه سال میخوام سختی کار بگیرم 20 سال 60 سال حقوق کامل زیر 20 سال سابقه به تعداد سال 17 روز حقوق میدن در این زمینه وکالت میکنی کاملا توضیح دادم که متوجه بشین موفق ومویدباشی.  پاسخ 1: اگر در لیست بیمه عنوان شغلی شما را شاتر رد کرده باشد می‌توان رای تخلیه کار گرفت و به سابقه‌تان اضافه کرد اما اگر کارگر  ساده باشد  بسیار سخت است. در هر صورت  ما می‌توانیم وکالت شما را بگیریم و هزینه مان را هم بعد از به نتیجه رساندن کار انجام می‌دهیم ولی باید اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی پیگیری کنیم. سوال 2: من سه سال کم د

درخواست ازکارافتادگی در بیمه روستائیان

  پدرم بیماری نارسایی قلبی داره و از نظر قلبی مشمول از کار افتادگی است. عملکرد قلبش ۲۵درصد هست (فنر گذاشته).  پارسال برای  کمیسیون تامین اجتماعی مدارک مربوط به اضافه برگ معرفی نامه دکتر متخصص  قلب و عروق اقدام به نوبت گرفتن  و پیگیری از کار افتادگی بودیم که نظر کمیسیون تامین اجتماعی ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده و به حد نصاب قانونی نرسیده است. پدرم کارش کشاورزی است؟ اگر واقعاً عملکرد قلب ایشان در حد ۲۵ درصد بوده است باید از 66 درصد به بالا ازکارافتادگی می گرفته است و از کار افتاده کلی می شده است. بنابراین یک جای صحبتی که دارید اشتباه است. اگر رای صادره را ببینم بهتر می توانم نظر دهم. می توانید وکیل خوب در این زمینه بگیرید. به نظر من ارزش دارد چون یک عمر می تواند حقوق بازنشستگی بگیرد.

درخواست ازکارافتادگی به علت سرطان سینه

  سلام! معلم هستم با ۲۷ سال سابقه سال ۱۴۰۰ دچار کانسر پستان شدم جراحی شدم وتحت درمان شیمی درمانی و پرتو درمانی قرار گرفتم طبق دستور پزشک هر گونه فعالیت استرس زا برایم مضر است و اجاره تدریس ندارم. آیا میتوانم برای از کارافتادگی اقدام کنم؟ و کمیسیون پزشکی تایید می کنند؟ بله می‌توانید درخواست از کار افتادگی دهید اما اینکه مورد تایید قرار بگیرد یا نه  بستگی این دارد که در گرید چند کنسر باشید و اینکه آیا کنسر شما به دیگر قسمت‌های بدنتان متاستاز داده است یا نه؟ معمولاً از گرید ۳ به بالا از کارافتاده کلی می‌شوید.

وکیل خوب برای سختی کار

  سلام آقا خوبی غرض از مزاحمت داداش اینجانب بیمه تامین اجتماعی هستم در سال 1400 در محل کارم نانوایی بر اثر سقوط از نردبان پاشنه پایم خرد شد بعد از عمل جراحی و غیره مراحل اولیه را قانونی انجام شد پزشک معالج من کارافتادگی را زد. اقدام کردیم کمیسیون پزشکی رفتم که تایید نکردن 35 درصد زدن منم چون بعد سانحه 3 سال مونده بود که 60 ساله بشم اعتراض نزدم که تابحال بیمه بمن یه مبلغ جزئی به عنوان غرامت پرداخت می کنه الان سنم 60 سال شده که اقدام به بازنشستگی کردم سابقه من 17 ساله سه سال میخوام سختی کار بگیرم 20 سال 60 سال حقوق کامل زیر 20 سال سابقه به تعداد سال 17 روز حقوق میدن در این زمینه وکالت میکنی کاملا توضیح دادم که متوجه بشین موفق و موید باشید؟  اگر در لیست بیمه عنوان شغلی شما را شاتر رد کرده باشد می‌توان رای تخلیه کار گرفت و به سابقه‌تان اضافه کرد اما اگر کارگر  ساده باشد  بسیار سخت است. در هر صورت  ما می‌توانیم وکالت شما را بگیریم و هزینه مان را هم بعد از به نتیجه رساندن کار انجام می‌دهیم ولی باید اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی پیگیری کنیم.

آیا به شغل پرسکاری سختی کار تعلق می گیرد؟

  باسلام خسته نباشید! من ۲۴ ساله  بیمه دارم. از سال ۸۳ به اینور دارم با دستگاه پرس ضربه ای کار میکنم آیا سختی‌ کار تعلق  می‌گیرد ؟  ممنونم از شما راهنمایم کنید. آیا پرسکاری سختی‌ دارد؟ ۲۰ ساله  در قوطی سازی با دستگاه پرس کار میکنم آیا سختی کار تعلق  میگیرد؟  بله پرسکاری سختی کار دارد و سختی کار به آن تعلق می‌گیرد.  البته به شرط یک کارفرما داشته باشید. مین اجتماعی بسیار سخت می‌گیرد ولی اداره کار می‌توان رای گرفت. حتما باید وکیل سختی کار داشته باشید وگرنه به این راحتی نمی‌توانید رای بگیرید.

دیه شکستگی استخوان اسکافوئید چند درصد است؟

  سلام خسته نباشید! داخل شرکت دستم ضرب خورده رفتم عکس گرفتم دکتر گفته استخوان اسکافوئید مچ دست راستتون شکست. خواستم بدونم دیه داره واگه داره چقدر میشه ممنون میشم جواب بدید؟  دیه شکسته استخوان اسکافوئید ۲ درصد دیه کامل است که معادل ۲۴ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ می‌شود.

شکایت برای دریافت دیه سوختگی

  سلام! وقت بخیر! به چه صورت می شود از مشاوره شما بزرگواران، استفاده کرد؟من  پزشک هستم. متاسفانه اپراتور باعث سوختگی خط ریش و خط گردن شده است. پزشکی قانونی میزان زیادی را به عنوان درصد سوختگی، لحاظ کرده. تکلیف چیست؟ سوالات مبهم است اگر پزشکی قانونی برای شما دیه تعیین کرده است احتمالاً از طریق مرجع قضایی به پزشکی قانونی ارجاع شده‌اید که میزان دیه تعیین شده است و بنابراین با رای که از پزشکی قانونی رفته‌اید به همان دادسرا مراجعه کرده تا پرونده شما را برای صدور رای میز تعیین میزان دیه به دادگاه بفرستد.

اثبات حادثه ناشی از کار در تامین اجتماعی

  سلام وقتتون بخیر! بنده در سال ۱۴۰۰دچار حادثه ناشی از کار شدم و گردنم و کمرم آسیب دید. پنج تا از مهره های گردنم و دوتا از مهره های کمرم براثربلندکردن جسم سنگین آسیب دید و به بهداری محل کار مراجعه کردم و دارو دریافت کردم و سپس خودم به بیمارستان مراجعه کردم و دکتر برایمن عکس ام آر آی نوشت  و دکتر مغز و اعصاب گفت که باید گردن شما عمل بشه و من به تامین اجتماعی مراجعه کرده و حادثه کار من رو  بازرس آنجا تایید کرده و در این دوسال من دوبار جراحی انجام داده و در گردن خود پلاتین گذاشته ام  و بهبودی حاصل نشده است. من درخواست کمیسیون در یک ماه پیش دادم و کمیسیون بدوی امتیاز صفر داد حالا من درخواست تجدید نظر کردم  و هنوز به من نوبت ندادند. به نظر شما راهی هست که من بتوانم حادثه رو تایید کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید؟  با سلام. وقتی صفر گرفته‌ای چه اهمیتی دارد که حادثه دیده باشید یا بر اساس بیماری بوده باشد. شما اگر کمتر از ۱۰ درصد از کار افتادگی بگیری به هیچ وجه به درد خاصی نمی‌خورد.

مدت زمان بررسی شکایت سرایدار از کارفرما

  سلام خسته نباشید شمارتون رو از سایت برداشتم. چند تا سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید. ما سرایدار یک هتل آپارتمان یا همون خانه مسافر هشت واحدی هستیم. صفر تا صد کار اینجا از پذیرش و نظافت و همه چی رو انجام میدیم. حقوق دو ماه اول ماهی پنج تومن دادند،  بعد ماهی شش و پانصد و حالا بدون دلیل میگن تخلیه کنید. ما میخوایم یکی از آشناهای خودمون رو بیاریم و نیرو واسه کار آوردن به ما اجازه کارکردن نمیدن و میگن سوئیت رو هم تخلیه کنید. ما اداره کار رفتیم شکایت کردیم ولی خب جلسه رسیدگی میگن دوماه بعده،از این طرف اینها به ما فشار میارن که تخلیه کنیم و در واقع ما اینجا بیکار محسوب میشم و حقوقی دیگه بهمون نمیده.حالا خواستم بدونم اگه ما اینجا رو تخلیه کنیم بازهم شکایتمون پیگیری میشه؟یا اینکه باید همینجا بمونم. چون جای دیگه کار پیدا کردیم ولی خب میخوام بدونم اگه بریم از اینجا باز هم میتوانم حق و حقوقمان را بگیریم؟؟ بله می‌توانید شکایت کنید و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و می‌توانید به نتیجه هم برسید. ماندن یا نماندن در آنجا تاثیری در رای اداره کار ندارد ولی مدارک حضور در آنجا را داشته باشید که ارائه

آیا قانون جدید بازنشستگی تامین اجتماعی به کسانی که سختی کار دارند نیز تعلق می گیرد؟

  با سلام وخسته نباشید! یه سوال داشتم از خدمتتون؟ این طرحی که اومده و کارکرد خدمت شده ۳۵ سال میخواستم ببینم به ما هم تعلق میگیره یا نه؟ من ۱۸ سال کار در شرایط سختی کار دارم .یعنی دو سال دیگه بازنشست میشم.آیا به من میخوره؟ ممنون میشم راهنماییم کنید و من رو از نگرانی در بیارید؟ از امسال اجرا می‌شود و با توجه به سابقه تعلق می‌گیرد. احتمالاً بین ۶ ماه تا ۳ سال به شما می‌خورد.  دستورالعمل اجرایی آن هنوز نیامده است که بدانیم برای کسانی که از مزایای سختی کار می‌توانند استفاده کنند چگونه محاسبه می‌شود.

2 درصد دیه در سال 1403 چقدر می شود؟

  سلام وقتتون به خیر! من شماره آتون رو از گوگل برداشتم. میخواستم یه سوال در رابطه با دیه بپرسم. دخترم تصادف کرده رباط دستش کشیده شده و مچ دستش کبودی داره به همراه گردن درد.میخواستم بدونم دیه اش چقدر میشه؟ پزشک به من گفتند ۲ درصد میشه مبلغش رو تعیین کنید؟  اگر پزشک گفته است که دو درصد دیه دارد یعنی ۲۴ میلیون تومان به نرخ دیه سال ۱۴۰۳ دیه به شما تعلق می‌گیرد.

استفاده از بیمه مسئولیت مدنی شرکت چگونه است؟

  سلام! وقت بخیر! سوالی داشتم از حضورتون! راجع به بیمه حوادث میخواستم بپرسم. در دو تا حادثه یکی بیرون از محل که دچار شکستگی استخوان پا شدم و یکی دیگر که در محل کار دچار پارگی تاندون انگشت دست و شکستگی استخوان انگشت شدم از بیمه حوادث شرکت دیه دریافت میکنم و شامل من میشه ؟تشکر؟  نه فقط بابت محل کار می‌توانید از  بیمه حوادث شرکت استفاده کنید چون در بیمه‌های حوادث یا مسئولیت مدنی که توسط شرکت‌ها با شرکت‌های بیمه منعقد می‌گردد تنها حوادث ناشی از کار یا در راه محل کار بیمه می‌شوند و دیگر حوادث بیمه نمی شوند.

شکایت به دیوان عدالت اداری برای گرفتن رای جانبازی

  سلام  … هستم! ببخشید من سال ۸۵ خدمت سربازی در نقطه صفر مرزی بودم و در حین انجام کمین مرزبانی بر اثر حمله اشرار منو از بالای برجک به زمین انداختند و از ناحیه اعصاب و روان دچار آسیب دیدگی شدم و ۶ ماه منو از خدمت معاف کردند و برام فرم های بز تکمیل کردن و کمیسیون ۱۴۰ استانی برام معلولیت خدمتی زدند و الان به دیوان عدالت اداری شکایت کردم تا کمیسیون معلولیت خدمتی ام به جانبازی تغییر شود. ببخشید این معلولیت خدمتی قابل تغییر هست؟ معمولاً دیوان عدالت اداری در ای مربوطه وارد نمی‌شود و صرفاً پرونده را برای بررسی مجدد به یکی از کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌دهد. البته بستگی به دادخواست شما هم دارد اما اگر دادخواست شما این است که معلولیت خدمتی شما به جانبازی تغییر کند معمولا دیوان چنین رایی نمی‌دهد.

حقوق بیمه بیکاری اسفند 1403 چه زمانی پرداخت می شود؟

  حقوق بیمه بیکاری اسفند 1403 چه زمانی پرداخت می شود؟  حقوق بیمه بیکاری در سراسر کشور از طریق سامانه متمرکز سازمان تامین اجتماعی در روز پانزدهم هر ماه  پرداخت می‌گردد.  شعب بیمه وظیفه دارند که تا پایان روز ۱۴ هر ماه سندهای بیمه بیکاری مربوطه را ثبت نمایند.  اگر یکی از این دو روز تعطیل باشد و یا تعطیلات هفتگی مانند این ماه باشد چند روز در پرداخت مربوطه تاخیر ایجاد می گردد. در اسفند ماه روز بیست و نهم به روز ملی شدن صنعت نفت ایران و تعطیل می باشد.بنابراین حقوق بیمه بیکاری با توجه به بانک های پرداخت کننده در روزهای چهارشنبه 15 اسفند و پنج شنبه 16 اسفند پرداخت می شود.

حقوق بیمه بیکاری بهمن 1403 چه زمانی پرداخت می شود؟

  حقوق بیمه بیکاری بهمن 1403 چه زمانی پرداخت می شود؟  حقوق بیمه بیکاری در سراسر کشور از طریق سامانه متمرکز سازمان تامین اجتماعی در روز پانزدهم هر ماه  پرداخت می‌گردد.  شعب بیمه وظیفه دارند که تا پایان روز ۱۴ هر ماه سندهای بیمه بیکاری مربوطه را ثبت نمایند.  اگر یکی از این دو روز تعطیل باشد و یا تعطیلات هفتگی مانند این ماه باشد چند روز در پرداخت مربوطه تاخیر ایجاد می گردد. در آذر ماه روز نهم و بیست و دوم به ترتیب مبعث حضرت رسول اکرم و تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی است و تعطیل می باشد.بنابراین حقوق بیمه بیکاری با توجه به بانک های پرداخت کننده در روزهای دوشنبه 15 بهمن و سه شنبه 16 بهمن پرداخت می شود.

حقوق بیمه بیکاری دی 1403 چه زمانی پرداخت می شود؟

  حقوق بیمه بیکاری دی 1403 چه زمانی پرداخت می شود؟  حقوق بیمه بیکاری در سراسر کشور از طریق سامانه متمرکز سازمان تامین اجتماعی در روز پانزدهم هر ماه  پرداخت می‌گردد.  شعب بیمه وظیفه دارند که تا پایان روز ۱۴ هر ماه سندهای بیمه بیکاری مربوطه را ثبت نمایند.  اگر یکی از این دو روز تعطیل باشد و یا تعطیلات هفتگی مانند این ماه باشد چند روز در پرداخت مربوطه تاخیر ایجاد می گردد. در آذر ماه روز بیست و پنجم تولد امام علی می باشد و تعطیل است.بنابراین حقوق بیمه بیکاری با توجه به بانک های پرداخت کننده در روزهای شنبه 15 دی و یکشنبه 16 دی پرداخت می شود.

حقوق بیمه بیکاری آذر 1403 چه زمانی پرداخت می شود؟

  حقوق بیمه بیکاری آذر 1403 چه زمانی پرداخت می شود؟  حقوق بیمه بیکاری در سراسر کشور از طریق سامانه متمرکز سازمان تامین اجتماعی در روز پانزدهم هر ماه  پرداخت می‌گردد.  شعب بیمه وظیفه دارند که تا پایان روز ۱۴ هر ماه سندهای بیمه بیکاری مربوطه را ثبت نمایند.  اگر یکی از این دو روز تعطیل باشد و یا تعطیلات هفتگی مانند این ماه باشد چند روز در پرداخت مربوطه تاخیر ایجاد می گردد. در آذر ماه روز پانزدهم شهادت حضرت فاطمه زهرا است و تعطیل می باشد. روز شانزدهم هم جمعه است و اتفاقی نمی افتد. بنابراین حقوق بیمه بیکاری با توجه به بانک های پرداخت کننده در روزهای شنبه 17 آذر و یکشنبه 18 آذر پرداخت می شود.

حقوق بیمه بیکاری آبان 1403 چه زمانی پرداخت می شود؟

  حقوق بیمه بیکاری آبان 1403 چه زمانی پرداخت می شود؟  حقوق بیمه بیکاری در سراسر کشور از طریق سامانه متمرکز سازمان تامین اجتماعی در روز پانزدهم هر ماه  پرداخت می‌گردد.  شعب بیمه وظیفه دارند که تا پایان روز ۱۴ هر ماه سندهای بیمه بیکاری مربوطه را ثبت نمایند.  اگر یکی از این دو روز تعطیل باشد و یا تعطیلات هفتگی مانند این ماه باشد چند روز در پرداخت مربوطه تاخیر ایجاد می گردد. در آبان ماه هیچ روز تعطیلی غیر از جمعه وجود ندارد. بنابراین حقوق بیمه بیکاری با توجه به بانک های پرداخت کننده در روزهای سه شنبه 15 آبان و چهارشنبه 16 آبان پرداخت می شود.

حقوق بیمه بیکاری مهر 1403 چه زمانی پرداخت می شود؟

  حقوق بیمه بیکاری مهر 1403 چه زمانی پرداخت می شود؟  حقوق بیمه بیکاری در سراسر کشور از طریق سامانه متمرکز سازمان تامین اجتماعی در روز پانزدهم هر ماه  پرداخت می‌گردد.  شعب بیمه وظیفه دارند که تا پایان روز ۱۴ هر ماه سندهای بیمه بیکاری مربوطه را ثبت نمایند.  اگر یکی از این دو روز تعطیل باشد و یا تعطیلات هفتگی مانند این ماه باشد چند روز در پرداخت مربوطه تاخیر ایجاد می گردد. شما ابتدای هفته آینده را برای پرداخت در نظر بگیرید. مهر ماه تعطیلات زیادی در این زمینه ندارد. بنابراین حقوق بیمه بیکاری با توجه به بانک های پرداخت کننده در روزهای یکشنبه 15 مهر و دوشنبه 16 مهر پرداخت می شود.

آیا به شاطر نانوایی سختی کار تعلق می گیرد؟

  سلام وقت بخیر جناب! خسته نباشید! من شاطر نانوایی بربری ماشینی هستم. ۲۰ سال هستش که در یک جا مشغول به شاطری هستم و با خدمت سربازی ۲۲ سال سابقه دارم به من سختی کار تعلق میگیرد ؟ بله به شما تعلق می‌گیرد. اگر شغل شما این است که چانه را در نور بزنید یا از آن بردارید وقتی کار به شما تعلق می‌گیره. البته به علت سختی هایی که در این زمینه وجود دارد برای گرفتن رای سختی کارتان حتماً از یک وکیل خوب استفاده کنید.

دیه شکستگی استخوان اسکافوئید در سال 1403

  سلام خسته نباشید! دست من داخل شرکت ضرب خرد. دکتر گفته استخوان اسکافوئید مچ دست راست رو شکست میخواستم. بدونم دیش چقدر میشه؟ حدود 2 درصد دیه دارد معادل 24 میلیون تومان به نرخ دیه سال 1403

تامین اجتماعی چند مدت یک بار هزینه فریم و عدسی را می دهد؟

  سلام چند سال یک بار بیمه پول فریم و عدسی رو میده ؟  هزینه عینک تامین اجتماعی از طریق ثبت نام در سامانه خدمات اینترنتی تامین اجتماعی امکان پذیر است . هزینه شیشه عینک طبی هر دو سال یک بار و هزینه فریم عینک هر ده سال یک بار پرداخت می گردد. هزینه موارد فوق نیازی به تایید پزشک معتمد یا شورای پزشکی ندارد. کافی است در سامانه Eservices.tamin.ir ثبت نام کنید تا بتوانید هزینه مربوطه را بگیرید. فاکتور خرید و نسخه پزشک را برای عینک خودتان یا خانواده تحت تکفل تان باید آپلود کنید.

شکایت از کارفرما به اداره کار

  مدارک مورد نیاز برای شکایت به اداره کار  1- نمی دانم چرا اینقدر شکایت به اداره کار زیاد شده است ؟ تقصیر کارفرماها است یا تقصیر کارگران است ؟ بیشتر کارگران با من تماس می گیرند و البته اگر بتوانم به آنها کمک می کنم ؟ ولی باید مسائلی که کارفرمایان با آن روبرو هستند را نیز در نظر بگیریم ! البته کارفرمایانی هستند که از همان ابتدا به گونه ای حقوق پرداخت می کنند و به گونه ای قرارداد می بندند (و البته بیشتر نمی بندند !) و به گونه ای برگه تسویه حساب میگیرن که کمترین مشکلی در اداره کار نداشته باشند ؟! معمولا یا وکلای خوبی دارند یا ممکن است چند بار در اداره کار نقره داغ شده باشند ! به هر حال تا وقتی شرایط کاری جامعه و یا بهتر بگویم  وضعیت اقتصادی مملکت جان نگیرد این مسائل همچنان وجود خواهد داشت و تمامی ندارد ! با هم در این مورد صحبت کنیم !با این حال بگویم که اگر وکیل خوبی مثل ما داشته باشید به راحتی حق تان را از کارفرما می گیرید. 2- یکی از مهمترین مدارکی که باید در اداره کار ارائه کنید قراردادتان است . بنابراین سعی کنید هر جا سر کار میروید قرارداد داشته باشید . داشتن قرارداد بسیار سودمند است و

آدرس سایت سامانه جامع روابط کار برای ثبت نام بیمه بیکاری چه می باشد ؟

  آدرس سایت سامانه جامع روابط کار برای ثبت نام بیمه بیکاری چه می باشد ؟ به آدرس https://prkar.mcls.gov.ir/Login مراجعه کنید.وارد قسمت پنجره واحد خدمات شوید. دکمه شروع را در قسمت بیمه بیکاری زده و وضعیت مشخصات خود را بررسی کرده و در صورت صحت تایید کنید. اگر درست نبود اصلاح کنید و دکمه ارسال را بزنید.سپس وارد قسمت کارپوشه شوید. در قسمت کارپوشه وارد قسمت تمام ورودی های من شوید. در بالای صفحه درخواست شما ظاهر می شود. فرم تقاضای مقرری بیمه بیکاری را تکمیل کنید و دکمه ارسال را فشار دهید. دقت کنید تاریخ شروع بیکاری را به گونه‌ای باید بزنید که با تاریخ روز ثبت نام یعنی همان موقع که ثبت می‌کنید کمتر از ۳۰ روز فاصله داشته باشد. همچنین در ثبت شماره شبای خود دقت کنید و شماره شبا یک کارت معتبر را وارد نمایید. دقت کنید که جمله ز مناطق آزاد هستم را تایید نکنید چون در مناطق آزاد بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد و به ضررتان است.در قسمت علت بیکاری نامه عدم نیاز را حتماً اسکن کنید و همچنین تعداد فرزندانتان را به درستی بنویسید چون بر روی حقوق بیمه بیکاری شما تاثیر مثبت می‌گذارد.

وکیل خوب و ارزان برای دیوان عدالت اداری

  با سلام ! من در سال ۱۳۹۸ ادعا سابقه بیمه از دو کارگاه مختلف داشتم که فرمهای مربوطه رو به تایید کارفرما های اون کارگاهها رساندم و به بیمه همراه مدارک دیگر تحویل دادم.  نهایتا در سال ۱۴۰۰ بیمه تامین اجتماعی شعبه ۱ کرج این درخواست من رو رد کردن و اعلام کردن دیوان عدالت اداری شکایت کنم ولی از آنجا که من کپی مدارک منجمله فرمهای تایید شده توسط کارفرما که به شعبه تحویل دادم رو  نگرفتم مدرک خاصی جز نامه رد تقاضا برای ارائه به دیوان نداشتم و از ادامه کار دلسرد شدم. آیا امکان پیگیری مجدد است  احتمال اینکه رای دیوان به نفع من صادر شده است آیاقابل ذکر است الان بیمه پرداز اختیاری با سن حدود ۵۸ سال هستم. مطابق آنچه در بالا عرض کردم آیا امکان گرفتن رای از دیوان برای کسر سابقه ام رو دارم یا خیر ؟ هزینه وکالت در این پرونده حدودا چقدر می شود؟شما وکالت در پرونده رو قبول میکنید؟ چند سال سابقه بوده است؟ آبا قرارداد، پرینت حساب ، فیش حقوق و یا مدارک کارکرد دیگری دارید؟ احتمال موفقیت بستگی به مدارک شما دارد. اگر ما انجام دهیم اول رای مثبت را می گیریم و بعدا هزینه می گیریم. اگر هم نتوانیم پولی نمی گیریم. هز

سن بازنشستگی با 20 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی

  سلام وخسته نباشید خدمت شما! بنده تقریبا ۴۱سالمه وحدودا ۱۹سال ونیم سابقه بیمه دارم که شامل ۱۰سال تبدیل بیمه روستایی به تامین اجتماعی هستم بیمه سربازی خریدم و بقیه شو در عسلویه کار کردم لطفا بفرماید برای کمترین زمانی که بخوام بازنشسته بشم چند وقت دیگه باید کار کنم. برای بازنشست شدن چه اقدامی باید بکنم؟ باید ۳۲ سال و ۸ ماه کار کنید طبق قانون جدید بنابراین حدود ۱۳ سال دیگر سابقه نیاز دارید. البته اگر ۶۰ سالتان بشود با هر سابقه‌ای بازنشسته می‌شوید.

درخواست ازکارافتادگی به علت شکستگی استخوان های لگن

  سلام! من سال ۹۷ دچار شکستگی استخوان لگنی شدم پام کوتا شد ۵ سانت مهرها کمتر ۴ و۵ شکستن و قطع شدن عصب کمر شدم تا الان ۶۳ درصد گرفتم رای. بقیشقه بهم نمیدن از از کار افتاد بشم چطوری کار میکنی. زنگ زدم جواب ندادی?! چطور میشه بقیه درصد گرفت؟ ازکارافتادگی را ملاقات حضوری نداریم به دلایلی که برای خودمان مهم است. اگر بتوانیم رای ازکارافتادگی را برایتان می گیریم. هزینه مان هم 45 میلیون تومان است که در پایان کار میگیریم.در زمینه از کار افتادگی واردیم و رای‌های زیادی در این زمینه گرفته‌ایم ه ترجیح می‌دهم در موردشان صحبت نکنم.البته اول باید رأیتان را ببینم ا ببینم می‌توان کاری کرد یا نه؟  بعد با توجه به شهرتون و نوع کمیسیون بعدی تجدید نظر نظر می‌دهم.

آیا سختی کار به شغل نظافتچی تعلق می گیرد؟

  با سلام وقت بخیر! ببخشید نظافتچی سختی کار داره یعنی تو مشاغل سخت وزیان تایید میشه؟ در پاسخ به سوال شما باید بگویم که بستگی به محیط کار دارد. البته شغل نظافتی شغلی است که به نظر می‌رسد احتمال سختی کار آن بالاست اما بستگی محیط کار دارد یعنی اینکه شما در کدام محیط کار با چه میزان آلودگی صوتی و آب و هوایی و دیگر آلودگی‌ها کار کنید و میزان تاثیرپذیری شما ز آلودگی‌ها چقدر باشد. بنابراین با قاطعیت نمی‌توان نظر داد و معمولاً کمیته مشاغل سخت و زیان آور اداره کار با بررسی موضوع و با رای حداقل سه نفر از ۵ نفر ی‌تواند سختی کار شما را تایید نمایند.

شکایت از بیمه مسئولیت برای دریافت دیه

  تاج سر شما وکالت من رو قبول میکنی؟ پای راستم، تاندون از مچ پا پاره شده است. آشیل پا، تو شرکت، رفتم اون بیمه ای که شرکت خودشو بیمه کرده، برای خسارت همه کاراشو کردم. الان میگن دکتر مون 4درصد نوشته  22 میلیون میشه حوالتون، بیایین رضایت بدین تا پوله تون رو بدیم. حالا شما بگین دیه من چقدر و چه جوری حساب میشه؟ من از خجالتتون در میام، اصلا، یه شماره حساب بفرستین الان، تا از خجالتتون در بیام، تاج سر، یه خاکی تو سر من بریز، تو رو قرآن، من نوکرتم؟ شما نباید از طریق بیمه شرکت اقدام می‌کردید بلکه باید از طریق پزشکی قانونی و دادگستری اقدام می‌کردید یعنی باید از کارفرما شکایت کنید و درخواست دیه کنید تا پزشکی قانونی به شما نظر دهد.  معمولا شرکت‌های بیمه مسئولیت که شرکت‌ها را بیمه می‌کنند کمترین دیه را در نظر می‌گیرند.  تنها کاری که می‌توانید بکنید این است.

