elham : بنده دارای ۷ سال سابقه کاری و بیمه در دو شرکت و متاهل می باشم . در شرکت اخیر داری یک سال و نیم سابقه کار و بیمه می باشم . تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ پایان قرارداد بنده می باشد و شرکت اعلام کرده که قصد ادامه همکاری ندارد . بنده از منابع انسانی شرکت درخواست نامه عدم نیاز داشتم که ایشان اعلام کردند که این نامه برای شرکت دردسر دارد و از دادن این نامه امتناع کردند . بنده قرارداد یکسال اخیرم را هم در این شرکت در اختیار دارم که قرارداد دارای مهر شرکت و امضا کارفرما می باشد ولی قرارداد در سربرگ شرکت نمی باشد و همراه امضا کارفرما نام کارفرما قید نشده ولی در متن قرارداد نام کارفرما قید شده است .
ممنون می شوم در این خصوص بنده را راهنمایی کنید. بنده می دانم که اگر مدارکم کامل باشد با مراجعه به کاریابی هایی که اداره کار معرفی نمودند می توانم به راحتی بیمه بیکاری دریافت کنم و هم برای خودم و هم برای شرکت دردسر نشود حال سوال بنده این است ارسال این مدارک توسط کاریابی چه کسانی این مدارک را ملاحظه می کنند . چون بنده به واسطه موقعیتم در شرکت سربرگ و مهر در اختیار دارم و می توانم نامه عدم نیاز را تنظیم کنم . ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید ؟
۱. احتمالا در شهرستان تشریف دارید نه تهران ! این موضوع در ان مرحله ربطی به کاریابی ندارد. شما باید با نامه عدم نیاز به تامین اجتماعی مراجعه کنید . بازرسی حضور و غیاب از خانه شما هم توسط تامین اجتماعی انجام می شود .
۲. در کاریابی باید حضور بزنید و کاریابی تائیدیه حضور شما را به اداره کار و تامین اجتماعی می فرستد . مدرک عدم نیاز شما صرفا توسط واحد فنی شعبه تامین اجتماعی بررسی می شود .