پرش به محتوا
خانه » ملاک حقوق در اداره کار

ملاک حقوق در اداره کار

 میرحسین  : حقوق و سنوات در صورتی که حقوق کارمند در لیست حقوق و دستمزد با لیست بیمه متفاوت باشد بر چه اساسی محاسبه می شود؟

مثلا لیست بیمه ۱۵۰۰۰۰۰ تومان اما حقوق پرداختی ۲۳۰۰۰۰۰تومان ؟! آیا کارفرما می تواند ادعا کند که مابه التفاوت این دولیست باهم رو صرفا براساس دلبخواه به کارمند پرداخت می کرده و قانونا چون لیست بیمه ۱۵۰۰ بوده و تو دفاتر قانونی شرکت هم ۱۵۰۰ رد شده بنابراین سنوات و عیدی هم براساس همان باید محاسبه بشود ؟ در صورت شکایت چه حق و حقوقی به کارمند تعلق می گیرد؟ باسپاس ؟

۱.     اداره کار سعی می کند به واقیعت برسد و واقعیت براساس مدارک مکتوب است . قرارداد مکتوب مهمترین فاکتور است اما اگر نباشد لیست بیمه ملاک قرار می گیرد .

۲.     کارفرما می تواند هر ادعایی بکند . شما بایدبرای رد ادعای ایشان مدارک مکتوب داشته باشید .

۳.     اگر قرارداد نداشته باشید سنوات و عیدی براساس لیست بیمه پرداخت می شود .

۴.     حداقل حقوق و مزایای ثابت به کارگر تعلق می گیرد . به علاوه عیدی و سنوات .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *