۱-سلام من ۲۲سال بیمه دارم. سن ۵۲ معلولیت شدید دارم. معلولیتم از ابتدا خیلی ضعیف بود اما در اثر کار بیشتر و بیشتر شد و حسن آباد فشافویه پرونده بیمه دارم. میخواهم از کار افتادگی بگیرم. آیا پرونده بنده را قبول می فرماید تا با شما تماس بگیرم. معلولیت از ناحیه پای چپ و کمی هم پای راست. بیماری پولیو پای چپ، در سن ۳ سالگی مبتلا شدم. در اوایل جوانی خفیف بود اما از وقتی شروع بکار کردم شدید و شدیدتر شد. من گواهی دکتر هم دارم که پولیو بیماری پیشرونده است در اثر کار شدت بیماری بیشتر شده است. کار من نیست شما میتوانید کاربنده را پیگیری کنید نگران هزینه هم نباشید. اگر میتوانید مدارک لازم راتهیه کنم بفرمایید چی لازم است؟ البته بستگی دارد چه عوارض برایتان پیش امده باشد. مشکل دستگاه تنفسی هم پیدا کرده باشید یا مشکلات دیگر. بله ما در این زمینه وکیل داریم ولی توجه داشته باشید که چون بیماری مادرزادی است معمولا شرایط ماده ۷۵ را احراز نمی کند و مستمری برقرار نمی شود. تنها راهی که دارید این است که از بخشنامه ۱۹.۱ تامین اجتماعی استفاده کنید. یعنی درصورت ازکارافتادگی کلی براساس سابقه تان حقوق می گیرید. به نظر من از وکیل ازکارافتادگی تامین اجتماعی سایت ما استفاده کنید. ما به بهترین نحو کارتان انجام می دهیم.
۲-ممنون از وقت گرانبهای شما. معلولیت من فلج اطفال بوده است. پرونده دارم از ناحیه پای چپ ولی رسما در گواهی نامه که کمیسون رفتم قید شده بود که به تازگی برای تمدید رفتم. گواهی نامم هر دو پام را عنوان کردند. بله باید وکیل بگیرم چون اثبات می خواهد و من قبلا هیچ پرونده ای مبنی بر معلولیت در دو ناحیه نداشتم فقط یک پا. ماده ۷۵ شامل حال می شود؟ اگر فقط یک پایتان بوده است و پای دوم بعدا ایجاد شده است قانونا باید تعلق بگیرد ولی معمولا یا یک پا را از بدو تولد می زنند و یا هر دو پا را از بدو تولد می زنند. به سابقه بیمه تان هم نگاه می کنند و اینکه در این دوران بیمه پردازی به چه کاری مشغول بوده اید. کلا کار ساده ای نیست. شاید با یک پا و بیماری اعصاب و روان و تنگی نخاع هم بتوان به نتیجه رسید. به نظرم این مقاله را در زمینه ازکارافتادگی به علت فلج اطفال مطالعه بفرمایید.