وکیل خوب برای سختی کار نانوایی

  من شاطر نانوایی بربری ماشینی هستم ۲۰ سال یه جا هست که کار میکنم آیا سختی کار به من تعلق میگیرد؟میتونم ۲۰ سال بازنشسته بشم؟ شغل شاطری در  نانوایی ماشینی از نوع پروری تی کار تعلق می‌گیرد و با قانون فعلی می‌توان تاییدیه آن را گرفت. فقط تامین اجتماعی جدیداً به سختی یا آن برخورد می کند. حتما وکیل بگیرید تا بتوانید از این قانون استفاده کنید. ارزش آن را دارد.

درخواست ازکارافتادگی به علت عمل آنژیوپلاستی

  سلام بنده در تاریخ ۱۵ ،۱،عمل قلب باز کرونری شدم و دو ماه بعد مجددا آنژیوپلاستی یک فنر در همان رگ جدید شدم.که همراه شد با بیماری سنکوپ که بعضی وقتها چه در حالت راه رفتن ویا نشستن ۵ثانیه کلان بیهوش میشم و به زمین می افتم .شغل بنده ساختمانی و تاسیساتی بود که بعلت همین بیماری ها ازکاراخراجم کزدن چون توانایی کار و کنترل حرکتی و..از دست میدم پزشک جراح برام نامه ازکارافتادگی نوشته .آیا ازکارافتادگی کلی به من تعلق میگیره ؟ با سلام. اینگونه نمی‌تواند نظر داد. بستگی دارد اکو و گزارش آن چه چیزهایی را نشان دهد و اینکه سابقه بیمه شما چند سال باشد  و چه  داروهایی با چه میزان دوزی مصرف می‌کنید.

درخواست ازکارافتادگی به علت تشنج در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

  سلام! با توجه به مدارک پزشکی تشنج دارم ولگنم استخوان سازی گرفته وبا عصا راه میرم و پزشک معالج از کارافتادگی دائمی نوشته ومدارک پزشکی فرستادم بیمه روستایی همدان ایا ازکارافتادگی به من تعلق میگیره چون توانایی انجام هیچ کاریو ندارم؟ اگر فقط بیماری‌تان تشنج باشد که بعید است با تشنج خالی از کار افتاده کلی شوید. بت لگن هم درصد زیادی نمی‌گیرید و باید بیماری‌های دیگری هم داشته باشید چون فکر نکنم در مجموع با این بیماری‌ها از کار افتاده کلی بشوید. مثلاً اگر تعویض مفصل لگن انجام دهید احتمال از کار افتادگی شما زیاد است.

وکیل خوب برای مشاغل سخت و زیان آور

  سلام وقتتون بخیر.شرایط پیگیری مشاغل سخت توضیح بفرمایید.چه مدارکی نیاز است؟ میخواستم بپرسم شما کار انجام می دهید؟ چه مدارکی از ما میخوای؟ چقدر هزینه بابت انجام کار میخوای؟ چقدر زمان می‌بره؟ هزینه قبل ویاتا اتمام کار پرداخت بشه؟  بله انجام می دهیم اگر شرایط بازنشستگی را داشته باشید. اگر قبول کردیم مدارک را می گوییم. ما 45 میلیون تومان می گیریم. بعد از اتمام کار هزینه مان را می گیریم.

درخواست ازکارافتادگی به علت عمل دیسک کمر

  سلام! خوب هستید! من دیسک کمر داشتم عمل کردم. پرونده هم دارم همه چیز کامله! کمیسیون پزشکی هم رفتم اما تایید نکردند. اعتراض زدم حالا منتظر جواب هستم؟ چکار باید بکنم؟ بستگی به رای کمیسیون بدوی شما دارد. اگر بالای 50 درصد آورده باشد احتمال موفقیت است. دیسک کمر معمولا وقتی از کار افتادگی میاورد که به دیگر قسمت های بدن عوارض داشته باشد. اگر عوارض نداشته باشد یا عمل جراحی نکرده باشید معمولاً درصد پایینی می‌گیرد. برای از کار افتادگی حتماً باید با بیماری دیگری ترکیب شده باشد.

زمان پرداخت بیمه بیکاری در شهریور و مهر سال 1403

  برای بیمه بیکاری مرداد ۱۴۰۳ که در شهریور واریز میشه، برای شما تاریخ صدور چک خورده یا نه ؟ شانس ما باز این ماه، ۱۴ شهریور تعطیل است. الان ۱۵ شهریور که تعطیل نیست ولی پنجشنبه است بیمه بیکاری واریز میشه ؟ بیمه بیکاری شهریور ۱۴۰۳ کی واریز میشه؟ حقوق بیمه بیکاری در سراسر کشور از طریق سامانه متمرکز سازمان تامین اجتماعی در روز پانزدهم هر ماه  پرداخت می‌گردد.  شعب بیمه وظیفه دارند که تا پایان روز ۱۴ هر ماه سندهای بیمه بیکاری مربوطه را ثبت نمایند.  اگر یکی از این دو روز تعطیل باشد و یا تعطیلات هفتگی مانند این ماه باشد چند روز در پرداخت مربوطه تاخیر ایجاد می گردد. شما ابتدای هفته آینده را برای پرداخت در نظر بگیرید.

درخواست ازکارافتادگی به علت واریس و واریکوسل

  سلام خسته  نباشید! میخواستم ازتون درمورد از کار افتادگی تامین اجتماعی مشاوره بگیرم؟ من سابقه ۱۳ سال تامین اجتماعی دارم. اما الان بیماری واریس هر دو پا به صورت شدید، سکته چشمی چشم چپم، واریکوسل دوطرفه و بزرگ شدن هیپوفیز و آدنوم هیپوفیز. واقعا توانایی کار کردن ندارم. به نظرتون از کارافتادگی شامل من میشه یا نه؟  نه با این بیماری‌ها از کار افتاده کلی نمی‌شوید.  بابت واریس، واریکوسل  بزرگ شدن هیپوفیز درصدی تعلق نمی‌گیرد. تنها بابت سکته چشم چپ درصد تعلق می گیرد  که آن هم برای از کار افتادگی کلی کافی نیست.

شکایت به دیوان عدالت اداری برای تایید سختی کار

  سلام!   من بابت عناوین شغلی و سختی کار شکايت کردم این نامه رو دادند گفتند برید دیوان شکايت کنید.  بنظر شما من اول برم دیوان شکايت کنم تا سختی کار رو سابقه بیمه اضافه بشه که تقریبا با ۲۲ سال سابقه  و ۶ سالم سختی کار تعلق بگیره روی هم رفته سابقه من ۲۸ سال میشه  و بعد از اون برم  دنبال از کارافتادگی یا نه فرقی نمیکنه؟ فرقی نمی کند. البته تامین اجتماعی معمولاً می‌گوید که اگر از کار افتاده کلی شوید و رای سختی کار بگیرید دیگر رای سختی کار بر روی حقوق از کار افتادگی یا بازنشستگی شما تاثیری ندارد ولی عملاً اینگونه نیست و من خودم پرونده‌ای داشتم که فرد از کار افتاده کلی شده بود و رای سختی کار نیست گرفت و توانست با رای سختی کار افزایش حقوق در حکم مستمری بازنشستگی خود داشته باشد و مابه التفاوت مربوطه را نیز دریافت کرد.

ساعات بازدید بازرسان تامین اجتماعی چند تا چند است؟

  سلام وقت بخیر! ببخشید برای حقوق پدر گفتند که در منزل بمانم تا بازرس بیاید. میخواستم ببینم معمولا تا چند روز باید در منزل ماند و اینکه ساعت بازدید از چه ساعتی تا چه ساعتی است و ۵ شنبه ها هم می آیند؟ معمولاً برای حقوق پدر دو یا سه ماه یک بار مراجعه می‌کنند تا بتوانید از حقوق پدر استفاده کنید و عدم اشتغال شما اثبات شود. در ساعت کاری می‌آیند و بین ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر و  در روزهای پنجشنبه هم نهایتاً تا یک یا دو بعد از ظهر می‌آیند.

قطعی سامانه مشاغل سخت و زیان آور در سال 1403

  سلام وقت بخیر! ببخشید شما در مورد مشاغل سخت وزیان آور هم مشاوره میدین؟فک کنم خیلی وقت پیش این شماره رو از گوگل گرفتم.الان اتفاقی داخل برنامه ایتا دیدم. چرا سامانه مشاغل سخت وزیان آور بسته است؟ بنده بهمن ماه سال قبل درخواست دادم.از اداره کار اون وقت تماس گرفتن گفتن اردیبهشت امسال جوابش میاد.ولی از ابتدای سال جدید سامانه باز نمیشه؟ الان سامانه درست شده است فکر کنم. یک برهه ای اطلاعات موجود نبود. شما حتما باید حضوری مراجعه کنید. جواب را حضوری می دهند.

شکایت از تامین اجتماعی برای تایید عنوان شغلی

  سلام جناب مشاور وقت عالی بخیر ببخشین اسباب زحمتم خداوند عمر با عزت به شما عنایت فرماید که با مشغله کاری جوابگوی افرادی مثل این حقیر هستین که حقمون ضایع نشه! در قسمت انتهایی رای قاضی دیوان خط قرمز کشیدم! با توجه به اینکه در کمیته بدوی ۴مورد رای قطعی سختی کار (گروه ب)تایید شده! ویک مورد هم مرتبط با کاردکلبندی هست که می بایست جهت ارتباط در مسیر دکل انجام بشه متاسفانه ۱مورد رد شده!  اینکه برای جناب قاضی ابهام داشته! می بایست پیوست این رای که به امضا گروه کمیته رسیده ارسال بشه؟ اگه لازمه چطوری بدست بیارم چون دسترسی به اون پیوست راحت نیست!!! واگه تفسیر بفرمایید آیا با رای فعلی سختی کار توی بازه زمانی که اداره کار تایید نمودند برام محاسبه خواهد شد که با بیش از ۳۰سال ان شاالله بازنشسته بشم؟ آیا مدارک جدید که کارشناسان تامین اجتماعی از کارفرما تحویل گرفتن و عکسهایی که مستندسازی کردن نیازه در اعتراض مجدد به دیوان ارسال نمایم باتشکر؟  سلام جناب وکیل شب عالی بخیر غرض از مزاحمت متنی برای شعبه تجدید نظر دیوان عدالت مبنی بر رد خواسته ی دومم که با خط قرمز مشخص کردم خدمت جنابعالی ارسال و در این خصوص

درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری پیچیدگی روده

  سلام! ببخشید سوال در مورد کار داشتم میشه راهنمایی کنید؟ من از سال 89 توکار قطعات لاستیک خودرو هستم. کار بسیار سخت و مواد شیمیایی بالا، متولد 62 هستم. دکتر رفتم گفتن شبیه به اسم هستش. البته ناگفته نباشه که ده تا پله رو میام بالا نفسم به شدت میگیره. یک سال پیش هم عمل روده داشتم به علت پیچیدگی روده که الحمدالله فعلا بهترم به خاطر آلوده بودن کار و سنگینی بلند کردن در محل کار و استرس زیاد. کارکردن واسم مشکل شده البته به خاطر آلودگی و محیط کار و البته بیشتر بخاطر تنگی نفسم هستش. میتوانم ازکار افتادگی بگیرم بنظر شما یا خیر؟  با این بیماری ازکارافتادگی نمی گیرید. بهتر است برای سختی کار اقدام نمایید. شانسی برای از کارافتادگی به علت بیماری ندارید.

آیا سختی کار ارتباطی به ازکارافتادگی دارد؟

  بنده الان  ۲۲ سال سابقه بیمه دارم و در حال حاضر در شرکت مترو شاغل هستم که ۱۲ سالش که تو مترو هستم سختی کار تعلق میگیره آیا برای‌ از کارافتادگی دنبال سختی کار برم یا نه هیچ تاثیری در حقوق از کارافتادگی نداره ؟ در ضمن من جزو معلولان شدید اعصاب و روان بهزیستی هستم؟ سختی کار ارتباطی به از کار افتادگی ندارد و دو مفهوم جدا می‌شود اگر از کار افتاده شوید و سختی کار هم تعلق بگیرید حقوق از کار افتادگی بیشتری می‌گیرید.

اعتراض به رای پزشکی قانونی

  سلام علیکم! خسته نباشید! وقت بخیر! ببخشید مزاحم شدم ،،من بچه یاسوج هستم ،و پرونده ام هم یاسوج هستش. پرونده یاسوج برمی‌دارید؟ این نامه کمیسیون هست که چندین موردشو دیه کم برام زده انده البته این نظر خودمه ؟! عصب پرونئال هم کوتاه هم بلند پام کامل  قطع شده بود  و جراحی شد پیوند زدند. حالا یک درصد برام زدن هر دو مینیسک کامل پاره شده بوده و یکشو اصلا اینجا ننوشتند. یکی رو هم دو درصد، پارگی کامل رباط صلیبی خلفی سه درصد زدن که همه اینها پارگی کامل هستن و مورد عمل جراحی قرار گرفتن و حالا چرا این درصد و در نظر گرفتن نمی‌دونم. غضروف مفصل پاره شده یک درصد زدند در صورتی همین غضروف باعث آرتروز و از بین رفتن زانو میشه و هیچ درمانی ندارد.حالا شما یه کمکی به ما کنید بخدا ثواب دارد. هزینه هم هرچه باشه در خدمتتان هستم. بخدا دو سال خونه ام هیچ کاری هم نمیتونم انجام بدم. کارم هم آزاد بود بدبخت شدم و بیمه درمان ندارم و تمام هزینه ها آزاد و خیلی زیاد بودند. الان به زور زندگی میکنم ؟  شما دو کار باید انجام دهید. اول از قاضی بخواهید که ۵۰ درصد دیه را به شما پرداخت کنند. دوم بر روی این رای اعتراض بزنید تا پرو

آیا سطح 2 سلامت معاف از رزم محسوب می شود؟

  سلام خسته نباشید! بنده سال 97 بر اثر برخورد سیم خاردار به چشمم آسیب شدید وارد شد و کمیسیون پزشکی 40 درصد از کار افتادگی شغلی به بنده داده و از همون تاریخ تو همون شغلی که تو سپاه بودم الان هم مشغولم میخواستم ببینم میتونم اقدامی در مورد معاف از رزم انجام بدم باتشکر؟ این مورد هم نوشته شده تو برگه کمیسیون که در بند الف طبقه دوم سطح سلامت معلول حین خدمت قرار گرفته است؟  اگر در طبقه دوم سطح سلامت باشید مشمول معاف از رزم بودن محسوب می‌شوید و می‌توانید از آن استفاده کنید. مشکل خاصی نباید داشته باشید .

پرداخت حقوق در بیمه های تجاری

  سلام علیکم وقت شما بخیر! قضیه از این قراره که اگر فردی مثلا در سال ۱۰۰میلیون تومن حقوق بخواد ۴۰۰میلیون تومن یکجا میذاره و میشه یک قسط و با این یک قسط ۳۲ میلیارد تومن حقوق میگیره؟ حقوقی هم که پرداخت در سال پرداخت میشه به دوصورته : ماهانه و سالانه! یعنی هم حقوق ماهانه پرداخت میشه و هم حقوق سالانه بصورت یکجا. و بخاطر اینکه حقوق هر سال افزوده بشه شرکت بیمه به ۴۰۰ میلیون تومن اضافه میکنه؟! مثلا سال دوم ۲۰ میلیون بصورت خودکار اضافه میشه ؟ اگه نیاز به مشاوره بیشتر داری دکمه تماس رو ارسال کن؟ شرایط چیه؟ مثلاً من یک میلیارد تومان واریز کنم ماهیانه چقدر حقوق میگیرم؟ اسم شرکت بیمه چیه؟ و اینکه غیر از حقوق ماهیانه چه مزایای دیگری دارد ؟ چنین پیامی را  ما به شما نداده‌ایم که از ما می‌پرسید؟! ولی با اطمینان به شما می‌گویم هم که چنین چیزی صحت ندارد و هیچ شرکتی بیمه‌ای چنین پولی به شما پرداخت نمی‌کند. اصلاً شرکت‌های بیمه تجاری حقوق به شما پرداخت نمی کنند.

متهم ضرب و جرح فرار کرده است. چکار کنیم؟

  سلام! ببخشید پرونده ضرب و جرح حکم جلب متهم گرفتیم. متهم فرار کرده بازپرس میگه حکم غیابی صادر میشه متهم سند یا وثیقه نداشته حکم غیابی یعنی چی چگونه محاسبه میشه ازراهنمای شما ممنون میشم؟  حکم غیابی یعنی اینکه حکم مبنی بر دیه یا زندان یا مواردی مشابه صادر می‌شود و در صورتی که متهم فرار کرده باشد و خود را معرفی نکند حکم جلب ایشان داده می‌شود.  البته معمولاً در چنین مواردی کسی امور به دنبال ایشان نمی‌فرستد و شما باید خودتان وقتی ایشان را پیدا کردید به ماموران اطلاع دهید.

آیا به کارگر ساده سختی کار تعلق می گیرد؟

  سلام! وقت بخیر! بابت مشاوره در سختی کار در موزاییک سازی مزاحمتون میشم؟ من شکایت کردم به اداره کار و تایید دادند. اما بیمه تامین اجتماعی قبول نمیکنه؟! بیمه میگه کارگر ساده جز سخت کار نیست؟! میشه راهنمایی کنید؟  بیمه تامین اجتماعی طبق قانون جدید سختی کار کارگر ساده را قبول نمی کند. تنها راهتان شکایت به دیوان عدالت اداری است. باید وکیل خوب بگیرید. اگر چند سال است وکیل بگیرید ارزش دارد.

موضوعات

نمایش بیشتر