با سلام و احترام! بنده مغازه ای کبابی داشتم که در سال گذشته با تمام وسایل به شخصی اجاره دادم.متاسفانه ایشان به صورت پنهانی خودش و دو نفر دیگر را به عنوان کارگر بیمه نمودند . ضمنا بنده پروانه کسب مغازه را در اختیار ایشان قرار نداده بودم ولی با کد ملی همسرم که صاحب پروانه کسب بود در اداره بیمه کد کارگاهی دیگری را ایجاد کرده بودند و به همین علت، وقتی برای تسویه مغازه به بیمه مراجعه کردیم و اعلام کرد که هیچ بدهی ندارید. اما بعد از گذشت چند ماه، نامه ای دریافت کردیم که برای پرداخت حق بیمه کارگران به دفتر بیمه مراجعه کنیم. مستاجر از مغازه رفته و زیر بار پرداخت بیمه خودشان نمیرود و بیمه صاحب پروانه کسب که شوهرم میباشد را میشناسد.اجاره نامه ی مغازه را تحویل بیمه داده این ولی هنوز اقدامی صورت نداده اند . راهکار چیست و است سابقه ی بیمه قابل حذف است چه مراحل دارد؟
سابقه بیمه که قطعا حذف نمی شود. بیمه هم فقط شما را می شناسد. با توجه به قوانین به صورت تضامنی مقصرید. بهترین کار این است که اگر مستاجر با زبان خوش مفاصا حساب بیمه را خودش نگرفت از ایشان در دادگاه شکایت کنید. این تنها راهی است که دارید. شک نکنید.
