پرش به محتوا
خانه » شکایت از کارفرما برای دریافت سنوات و عیدی

شکایت از کارفرما برای دریافت سنوات و عیدی

 ایرج نوروزی : با سلام و احترام ! من ۴ ماه در یک شرکت فعالیت داشتم و با حقوق ۳.۸۰۰ که از ماه اول برای من ۴.۱۰۰ واریز می شد و هر موقع من درخواست فیش حقوقی می کردم بهم نمی دادند یعنی به هیچ کس از کارمندان نمی دادند . علاوه بر این قرار داد هم به کسی داده نمی شود و مبلغ ۱۰ میلیون هم سفته از من دریافت شده بابت حسن انجام کار که روی آن هم قید شده استمشکل اینجاست که وقتی من استعفا دادم و از شرکت خارج شدم حقوق ماه آخر برای من ۳.۱۰۰ واریز کردند و گفتن اضافه برایتان واریز کرده بودیم  . توی این سه ماه که توی ماه آخر همه را کم کردیم که اینجا ۱ ملیون به ضرر بنده شدمشکل بعدی اینکه این شرکت برای من بیمه کارگری۱.۲۰۰ رد کرده برای اینکه حق بیمه کمتری پرداخت کند درصورتی که حقوق من حدود ۴ میلیون بوده که باز هم من متضرر شدمو مشکل بعدی این است که اعلام کردند سنوات و بیمه من را با حقوق کارگری ۱.۲۰۰ حساب می کنند نه ۳.۸۰۰ حقوق واقعی خودم (که اینم نمی دانم حق دارند همچین کاری کنند یا نه و توضیح اینکه توی قرار داد هیچ مبلغ حقوقی را مشخص نکردند و فقط مدت زمان کار مشخص شده است) و مشکل آخر اینکه اعلام می کنند حالا برای دریافت سنوات و عیدی و … ۶ ماه دیگر سر بزن ببینیم چی میشه!!!  لطفا همه موارد رو بهم بگوئید ممنون می شوم آیا بروم شکایت کنم یا نه و کجاها حق با من هست و کجاها حق با کارفرما ممنون از سایت خوبتون ؟

۱.     بابت کم شدن حقوق تان با توجه به قرارداد به جایی نمی رسید و حق با کارفرما است .

۲.     بابت بیمه حق با شماست و کافی است به اداره کار در این زمینه شکایت کنید . همچنین می توانید این موضوع را به شعبه بیمه تان اطلاع دهید تا آنها برای دریافت حق بیمه کامل اقدام نمایند .

۳.     سنوات و بیمه و عیدی باید متناسب با قراردادتان پرداخت شود . اگر قرارداد ندارید حقوق پرداختی ماهیانه تان یک معیار برای محاسبه خواهد بود . از حساب تان پرینت بگیرید و به اداره کار ارائه دهید .

۴.     سنوات و عیدی در هنگام تسویه باید پرداخت گردد وگرنه می توانید بابت تاخیر در تادیه به دادگاه شکایت کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *