با سلام! عنوان شغلی اینجانب در لیست ارسالی به بیمه تامین اجتماعی طی سالهای 78 الی 87 کارمند ذکر گردیده که جهت استفاده از مزایای مشاغل سخت و زیان آور مورد تایید تامین اجتماعی نمی باشد و از طریق اداره کار اقدام کرده ام که اداره کار کارفرما را مکلف به اصلاح عنوان شغلی نموده که با توجه به گذشت چندین سال از موضوع انجام این امر برای کارفرما ممکن نیست و تامین اجتماعی نیز از انجام تغییرات خودداری می نماید. حال برای اصلاح عنوان شغلی از چه طریقی میتوانم اقدام نمایم ؟
بهترین کاری که در این زمینه میتوان انجام داد طبق قانون جدیدی که به تصویب دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۰ رسیده است این است که شما دادخواست خود را از طریق سامانه اداره کار بر علیه کارفرما به اداره کار بدهید و درخواست اصلاح عنوان شغلی خود را داشته باشید. اگر این دادخواست در اداره کار رای مثبت اداره کار را بگیرد و رای مثبت هیات تشخیص یا هیات حل اختلاف به نفع شما باشد ما میتوانید با این رای به تامین اجتماعی مراجعه کنید و درخواست اصلاح عنوان شغلی و محاسبه حق بیمه جدید بر اساس عنوان شغلی جدید بکنید. البته تامین اجتماعی بر اساس رویهای که در پیش گرفته است این رای را قبول نمیکند و شما مجدداً باید از طریق دیوان عدالت اداری بر علیه سازمان تامین اجتماعی شکایت کنید تا بتوانید رای مثبت بگیرید. بعد از گرفتن رای مثبت دیوان عدالت اداری تامین اجتماعی مبلغ حق بیمه جدید را محاسبه میکند و کارفرما باید پرداخت کند تا لیست بیمه شما اصلاح کرد. این فرایند کمی طولانی میباشد و بین یک سال تا دو سال زمان میبرد ولی به نتیجه میرسد. به نظر من در این مسیر باید وکیل بگیرید.